Türk dizilerindeki klişeler her zamanki gibi devam ediyor. Bizim sevmediğim ama babaannelerimizin hayranlıkla izlemeye devam ettiği dizilerin klişeleri...
1. Başrol hiçbir zaman ölmez.
Başrol oyuncuyu her zaman öldürme girişiminde bulunur, ama o yine de ölmez. Başrol oyuncu ölürse dizi biter algısı yarattılar oyuncuya bir şey olsa "Ölmez ölürse dizi final olur" deriz.
2. Başarısız oyuncu ölür.
İzleyici tarafından sevilmeyen popülerliği az olan oyuncu ölür. Dizideki kimse fazla üzülmez, ardından yas tutmaz, dizideki hayat hiçbir şey olmamış gibi devam eder.
3. Abiye olmadan gezmezler.
Hiçbir zaman üstlerinden abiyeleri eksik olmaz. Evde, işte, sokakta vs. gören de her gün düğüne gidiyorlar sanacak.
4. Cadı kaynana...
Kaynana her zaman kötüdür. Oğlan ve kızın arasını bozmak için ant içmiştir. Yapmadığı entrika kalmaz. Bu da diziyi epey ayakta tutmasını sağlar.
5. Doğarken makyajlı doğanlar...
Hiçbir zaman yüzlerinden makyajları eksik olmaz. Gerek uyurken, uyanırken, yüzlerini yıkarken, denize girerken ne olursa olsun makyajları ne bozulur, ne de eksilir aksine daha fazlası yapılır. Türk oyuncuları bakımlıdır, fönleri bozulmadan uyanırlar.
6. Yeni doğan bebek...
Hepimiz biliyoruz bir bebeğin nasıl dünyaya geldiğini ama bu dizilerde farklı olur. Şampuanlı, temiz, kilolu, boyu bir aylık bebekleri yeni doğmuş diye yutturmaya çalışıyorsunuz, anlıyoruz.
7. O senin çocuğun...
Genellikle her dizide olur. Kadın adamı çok sever ondan hamile kalır ama adamla ayrılırlar. Sonra çocuk dünyaya gelir, çocuk adamla ne işse tanışır sonra kadın açıklamamak için kendini yerden yere vurur.
8. Zengin-fakir aşkı...
Bu klişeye herkes rastlamıştır. İki ayrı dünyanın çatışması bir de üzerine aşk olursa tadından yenmez.
9. Birden bire güzelleşen kadın...
Kadın çirkindir ve erkek bakmaz. Kadın adamı çok seviyordur ve intikam alır. Kendini baştan aşağıya yaratır.
10. Kalp krizi geçiren amcalar...
Dizideki yaşlı ve sevimli amcalar her zaman kalp krizi geçir. Senarist bir şey bulamadığında 10-15 kere kalp krizi geçiren bu zavallı amcalar ne hikmetse bir türlü ölmezler.
Türk Dizilerinin İzleyicilere Baygınlık Getiren Klişeleri!
Başrol oyuncuyu her zaman öldürme girişiminde bulunur, ama o yine de ölmez. Başrol oyuncu ölürse dizi biter algısı yarattılar oyuncuya bir şey olsa "Ölmez ölürse dizi final olur" deriz.
2. Başarısız oyuncu ölür.
İzleyici tarafından sevilmeyen popülerliği az olan oyuncu ölür. Dizideki kimse fazla üzülmez, ardından yas tutmaz, dizideki hayat hiçbir şey olmamış gibi devam eder.
3. Abiye olmadan gezmezler.
Hiçbir zaman üstlerinden abiyeleri eksik olmaz. Evde, işte, sokakta vs. gören de her gün düğüne gidiyorlar sanacak.
4. Cadı kaynana...
Kaynana her zaman kötüdür. Oğlan ve kızın arasını bozmak için ant içmiştir. Yapmadığı entrika kalmaz. Bu da diziyi epey ayakta tutmasını sağlar.
5. Doğarken makyajlı doğanlar...
Hiçbir zaman yüzlerinden makyajları eksik olmaz. Gerek uyurken, uyanırken, yüzlerini yıkarken, denize girerken ne olursa olsun makyajları ne bozulur, ne de eksilir aksine daha fazlası yapılır. Türk oyuncuları bakımlıdır, fönleri bozulmadan uyanırlar.
6. Yeni doğan bebek...
Hepimiz biliyoruz bir bebeğin nasıl dünyaya geldiğini ama bu dizilerde farklı olur. Şampuanlı, temiz, kilolu, boyu bir aylık bebekleri yeni doğmuş diye yutturmaya çalışıyorsunuz, anlıyoruz.
