Merve Özbey, geçtiğimiz Şubat ayında sevgilisi Kenan Koçak'la hayatını birleştirmişti şimdi de bebek müjdesi geldi. Sizce evlendikten ne kadar süre sonra çocuk sahibi olmak doğru? #invictus16 💫🍀
Merve Özbey, anne oluyor! Sizce evlendikten ne kadar süre sonra çocuk sahibi olunmalı?
Çocuk sahibi olmak demek hem bir sorumluluk hemde ekonomik bir sıkıntıyı idare edebilme becerisidir. Kadın hazır olsa bile eğer erkek hazır değilse istemez.Çünkü evin elektriği, suyu, doğalgazı, Apartman aidatı, varsa kirası, araba varda onun kaskosu, muayenesi, yeme içme giderleri, makyaj ve elbise kıyafet giderleri v. s hesapladığınızda asgari ücretin yeteceğini düşünüyorsunuzdur umarım. Birde buna bebek eklenirse bebek giderleri ise en ucuz bie bebek arabası bile 3 binTL'den baslıyor. Artık bundan sonra bebek olduğunda borçlar artacak ve aile içerisinde sinir, stres, deprasyon oranı çok fazla artacaktır. Asgari ücretli insanların bebek sahibi olmak istemeleri bence kör kuyuya taş atmaktan farksız olacaktır, bu Türkiye ekonomik şartları altında asıl olay çocuk yapma süresi değil, maddi durumdur.
Bence en doğrusu. İnsan evlendikten sonra 1 ya da 2 yıl beraber zaman geçirmelidir. Bu süre zarfından sonra çocuk yapmalı dir. Neden derseniz çünkü. Günümüzde kimisi var cinsellik için ya da çocuk sahibi olmak için evlenirmiş gibi evlendikten sonra direk 1 kaç ay içinde çocuk yapıyorlar. Yani. Çok acele davranıyorlar. İnsan evlendikten sonra, önce 1 kaç yıl beraber gezer, tozar hayatını yaşar ondan sonra çocuk yapılır. Çünkü çocuksuzken önce eşinle beraber yaşamayı öğrenin, geçinmeyi öğrenin, bunlara iyice alışın ondan sonra iyice kendinizle iyi zaman yaratın ondan sonra çocuk yapılır ondan sonra çocuk sahibi olduktan sonra daha çok değişecek insanın hayatı. Yani demek istediğim. Önce 1 ya da 2 yıl sevgili olunur, evlendikten sonra da 1 ya da 2 yıl evli kalınır çünkü daha önce sevgiliyken sevdiginle evli gibi yaşamayacan. hem Eşinle beraber birlikte geçirdiğin zamanlar olacak ondan sonra çocuğunla olacak. O zaman aradaki o farkı insan görecek ve anlayacak.
Allah mesut bahtiyar etsin. Sağlık içinde doğmasını da nasib etsin Allah.
Çiftler ruhen ve bedenen bir sorun yok ise ve kendilerini hazır ediyorsa anne/baba olabilirler kanımca. Araya bir süre koymak tabi uzunca süre değil maksimum bir sene her şey yerine oturana kadar kafi gelecektir. Tabi bu benim düşüncem.. Rabbim yuva kuracaklara ve evlat sahibi olmak isteyen herkese en hayırlısını nasib etsin.
