AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
125Cevap
Boş yapmış önce kendisi insan olsun sonra da millete laf atmasın mk
Mugeyi pek sevmem takip etmem ama bu konuda bu sözlerine hayranlık duyuyorum helal olsun
Haklı ama reailist değil Erkekler asla tek eşli kalamıyor bunu hala anlamadınız mi? O adam dedikleri yok gibi bir şey tabiki bende tek eşliligi savunuyorum ama realistlik olmak gerek.
kadında çok eşli o zaman saçmalığa bak
@QNøbødy Kadınlar çok esli değil bu bilimsel tatlimmm kafamdan uydurduğum bir şey değil erkekler asla tek eşli kalamazz
gayette kalanlar var kadınlarda tek eşli olsa aldatmazdı
@QNøbødy Yani erkekler kadar değiller tabi ama tek eşli kalamayan bir sürü kadın var tabi benim çevremde bile dolu
@QNøbødy En dindarım diye geçinen adamların dışarda karı kız süzdügunu gördüm daha çok küçüksün ilerde anlarsinn.
dindarım diyenler zaten dindar değil küçüklüke de alakası yok bem küçüksem sende yaşlısın
@QNøbødy Adriana Lima aldatmis sen hâlâ aldatilmam de aslında kendini kandırarak yaşamakta güzel
soruyu ve seni ss alarak
dava
Bayılıyorum, hastayım şu kadının dobralığına 👏👏👏
Müge Anlı Türk Kızılay AŞ Evleri açtı, cinayetler çözüyor, insanları bulunca bir birine kavuşturuyor daha çok var ama hepsini yazmam çok uzun sürer Müge Anlı anlatırken sanki bende çözüyorum Müge Anlı ile beraber.
Doğru diyor malum. ırk şehirde de evli karılarını aldatıyorlar malum ırk ışte
Çok haklı 1 kalbi daha kaç kişi ile paylaşabilirler ya iğrenç 😒
Kızlar paylaşırken sorun değil ki sadece erkekler yapmasın bizim toplumdakı kadınlar düşüncesi pefff yersen 🤣
Kızlar paylaşsın dedim mi lan? Hiç biri paylaşmasın ya iğrenç. Hemende dislike kötü yorum 🤨
Hiçbiri paylaşmasın diyorsun da bizim kızların ne haltlar yediği de ortadadır
Evlenmeyi her gece farklı kızla takılanlar şimdi çok eşliliğe laf ederler
Doğru demiş ama söz yanlış anlaşılmaya acık olmuş benim eşim yok ne yanı simdi ben adam değilmiyim😄
Haklı tabiki ne o sanki kıyafettir birden fazla olsun. Eş bu eş bir ve tek olmalı
Son derece haklı adam olana 1 eş yeterli olup fazlası her şeyde olduğu gibi eş konusunda"da zararlı.
Olması gereken o da, bizim memleketin çivisi çıkmış bi kere geri nasıl düzelir kimbilir.
Bunu birinin demesine gerek yok, çünkü tartışılır bir yanı yok... Olması gereken...
Bu ne saçma soru Ya. Haksız diyen cahil olabilir mi cidden
Hayır. 3 rrr li erkelerin 3 tane karısı olur. Errrkek. Bak mesela zengin adamlar eşi bilmesine rağmen başka kızlarla zaman geçiriyor. Aslında sizin de gönlünüz var değil mi kızlar?
Eziqler
Kadınların yüzde 99u çapkın erkeğin dördüncü metresi olmayı, sadık erkeğin tek eşi olmaya yeğlediğine göre bırakalım bu palavraları...
%99 luk kesim kim acaba yaa abarttın sanki ha?
Sorumu bu tabikide bir eşi olur. Birden fazla kadınla evlenmek asla normal bir şey değil hayvanlar bile onlar gibi değil
Haklida garibim kadinlar hep aldatıliyor kimi kadınlar ömrünü ceyiz sandıklarına adar kimi adam sandıklarına
Talibanla Afganistan'a şeriat geldi.
