Saçlarım felaket kabarıyor ne sıkarsam sıkayım ilk yaptığımki gibi durmuyor ve bunu hıç sevmiyorum. Önerebileceğiniz doğal yollar var mı? -şampuan ve bebek yağı hariç- Şimdiden çok tesekkürler :)kıvırcık saçların kabarmasını önlemek
Kıvırcık saçların çok kabarmasını önlemek için ne yapılmalı?
Öncelikle merhaba. Kıvırcık saçı kadın ve erkek fark etmeksizin çok yakıştırıyorum. Kıvırcık saçın havalı olması şöyle bir dursun, sıfır makyaj da bile yüzün sağlıklı durabilir. Kıvırcık saçların birkaç olumsuz durumundan rahatsızsan, birkaç püf noktayla bu durumdan kurtulabilirsin.
Kıvırcık saçlar neden kabarır?
Kıvırcık saçlar çok havalı durduğu için saç telleri kalındır. Kalın saç telleri daha güçlü şekil alır, fakat nemsizlikten dolayı anında kabararak tepki verir. Saç derisinde ve tellerinde yeterince nem bulunmaması, saçların daha çok kurumasına sebep olur. Bu durumda saçların her zaman kabaracaktır. Bu aşamada kullandığın tarakta çok önemlidir. Plastik tarak saçlarının daha da kabarmasını sağlarken, tahta veya fırça tarak saçlarının kabarmasını biraz olsun engelleyecektir. Duştan sonra havlu değil, bir tişört yardımıyla saçlarını kurulayabilirsin. Bu durumda kabarma riski en aza inecektir.
Kıvırcık saçların doğal dostu zeytinyağı ile bal!
Saçlarının yoğun nem kazanması ve eskisinden daha sağlıklı olması için doğal yollara başvurabilirsin. Haftada 2 kez kullanabileceğin zeytinyağı ve bal maskesi, saç derini besleyecek ve saç tellerinin yeniden neme kazanmasına yardımcı olacaktır. İki karışımı karıştırıp saç derine masaj yaparak, saç tellerini ellerine ovuştur ve saçlarında yarım saat bekle. İlk kullanımda bile saçlarının daha sağlıklı ve nemli olduğunu fark edeceksin.
Saçlarını şekillendirmek ve kabarmasını önlemek için her yolu denedin, fakat hala istediğin sonuca ulaşamadıysan, Elidor 7/24 Belirgin Bukleler Şekillendirici Bakım Kremi hep seninle! İçeriğinde bulunan elastin ve badem sütü, saçlarının kabarma hareketini azaltacak ve daha sağlıklı görünmesini sağlayacaktır. Duştan sonra saçlarının uzunluğuna göre eline bir miktar al ve saç uçlarına masaj yaparak uygula. Saçlarını tara ve ardından kıvırcık saçlarının eskisinden daha sağlıklı ve doğru şekillendiğini fark edeceksin. Elidor sayesinde saçların artık olur olmaz yerde kabarmayacak; çünkü Elidor 7/24 saçlarında!
Bebek yağını saça sürme zaten, bebek ürünlerini de saça uygulamanı tavsiye etmem, daha az zararlı diye öneriyorlar ama pH farklı oluyor, bize yaramaz onlar yani. :)
Saç kabarması her tip saç için sıkıntı ama kıvırcık saçların en büyük dertlerinden biri maalesef. Saçlarım kıvırcık değil ama annemin kıvırcık, kabardığında nasıl bir görüntü olduğunu ben çok iyi biliyorum. :D Saçların kabarıyorsa bil ki yıpranmıştır ve saçlarındaki keratin azalmıştır. Keratin saçların daha yumuşak ve daha bakımlı, sağlıklı durmasını sağlayan bir madde. Normalde saçlarında var ama dış etkenlerle azalabiliyor maalesef. Bu yüzden içerisinde keratin olan ürünler kullanmanı öneririm. Bunun için benim önerim Elidor Anında Onarıcı Bakım Serumu. Rengiyle zaten kalbimi fethediyor, biten kutuları saklıyorum o derece bayılıyorum turuncuya :D
Ürünün içerisinde keratin ve badem yağı var. Badem yağını zaten kirpik güçlendirmede vs kullanıyorlar biliyorsundur, o yüzden yıpranmış ve kabaran saçlara çok iyi geliyor.
