Yav Türkiye'de tüm toplumun ne giyeceğine kim karar veriyor? Mağazalardaki kıyafetlerin hali ne?

İki gündür kılık kıyafet için Kemeraltına gidiyorum. Defacto, Addax, LCV, Cadde, Ambar gibi butiklere giriyorum. Arkadaş hepsi eşofman satıyor. Polar satıyor. Adam gibi bluz, kışlık mevsimlik kot elbiseler ya da üstü bahçivan pantolunu gibi olan askılı kadife elbise satan yok. Kot pantolon kumaş pantolon satan bile yok. Alayı eşofman satıp üstüne pantolon yazmış. Zıbın satıyor bluz diyor. Deri ceket istedim öyle büyük cepler dikmişler ki bütün göbeğimi kapatıyor ikisi de. Kıyafetler mememde bitiyor kısa diyorum biraz uzun istiyorum diyorum bir bakıyorum bileğime kadar uzun pardesü görüyorum. Bütün trikoların, mevsimlik pardesü, yağmurluk, deri ceket gibi şeylerin hepsi düşük omuzlu. Omuz dikişi dirseğimden 3-4 parmak yukarıda başlıyor. Boyum da standart 158 yani. Dışarıdaki 10 kadından 9'u şişman genç yaşlı demeden şişman bu arada. Göbekli kalçalı iri memeli kadınlar dolu. Kıyafetlerin hepsi standart beden. En aşağı geneli M giyer ama dükkanlarda S- XS bedenler var hep. Ve daha sezon başındayız yani. Sokaktaki çoğu kadın genel olarak L-XL-XXL giyer ama beden yok. Bu nedir arkadaş?

Her yaştan insan polar eşofman giymek zorunda mı? Herkes memesinde biten kanguru kesesinden hallice cepleri olan deri ceket yağmurluk giymek zorunda mı? Kim karar veriyor da hep aynı tip kıyafet geliyor lan bu ülkeye?

Yav Türkiye'de tüm toplumun ne giyeceğine kim karar veriyor? Mağazalardaki kıyafetlerin hali ne?
Cevapla