Türkiye'ye de gelse de 4 karı alsak :D
Çokta haklı. Adam olan yüreyini bir kadına verir o kadını yüreyinin kalbinin sahibi baş tacı yapar. Ve o yeri de kimseye vermez. Eyer adamsa adam gibi sever kadınını
Müge anlıyı ciddiye almak istemiyorum iyi işler de yapsa TC feministliği var bu da onu bana karşı itici yapıyor.
Adam olanın 1 tane eşi olur haklı.
Ama adam olan insanın eşi olmaz
İçiniz de azda olsa şerefsizlik olsunn
Tabiki haklı,
Hak vermeyenlere soruyorum güzel kardeşim metrede nekadar geliyor boynuzun olcuusu 😊
hiç sevmiyorum şu kadınını ya, yüzünü agzını gıcık bi tipi var
ve aşırı feminist birisi, kadın kocasını aldatmış. adamı haksız çıkarmaya çalışıyor
Feministlik kadını öne çıkarmak değil. Toplumsal cinsiyet eşitliğidir. İlk öğrenseydin keşke.
10 tane olacak değil , her halde 1 olacak
Haklı.
Haklı tabii ki, bence de öyle olmalı.
Kadınlar olarak duygusalız sevgiyi ilgiyi hakediyoruz ama nankör erkekler bizim gibileri sevmek yerine gözleri dışarı kayıyor nerede hadi işine var onu seviyor.
S ü r tük
Doğru söylemiş gerçekten seviyorsa ondan başkasını gözü görmez
Bence haklı eskiden karadeniz ve doğu kısmında olurdu 1 erkeğe 3 kadın gerçi doğuda hala var
horoz değilsen tek eşli olursun zaten. kuma denilen ve çok eskilerde kalan bi saçmalığı isteyen kadınlar da var ve onlar tavuk.
Arkadaslar merhahaba benim arkadasim 15 yasinda yeni giridi ve adet en son temmuzun 19 olmus ve daha olmamis karnindada siskinlik var
Ya s. g mal mısın 1 aylık hamile birinin karnı mı şişer allahın sapkın pedofilisi
Busedesı senı diğer yorumlarda da gördüm okudum nedense hep bi kadınlar savunman var kız anlatıyor işte hamıle diye sen hala yalan diyorsun senın ne yapmak istediğini anlayamadım pislikleri mi örtmeye çalısıyorsun ne yapıyorsun?
Arkadaşım bunlar pis zihniyetli insanlar hamilelikte ilk ayda karın mı şişer çocuk daha serçe parmaktan bile küçük bir et parçası ayrıca hayırdır benimle ileri geri konuşuyorsun noldu kuyruğuna mi bastım?
@BuseDesuu doğru ol doğru konuş yalana yalan demesini doğruya doğru demesini bil için dışın bir olsun ama nerde bellıkı sende verenlerdensın
Yalana yalan dedim ayrıca ne saçmalıyorsun sen belliki senin fake hesabın Allahın sapığı
@BuseDesuu vermeye devamkee tamam neyse bay
Annen gibi
Adam olan kadın da eşini elinde tutmasını bilir, senin gibi boşanmaz Müge…
Peygamberimizin birçok eşi vardı. Tercih etmeyebiliriz bende tercih etmem ama peygamberimize adam değildir diyemezler!