Krem kullanıyorsan doğru kullanman lazım ki işe yarasın. Genelde krem sevmeyenler yanlış kullananlar oluyor. O yüzden baştan önleyeyim yanlış uygulamayı. :)
Hata # 1: Saç tipinizi dikkate almamak.
Saçların yıpranmışsa sana dediğim ürünü kullanman en iyisi. Yıpranmış, kabaran saçlara gidip boyalı saçlar için olan kremi kullanmanın bir manası yok.
Hata # 2: Saçın tepesinden krem uygulamak.
Saçların en çok yıprandığı yer uçlarıdır, en kuru ve en zarar görmüş yerler de orasıdır. Dolayısıyla kremi saçlarının uçlarından başlayarak uygulamalı ve saç ortalarına en son getirmelisin.
Hata # 3: Sürüp hemen yıkamak.
Acelen olduğunda saçlarının uçlarına elinle sürüp hemen yıkamak kolay geliyor olabilir ama özellikle kıvırcık saçlıysan biliyorsun ki saç aralarına çok kolay ürün gitmez. Bu yüzden geniş dişli bir tarakla dağıtabilirsin kremi. Bu krem zaten 30 saniyede işini hallediyor, merak etme geç kalmazsın gideceğin yere. :)
Benimki de öyle. Banyodan çıkar çıkmaz tara saç kremi sür (ben elidor 7/24 turuncu olanını kullanıyorum) az sürme ama heryerine sür. Sonra tepeden topuz yap ama tokanın etrafında dolayıp da yaptığımız topuzlardan değil. Hani saçını yuvarlak tokayla toplarsın ikinci veya üçüncü turda yarım bırakırsın topuz gibi olur ya aşağıda püskül gibi sallanır yarısı :D hıh işte o şekilde topla ve uyu. sabah tokayı aç bakalım sonucunu yorum olarak bekliyorum :D bunu yaptığım günler saçıma nazar değecek diye korkuyorm :)
Doğal yol olarak saçını yüksek ısıda kurutma. Ama hobbynin saç köpüğü var bende ilkte önyargılı davranıyordum. Ama gerçekten harikaymış öyle sert filanda yapmıyor. Ben kullanalı 1 hafta oldu şu an sabah 8 den beri dışardayım saçım ne elektriklendi ne kabardı İlgilenirsen püf noktalarıyla anlatırım.
Hemde nasıl :) bende çok şaşırdım gerçekten, üstelik bukleleri uzun süre koruyor. Ama eğer kuru saça uygularsan sert olur sonradan yumuşar. Ben hergün yıkadığım için yıkadıktan hemen sonra sürüyorum öyle kurutuyorum ve mis gibi oluyor. :)
Saçını yıkadıktan sonra öne at, ve önce elinle şekil ver. Sonra bir avucuna köpüğü sık ve iki elinde paylaştır. Saçlarının uçlarından başlayarak buklelerini yukarı iterek köpüğü sür. Yani buklelerini yumruk yap, yukarı kaldır ve sal. Sonrada kurutma aşaması başlıyor. O haldeyken önce ense kısmını kurut üst kısım bitince makineyi aşağı al ve yine bir elinle buklelerine şekil verirken diğer elinlede saçlarını kurut ama düşük ısıda. Ve muhteşem bukleler <3
Benim saçlarda kıvırcık+dalgalı , kabarmaması için elidor belirgin bukleler kullanmak gerekiyor , saç nemli iken uçlardan sürüyorsun , kabarmıyor. Ben önceden bildiğin krem kullanırdım , şimdi bunu kullanıyorum mecburiyetten
köpük kullan fayda etmıyorsa bebe yağı kullan ama azıcık yoksa yaglı bır gorunum verır genelde sacların ıslakken az sur kurut ve bıraz daha sur goreceksın hıc kabarmayacak ben de aynısını yapıyorum ;)
bilmem ki aşşağıdaki bir yorumda gördüm :) kafana sık limonu birazda marul falan ooohhh mis gibi :) Şaka bir yana bak amacım biraz güldürmekti bu konularda fazla iyi değilim ama kuaföre gidersen ihtediğin olur diye düşünüyorum
En İyi Cevaplar