Ünlü oyuncunun açıklaması gündeme oturdu. Bu açıklama magazin haberlerinde büyük ilgi gördü. Yasemin Allen'in yazmış olduğu paylaşımı; "Yeni yıl gecesi, ister şükredersin ister küfredersin. O gecenin dinle ilgisi yoktur. Noel ise 25 Aralık günüdür. O konu da Hristiyan olan vatandaşları ilgilendirir bizim sorunumuz degil. Sen insani değerlere saygılıysan, hristiyan komşun varsa tebrik eder işine bakarsın. Yeni yıl gecesi dini bir gece değil, tüm insanlığın ortak sevincidir. Sen, sen ol sakın Elma ile armutu birbirine karıştırma. İnsanları bölme, ayırma. Yeni yıl gecesinde, isteyen Kuran okur, isteyen çay içer, isteyen sokakta gezer, isteyen evinde parti verir. 31 Aralık kutsal bir gece değil, yılın son gecesi..." Peki sizin düşünceleriniz neler?
Ünlü oyuncu Yasemin Allen'nin yılbaşı gecesi için yaptıdığı açıklamalar hakkında düşünceleriniz neler?
Hanımefendi olayı yanlış anlamış veya nasıl anlamışsa artık... Öncelikle "Elhamdülillah Müslümanım" diyenin zerre alakadar olmaması gereken bir gecedir. Lakin "Kim ne ederse kendine eder" mantığında hareket etmiş, tamam mantık temelde doğru;ancak şöyle bir ayrıntı var.
İnsanlar bilmeye bilir, öğrenmemiş olabilir veya öğrenmek istiyor olabilir. E ülkede de herkes araştırma ve okuma manyağı değil! Dolayısıyla dinimizin önemli bir şiarı olan. "Emri Bil Maaruf ve Nehyi Anil Münkeri" yerine getirmek Müslümanın borcudur. Yukarıya yazdığımız ifadenin anlamı şöyle ki, "İyiliği en güzel şekliyle gösterip, kötülükten de en güzel şekilde uzaklaştırmaktır."
Yasemin hanım, kendi işine bakmalı. Bu dediklerini demek için Alimler gece gündüz ilim öğrenmişler. Yaptığı hoş değil, aksine küstahlık.
Bizler zaten Müslümanım diyene sesleniyoruz ne işimiz olur diğerleriyle. Kutlamayacaksın arkadaş sen Müslümanım diyorsan "özel" bir hazırlık yapmayacaksın. Yapıyorsan da kimseyi buna teşvik etmeyeceksin her ne yapıyorsan uzakta yapacaksın. Katıldığım yerler var; lakin bizde görmezden gelip uyarıda bulunmak durumundayız. Peki uyarıda bulunduk ama bildiğini yapmaya devam ediyor.. O zaman kendisi bilir ne istiyorsa ne diliyorsa yapabilir.
Ama Müslüman ortada bir kötülük görüyorsa Düzeltebiliyorsa önce eliyle, olmuyorsa diliyle ve onuda yapamıyorsa "kalbiyle buğz" ederek tepki vermelidir. Çünkü kalp ile buğz etmek "imanın" en düşük derecesidir.
Kendisi yurtdışında uzun bir süre yaşayınca buraya uyum konusunda bocalıyor. Gereksiz ünlü açıklamalarından biri. İnsanlar bir şeyleri kutlamak için bahane arıyor yoksa yıl bitiyor yeni başlangıç vs. bunların kutlanması mantık olarak saçma bir şey ama etraftaki insanları rahatsızlık vermeden isteyen istediği gibi eğlenebilir...
Mesele saçmalığı değil. Açıklamasında birinin mantığını tartışmamış. Noel ile yılbaşı arasında ayrım yapmayı bile beceremeyen insanlara, olanı anlatmaya çalışmış. Bu yüzden gereksiz değil, belli ki bilmediği halde boş konuşup atan tiplere sinir olmuş ki açıklama gereği duymuş. Yeni yıla kutlayarak girenlere hala "Gavur" diyenler var da.
@_Yağmur Türkiye'nin her yerinde cehalet kol geziyor orası ayrı bir olay. Fakat insanların dini bir inancı var. İlla bir açıklama yapacaksa bunu dikkate alarak açıklaması gerekirdi. Dinle ilgisi yok ne demek? Nefes alıp verdiğin sürece dinle ilgisi vardır tabi inançlı biriysen. Elbette kendi inancım dışındaki inançlara saygım var. İnsanların hayata bakış açısı çok farklı ve eminim herkesin bir nedeni vardır. Sadece gereksiz buluyorum bu açıklamasını gördüğün gibi bu tip açıklamaları haber yapmak için aç köpek gibi bekleyenler var. Özellikle de ünlü insanlar açıklama yaparken daha dikkatli olması gerekir...
Cidden artık Noel'in 25 Aralık olduğunu öğrenilsin ! Yeni yılı kutlayana kafir gözüyle, kutlamayana da yobaz gözüyle bakmak arasında hiçbir fark yok. İsteyen istediğini yapar/yapsın.
En İyi Cevaplar