Onu kast etmedi ki tabiki peygamberimiz 4 eşi vardı ama nasıl oldu himaye altına almak için kocası şehid olmuş ki adın ezilmesin kötü yola düşmesin o yüzden 4 eşi vardı
Biliyorum ama burada ne sebeple olursa olsun birden fazla eşi olan adam değildir diyor dinimizde zaten tek eşliliği daha uygun görmüş ama tercih eden 4 eşe kadar evlenebiliyor güzsl yorumun için teiekkür ederim
Müge abla haklı
Bunu eksileyen insanların olması cidden yazık üstelik birisi sahte pembe
@BuseDesuu malesef
Adam olanın değil,,,
İnsan olanın ve karakteri olanın tek eşi olur.!
adam olanin bir tane eşir olur oda hak eden biri olursa
Hahaha teyzem bu kadına ateş püskürüyor... tüm kanalları silmmiş değişik valla seveni de var sevmeyeni de hak vereni de var var hak vermeyeni de 😂😂😂😂😂
bu kadın turkish FBI değilmiydi ben mi yanlış hatırlıyom
Bence haksız, bizim bir tane bile yok adam değil miyiz yani biz?
Aptal insan yavrusu seni. Anlamamışsın bile
Atlama lan hemen sazan
Abi haklımı diye soru bile sormamlısın tabiki haklı bide 2, 3 hatta 10 tane olsaydı şakamı yavşaklar topluluğunda yaşıyoruz gerçi insanlar artık normal görmeye basladı
Müge Anlı'nın dediği çok doğru eğer adamsa hele de bir müslüman ise tek eşli olmak zorundadır
Bence hakli sevgiyi hakki olana vermek lazim nefse deyil
Haklı annem de bu sözü duyduktan sonra git evlen oğul demeye başladı
Doğru zaten bir kişi olması gerek medeniyeti reddeden insan topluluğunda yaşamıyoruz dur herhalde
İşi gücü gaz vermek. Kendisinin tek eşli olup olmadığını biliyor muyuz?
İslamda 4e kadar kadın alınabilir aralarında eşitlik sağlandığı sürece
Bu bence peygamber efendimizin dönemine göre yorumladığımızda mantıklı. 21. yüzyılda hiç de mantıklı gelmiyor.
O zaman bu zaman yok hanımefendi kuran evrenseldir ve kuralları belli ve sonsuza dek aynıdır
Evet Türkiye Cumhuriyeti Devleti İslam Hukuku ile yönetilmiyor. Bir Müslüman yaşadığı ülkenin kurallarına uymak zorundadır. Fitneye sebebiyet verecek hareketlerde bulunmamalıdır.
Yakında o da olacak inşallah☝️☝️☝️şeriat gelince her şey düzelecek Allahın izniyle o yüzden 2023de akpye ve dava arkadaşlarına oy vermek farzdır
kuranı bir kere bile okudunuz mu acaba çok merak ediyorum... Peygamber efendimizin 9 karısı vardı ve hepsi de duldu. Dul kadınlarla da neden evlendiğini az çok anlamışsınızdır. Peki sen 4 kadınla evlenme durumunu neden kabul ediyorsun? Yanında her gece başka birisini istediğinden mi yoksa dul kadın etiketinden kadını kurtarmak için mi?
Erdoğan din ve devlet işlerini birbirine karıştırarak sizin gibi insanları ne güzel kandırmış öyle :)
Ayrıca ne Türkiye bir müslüman ülkesi ne bu ülkedeki herkes müslüman kendi kurallarınızı kendi içinizde uygulamaya devam edin diğer insanlara bunu zorla kabul ettiremezsiniz.
Nisa suresi 3. Ayet : Yetimlerin hakkına rivayet edemeyeceğinizden korkarsanız, beğendiğiniz kadınlardan ikişer üçer dörder nikahlayın...
kuranı kerim Türkçeye doğru düzgün çevirilemediği için bu tarz algılar oluşturmanız normal. Bence sen gidip açıklamalarını adam akıllı oku cahil kalmışsın.
Ayrıca Türkiyenin %99u Müslüman bir ülkedir ve 2023de isteseniz de istemeseniz de ak parti ve şeriat gelecek şimdi bunu ağlayarak günlüğünüze yazabilirsiniz
Sizin gibiler yüzünden diğer insanlar da dinden soğuyor.