7. O senin çocuğun...
Genellikle her dizide olur. Kadın adamı çok sever ondan hamile kalır ama adamla ayrılırlar. Sonra çocuk dünyaya gelir, çocuk adamla ne işse tanışır sonra kadın açıklamamak için kendini yerden yere vurur.
8. Zengin-fakir aşkı...
Bu klişeye herkes rastlamıştır. İki ayrı dünyanın çatışması bir de üzerine aşk olursa tadından yenmez.
9. Birden bire güzelleşen kadın...
Kadın çirkindir ve erkek bakmaz. Kadın adamı çok seviyordur ve intikam alır. Kendini baştan aşağıya yaratır.
10. Kalp krizi geçiren amcalar...
Dizideki yaşlı ve sevimli amcalar her zaman kalp krizi geçir. Senarist bir şey bulamadığında 10-15 kere kalp krizi geçiren bu zavallı amcalar ne hikmetse bir türlü ölmezler.
Sadakatsiz, aldatmaca, ensest, ayrilik iceren hicbir diziyi seyretmem. Konusu olmadigi halde sürüyle izlenen ve bir okadar da kalitesiz yapimlarin çoğu çakmadır ve filmin ana yönetimi ulkemizde degildir. Ayrica kitaptan romanlardan alinti tum filmler hüsrandır. Seferden dönmeyen suktan suleymanin haremindeki azginlari hepimiz gorduk ve dilimiz dışarda izledik. Tarihi katleden bu diziyi agzinizin suyu akarak izlediniz! Tek 1 bolumunu bile izlemedim! Roman ugruna Dayisi mi amcasimi ne, aganigi naganigi yapan gelini 4 gözle izlediniz! Recep ivedik gibi kalitesiz küfür yapimina rekor verdiniz. Cem yilmazin filmindeki oyunculara bakin, ivedikteki oyunculara bakin!!
Kesinlikle. Sapıkça sahneler yok öpüşmeymiş yok evli olmayan insanlarin yatağa girmesiymiş ya da genç erkek-kizlarin anne babaya saygisizliklari marifetmiş gibi gösteriliyor. Sonrada insanları buna özendirip toplumu yavaştan değiştiriyorlar. Ne kadar az televizyon o kadar iyi bence.
Klişeleşmiş replikler , türk icadı dramlar vs vs.. Artık bir dizinin başından ilk bölümden kestirebiliyorsun neler olacağını nereye gideceğini ve sonunu.. Filmler ise bambaşka sorun artık iyi film çekilmiyor. İyi yönetmenler olmadığı için iyi filmler de yok artık. Milyon dolarlık bütçeler Fransız filmleri, İran filmleri, Avrupa filmleri, Japon sineması, Türk filmleri… Liste uzayıp gidiyor. Binlerce film içinden kaç tanesine zaman ayırmak için değer bilmiyorum. Seyretmeden iyi olup olmadığını bilemiyoruz; seyredince de birçoğunun “zaman kaybı” olduğunu görüyoruz.
Şu kadını her dizide görmekten fenalık geldi. Dün başlayan İki Yalancı daha ilk bölüm, çiçekçi teyze olarak Bodrum ortamlarında. Oynamadığı dizi var mı acaba? İnsanların görünümünü eleştirmenin çok günah olduğuna inanırım. Ama çok itici geliyor, komşum olsa evi değiştiririm o derece yani.
işte bu yüzden Türk dizileri bana çok saçma geliyor. Kobra Takibi diye bir dizi vardı. yıllarca izledim onu. bir de bizdeki muadili Arka Sokaklar var. ikisi arasındaki fark Everest kadar. ucuz maliyetli, ucuz konulu diziler tercih ediyor yapımcılar. maalesef bizler de izliyoruz hatta fanatiği oluyoruz.
Yeni türk dizileri sacmadır genellikle ama düzgün biri dizi olsa hemen final yapıp bitirirler 10 tane kadar dizi izliyordum final yaptilar da ama bir yandan sacmalamaya basladilar artik ne yapicaksin bir sry olmayinca izliyorsun iste aslinda yabanci dizi izlemek daha iyi
O yüzden hep söylüyorum ya, Allah TVEM ve Wild West kanallarının sahiplerinden razı olsun. Kovboy filmleri imdadıma yetişiyor. Wild West kanalı son zamanlarda çekmiyor.
O kadar çok proje ürettiler ki; sonunda tüketen bir toplum olduk. uzun dizi süreleri.. uzun bölümler ve klişeleşen senaryolar. türk dizi sektörü artık kendi dizisi yerine ithal projelere yöneliyor.
Yarım saat süren o bakışmalar , bir türlü ateş edilemeyen o silahlar , kız tam düşecekken erkek tutar dudaklar arasındaki mesafe 5 parmak kadar yakındır.. Ve bunun gibi daha neler neleer...😕✋