Rabbim sağlıklı hamilelik, sağlıklı doğum nasip etsin kendisine. Sağlıklı bir şekilde büyütsünler evlatlarını. Merve Hanım'a annelik çok yakışacaktır. Herkesin kişisel tercihidir. Kimi hemen çocuk sahibi olmak ister, kimisi ise zamana yayar çocuk işini. Bence bir buçuk ya da iki yıl anne, baba olma işi ertelenmeli. Çünkü bana göre hemen anne, baba olan insanlar evliliğin tadını çıkaramıyor. Hem evlendiğin zaman tanırsın evleneceğin insanı. Aynı evde yaşamak çok başka bir olay. Belki anne/baba olmaya layık görmeyeceksin eşini. Belki eş gözüyle bile bakamayacaksın ona. Onun için diyorum ki;çocuk işi zamana yayılmalı. Çiftler ilk bir buçuk yıl ya da iki yıl çocuk yapmamalı.🌺
Yeryüzüne üremek için gelmiyoruz, hadi bir bok yedin evlendin, hiç değilse evliliğin tadını çıkar, gez toz eğlen. Ne ulan hemen kutsal vazifeymiş gibi çocuk yapma peşine düşüyorsun, çocuk demek pişmanlık demektir. Senin hayatının bitmesi, onun için yaşaman demektir. Bir insan niye durduk yere kendi topuklarına sıkıp, kendini sakat bırakır anlamam..
Ben evlendim, 1 ay sonra hamile kaldım.. yani aynı yıl içinde doğum yapmış oldum. Çok şükür Rabbim'e ama bence çok erken. En iyisi aradan 1 yıl geçmeli. Çünkü özellikle erkekler eş olamadan baba olunca neye uğradıklarını şaşırıyorlar.
en az 1-2 sene çift birbirini tanımalı ve hayatı yaşamalı. Tâbi bu geç evlenmeler için geçerli. Erken evlenmelerde 3-5 sene olabilir. cocuk olunca her şey eskisi gibi olmayacağı için çiftler eblvliligin keyfini çıkarmalı
Merve de zaten tam anne olacak bir duruş var. Çok hanımefendi biri vallahi. Bende evlendikten sonra 2 yıl gibi bir sürede çocuk olmamalı. Ancak bu evli olan kişilerin çocukları ne kadar sevdiğine bağlı
Yaşa bağlı ya 30 larimda falan evlenirsem öyle çok beklemem muhtemelen 6 ay 1 sene içinde düşünebilirim ama o zamana kalmazsam muhtemelen birkaç sene bekleyebilirim
Artık her şeyi birlikte rahatça yapmış, ardından yeni bir heyecan aradıklarında ortak kararla yapılmalı. Evlendikten minimum 2 yıl sonra gibi bir düşüncem var.
Tercih meselesi, çocuk için evlenen çiftler hemen bebek kararı alırken, evliliğin ve birbirinin tadını çıkartıp daha sonraya erteleyen çiftler de var. Ama en önemlisi asıl kendilerini hazır hissettikleri zaman.
Bence önce ciftler birbirine alısmali vakit geçirmeli 3 yıl sonra ise çocuk yapılabilir diye düşünüyorum. Çok kişi gördüm eşinin kötü çıktığını görüp tam bosanacakken araya bebeğin girdigini o yüzden mutsuz şiddet dolu hayata katlandigini örneğin annem
Bence 1,5 2 yıl beklemeli evlilik oturmalı ama malesef ortam çabuk yap torun sevek elinizi çabuk tutun torun diyen aileler çok onlar evlen ilk gece çoçuk yapın gibisi bence yanlış
Seviyorum bu kadını kendi ailemden gibi acaba toprağım ondan mı bilmem ama hayırlı olsun en doğru zamanlama bence ciftlerin iyice kendini hazır hissettiği dönemdir
Merve 'yi tanımam fakat uzun bir süre sonra çocuk yapılması daha makul geliyor bana.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
2 yıl ideal bence hemen evlenir evlenmez çocuk yapınca aldatma anlaşamazlılık vs ve bunun sonucu olarak boşanmalar oluyor en azından çocukla ortada kalmış olmazsın önüne bakarsın
30 lu yaşlarda hemen yapılmalı, zamanında evlendiğini düşünüyorsan en az 1 yıl
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Vallahi zamanını seçemezdin bence, çocuk süpriz diyerek gelebilir nihayetinde. Ha eğer deçecek olursam 2-3 yıl sonra derim. Tam eşimle birbirimizden bıkarken ev neşelenir.