4 yıllık imamhatip öğrencisiyim ve Kuranı hem Arapça hem Türkçe mealiyle 3 defa baştan sonra okudum bence siz düzgün okuyun
%99'u mu o zaman bu 4 milyon ateist nereden geliyor?
4 milyon mu HSJDJWJDQDKWKR bence siz sallıyorsunuz bi yerlerden
bence şeriat gelmesini beklemeden siz Arabistana gidin daha güzel hem orası
Araştır bakalım sallıyormuymuşum
4 yıllık imam hatip öğrencisi olsan kuranın tam anlamıyla Türkçeye çevrilemediğini ve dolayısıyla bazı ayetlerlerin yanlış anlaşıldığını birtakım insanların da bundan algı yarattığını anlamış olurdun. Sen tüm yıllarını uyuyarak geçirmişsin sanırım.
Hayır sizi suçlamıyorum arabistanı ırağı suriyeyi Afganistanı görüp şeriat bu diyorsunuz hayır şeriat kesinlikle bu ülkelerin uyguladığı gibi bir şey değil şeriat allahın kanunlarıdır ve en iyi en barışçıl yönetim şeklidir ulu yaratıcı size evrenin sırlarıyla dolu mükemmel bir kitap indiriyor ve içine biz insanların nasıl yönetilmesi gerektiğini dahi yazıyor söyleyin bu yaratıcı daha ne kadar bize iyilik yapsın bu sistemi kötü kullanan insanlardır insanların yaptığı şeyler yüzünden dini ve şeriatı suçlayamazsınız
sizin 4 kadın istemenizin sebebini herkes biliyor. Gözünüz doysun biraz
Siz bu cumhurbaşkanlarının yıllardır dini sömürerek sizi kullandığının farkında değilsiniz. Ben buna yanıyorum. Dinine göre seçiyorsunuz yaptığı şeyler umrunuzda bile değil
Cehapenin yaptığı şeyler tam liste :
Heykel
Atatürk heykeli
Makaryus heykeli
Eşşek heykeli
Çeşme heykeli
Sgkyı batırması
Reisin yaptığı şeyleri saymakla bitmez ama yine de birkaç tanesini yazacağım
3. köprü
İstanbul havalimanı
Marmaray
Rüşvetin kökünü kurutması
Dev dev hastaneler ve zibilyon tane iş ve istihdam imkanı
Oruç reis gibi onlarca gemi
İhalar sihalar ve bilimum savunma sistemleri ile tam teçhizatlı bir ordu... Ve sayamadığım bir sürü şey daha aynen aynen yaptığı şeylere bakmıyoruz
Cevap bekliyorum nasıl savunacaksınız acaba chepeyi 😄😄😄😄
chp yi tuttuğumu tam olarak nereden anladınız?
Türkiyede siyaset akp ve akpyi kıskananlar olarak ikiye ayrılır çünkü akpli değilseniz diğer taraftansınızdır 😄😄😄
erdoğanın yaptıklarından 2 tane de ben ekleyeyim; Fetullh güleni başımıza sarması, sedat pekerin yaptıklarını bilmesine rağmen hapisten gizli bir anlaşma ile çıkarıp kendi partisinde görev vermesi.
Birde selde evlerinden olmuş insanlara çay atmakla meşhurdur :)
Türkiyeyi ve Erdoğanı tüm dünya kıskanıyor özellikle de Almanya o kadar kıskanıyorlar ki Putin kendisine Kâle bile almıyor
Fethullah Gülen zaten en başta dürüst ve Allah yolunda bir hoca olarak tanıtmıştı kendini hiçkimse kimsenin içini ve saklı emellerini göremez ayrıca birçok öğrenciye de okuma imkanı ve burs sağlamıştır hiçkimse böyle birşeyi beklemiyordu siz olsanız siz de aynı şeyi yapardınız ama gerçek yüzünü belli ettiği an reis her türlü önlemini aldı ve onlara karşı şu an hala tam bir mücadele sürüyor
Tutturmuşsunuz çay çay çay o adam mağdurların hepsine evlerini tekrardan yapma sözü verdi onları söyleyemezsiniz tabi
Afetleri de Erdoğanın durdurmasını bekleyemezsiniz heralde? Hayır ve şer allahtandır
Ki ben inanıyorum ki bu afetlerin olması da allahın yolundan çıktığımız için allahın bizi cezalandırmasıdır dediğiniz gibi 4 milyon ateist olursa Allahın bizi toptan helak etmediğine şükredin
peki Sedat Peker için ne diyeceksiniz? adamın yaptıklarını bütün Türkiye'nin bilmesine rağmen kendi partisine almadı mı? O zamanda mı kandırıldı. Devletin halkın arkasından neler çevirdiğini bilmiyorsunuz ve takım tutar gibi partinizi savunuyoruz. Hangi parti ülkeye yararlıysa onu seçmelisiniz mantıklı insanlar gibi. . .
Neyse daha fazla bu konu hakkında konuşmayacağım kim hangi partiyi tutarsa tutsun. Fakat kesin bir dille yaklaşmamanızı öneririm zira seçim henüz olmadı sonuçlar da daha belli değil...
Sedat Peker Türkiye derin devletinde zamanında görev yapmıştır ve hükümetin lehine çalışmıştır zamanında ermeni ve Rum çetelerine karşı bir mücadele göstermiştir sonra reisle ters düşünce şu an çamur at izi kalsın oynuyor dediklerine inanmamı beklemiyorsunuz heralde
Siz doğru bildiğiniz yolda devam edebilirsiniz. Gerçekler illaki bir gün ortaya çıkacaktır. Neyse iyi günler
Biz bildiğimiz yolda yürüyoruz umarım siz de doğru yolu görebilirsiniz hoş bir sohbeti iyi günler
YA DUR DUR ABLACIM SLDKWKFKQLFKWKKFWLKFKQKF ALLAH BELAMI VERSİN AŞIRI İYİ ROL YAPARIM CHPLİYİM BEN DE SKDKWLDKWKFKLWFKWKF TROLL YAPMIŞTIM BİRAZCIK SİZİN PATLAMANIZI BEKLİYODUM Bİ YERDE
Ama helal yani patlamadınız
sdkalşskdlasşdk deli
Ayy cidden yazana kadar gülmekten ölüyorum iki saattir bu kadar koyun olmamı bekleyemezsiniz
Ama ben de çok iyi yazdım bence hakkımı verin inandırdım sizi
yemin ediyorum akpli dayılar gibi konuşuyorsun dkaslkdjsaklj
Yapıyorum bu sporu
Biraz daha ilerlerseydik telefonunuzun markasını sorcaktım
ay keşke sorsaydın olay çıkardı salkdjsakldj
yalnız imam hatip okuduğunuza emin misiniz benim aile akrabamda da imam hatip okuyan ve okumuşlar var bu konuda herkes kafasına göre 4 kadınla evlenmiyor dininizde tek eşlilik öneriliyor ve mecbur kalındığı durumlarda birden fazla evlilik yapılıyor bütün eşlerine adaletli davranmak ve hepsininde rızası olmak koşulu ile savaşta devletin yöneten kişiler (babadan oğula geçme yöntemi ile) vb durumlar için çok evliliğe izin verilmiştir bir de peygamber efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (sav) Efendimiz dinimizi yaymak ve ona gönderilen köleleri veya dul kadınları korumak amacıyla evlenmiştir. Yani zevkine göre ve kafana göre 4 kadınal evlenmek yok
Hayır Anadolu lisesindeydim şu an istinye üniversitesi yazılım mühendisliği öğrencisiyim biraz eğleneyim demiştim skdkwkdlwlfkwkdlqlf
yazılar uzun olunca hepsini okuyamadım pardon bir yerden sonra yazdıklarına sinir olunca daha fazla okuyamamıştım 😂
Öyle zaten. Bunu dillendirip normal yapmaya çalışma çabalarının olması bile içler acısı.
Eş birtanedir ikincisine metres denir
bir kalbe bir kalp sığar
Haklı tabi soru mu bu?
bence saçma bir düşünce
Sadece bu sözü değil her sözü haklı
Daha once hatirliyorum söyle birsey demisti. Kadinlar gece disari cikamiyorsa erkeklerde cikamasin gibi birseydi. buna benzer tam olarak hatirlamadim. Bunun neresi doğru?
Kadınlar gece erkeklerden korktuğu için çıkamıyor çünkü bu yüzden doğru
Degil
Haksız, adam değil İNSAN olan olması lazım.
Muge anlı her zamanki gibi hakli
Kadınlar kabul ederse birkaç tane yoksa tek 😅
Muhammed'in 11 karısı varmış ama.
13 değilmiydi
@Alimersin33 Valla kanki 11 diye biliyorum.
günümüzde çocuklarla evlenenleri sevmezler, ama muhammed 6 yaşında aişe ile evlendi 9 yaşında gerdeğe girdi, bi de 6 yaşındaki çocuğa anamız diyolar :D
@Alimersin33 Bi' de bizim tatlı su Müslümanları Aişe 17-18 yaşında evlendi diyorlar. Yav önceden kim 17-18 yaşına kadar bekar kalıyormuş da Aişe o yaşlara kadar bekar kalsın. Neden 17-18 yaş dendiği de çok açık, Muhammed'le Aişe'nin evliliğini meşru göstermek istiyorlar. 17 yaşındaki bireyler kendi rızaları ve ailelerinin onayı olduğu takdirde evlenebililerler, 18 yaş ve sonrasında sadece evlenecek bireylerin rızadı kâfi. Bu sebepten zaten 17-18 diyorlar ama dünyadaki 50 İslam ülkesinden bi bizim Türkiye bunu diyor. Pakistan'dan İran'a, İran'dan Arabistan'a her yerde Aişe 6 yaşındaydı deniyor. Önceden insanlar bizim bugün çocuk dediğimiz yaşlarda evleniyorlarmış da kimse de gidip henüz regl bile olmamış bir kızla evlenmiyormuş. En azından bi' ergen olsaydı. Ama regl olmasını beklemiş ilişki için, ne kadar yüce gönüllü bir hareket (!) Lan bi' de Aişe senin arkadaşının kızı, arkadaşının kızı senin de kızın sayılır, sığar mı erkekliğe arkadaşının çocuk yaştaki kızını karı yapmak. Yaşlarınız yakın olsa, kız da büyümüş olsa yine neyse ama dedesi yaşındasin be. Tamam, geçmişteki olayları bugünün perspektifinden bakarak yorumlamak hatalı bir hareket ama günümüz dünyasında Muhammed'in bu yaptıkları bir erdemmiş gibi okutulmamalı. 7. yy'da Arabistan'da uyumuş olabilir lakin günümüz dünyasına uymaz onun yaptıkları.
arap kültüründe ve diğer islam ülkelerinin kültüründe çocuklarla evlenmek ahlaksızlık değil, ama bizim kültürümüzde çocuklarla evlenmek ahlaksızlık o yüzden bizimkiler rahasız oluyolar aişenin yaşını 18 yapmaya çalışıyolar, ve şunuda unutmamak lazım 1400 yıl önceki çöl hayatından bahsediyoruz o zamana göre çocuklarla evlenmek normal bir şey
@Alimersin33 eski zamanlarda kadınların yaşını regl olduktan itibaren söylerlermiş ortalama bir kız çocuğu 12 yaşında regl olmaya başlar 12+6=18 oluyor bir şeyi bilip bilmeden konuşmayın lütfen dinimizi kötülemeyin Peygamber Efendimize böyle şeyler söylemeyiniz
@Hayal_dir_hayal Kendini kandırma, öyle bir şey yok.
@Alimersin33 Bakma sen, 100 yıl öncesine göre bizim Türkler de çocuk çüküyormuş.
kendimi kandırmıyorum inandığım dini biliyorum kadınlara önem verildiğini biliyorum sizin bana yalan yanlış şeyler anlatmanıza gerek yok inanıyorsanız açın kitabımızın türkçesini okuyun ancak internetten gelişigüzel yerden okumayın şayet sizin gibi peygamber efendimize çamur atanlar çok
@Hayal_dir_hayal kızların yaşları regl den sonra sayılır diye bir şey yok onlar müslümanların aişenin yaşını büyütmek için uydurdukları yalanlardan birisi, neden utanıyosunuz? o zamana göre çocuklarla evlenmek zaten normal bir şey, aişenin 12 yaşında regl olduğunu nereden biliyosun? ve senin dediğin gibi olsa bile 18 yaşındaki birinin 40 küsür yaşındaki birisiyle evlenmesi doğru değil
@barbarok araplaştığımız arap kültürünü aldığımız için 100 yıl önce bizde çocuklarla evleniyoduk, ben islam öncesi türk kültürünü kastettim
@Hayal_dir_hayal Hay senin peygamberini. Bak senin hesabınla konuşalım, Aişe 9 yaşında regl olmuş. Muhammed Aişe 6 yaşındayken evlenmiş yani 9+6 dan 15 ediyor. Sence 50 yaşındaki adamla 15 yaşında kız birlikteliği normal mi. Bi' de Muhammed 3 sene beklemiş onu çükmek için. Neden beklesin ki bu durumda. Reşit diye bir şey yok, kız zaten regl oluyor. Ulan kendinizle çelişiyorsunuz be. Muhammed leş gibi bir adamdı.
kardeşim tamam inanmıyorsun anladım ama sağda solda duyduğun şeyleri burada söyleme doğruluğundan emin olup söyleyebilirsin ben senin inançlarına saygı duyuyorum Hz. Aişe’nin regl yaşını tabiiki de bilmiyoruz biz ortalama kızların olduğu yaşı söylüyoruz şimdi yapay GDO’lu besinler tükettiğiniz için hormonlarımız bozuluyor ve erken oluyoruz o zamn ki insanlar da geç oluyordu anladın bu son yaptığım bilimsel açıklama yani kendimler çelişmiyorum benim inandığım din böyle ben sana inançlarından dolayı bir şeyi söyleyemem ama dinim ve peygamberim hakkında yanlış şeyler duymuşsun istersen güvenilir kaynaklardan araştırabilirsin?
@Hayal_dir_hayal Güvenilir kaynaklardan araştırdım zaten, senin gibi temelsiz kulaktan dolma bilgilerle konuştuğumu mu sanıyorsun. Bu işin yenilen içilenlerle alakası yok. Göötünden sallama. Önceden insan ömrü kısaymış, bu sebepten çocukluk ergenlik vs. insanın biyolojik dönemleri daha kısaymış. Şimdi insan ömrü uzun olduğu için biyolijik dönemlerimiz de uzun ama bu Muhammed'in regl bile olmamış bir kızla evlendiği hakikatini değiştirmiyor. Zaten İslam'da 1 yaşındaki bir kız bile babasının izni olursa evlendirilebiliyor. Böyle bir din işte İslam. Böyle bir dine gram saygı duymam. Sen bana duyarsın duymazsın umrumda değil. Ben sizin gibi saygı dilencisi miyim.
@Hayal_dir_hayal sağda solda duyduğun şeyleri burda söyleyen sensin, o zamanki kızların yaşı regl den sonra sayılır diye bir şey yok, hadi senin dediğin gibi olduğunu düşünelim aişe erken regl olmuş da olabilir 15 yaşında da evlenmiş de olabilir
Bizim 1 tane de yok adam o nasıl olacak
tabi ki haklı aksini iddia eden adam değildir
Bir tane yetmiyorsa evlenmesinler.
Sapına kadar haklı 🌸