''Daha Önce Niye İzlemedim ki Ben?'' Dedirten Dizi: Black Mirror

Bu diziye başlamadan önce, ismi gözüme hep çarpardı. Ama Salem cadılarını anlatan bir dizi olduğunu düşünürdüm. Aynalı falan olunca cadılar kaçınılmaz tabii :D İsmini telefonun ekranından alan Kara Ayna dizisini inceleyelim bakalım.

Konusu

''Daha Önce Niye İzlemedim ki Ben?'' Dedirten Dizi: Black Mirror

Aslında, her bölümde farklı bir olay işleniyor. Ama her bölümün kaçınılmaz konusu 'teknoloji'. Teknoloji ile günümüzde yaşadığımız hayatın kötü yanları anlatılıyor. Gerek sanal aşklar, gerek sosyal linçler, gerekse sanal ortamda popülerlik adına yapılacak şeyler...

Her bölümün sonunun tahmin edilemez oluşu

''Daha Önce Niye İzlemedim ki Ben?'' Dedirten Dizi: Black Mirror

Her sezonda çok az bölüm olmasını ben buna bağlıyorum. Öyle titizlikle işlenmiş bir kurgu var ki, diziyi izlerken yürüttüğün hiçbir tahmin tutmuyor. Ayrıca, ayrıntılara da dikkat edilmesi gereken bir dizi. Özellikle 4. sezonda, ilk sezonlarına birçok atıf var.

İngiltere'deki yaşamı gözler önüne sermesi

''Daha Önce Niye İzlemedim ki Ben?'' Dedirten Dizi: Black Mirror

Tarih kitaplarında İngiltere bizim gözümüzde güneş batmayan ülke idi. Gerçi, hala çoğumuzun gözünde de öyle. Gelişmişlik tavanda, sömürgeyle yükselmiş, zengin bir ülke diye düşünüyoruz. Suç oranlarının da azlığı da özendiğimiz özelliklerinden biri. Ama bir bölümünde öyle bir sonu oldu ki, sona gelmeden önce ''Türkiyede olsa adamı sapık niye nitelendirirler.'' dedim. Adam sapığın en öte hali çıktı.

Bir de, İngiliz İngilizcesini seven varsa kulaklarınızın bayram etmesi de cabası <3

Dizi yorumları

''Daha Önce Niye İzlemedim ki Ben?'' Dedirten Dizi: Black Mirror

Genel olarak dizi 'zeka küpü' olarak görülüyor. Bazıları anlamadığından mı olsa gerek, zaman kaybı buluyor. Tabii bunun etkisi de 1. bölümdeki konunun bayağı bayağı bir etik dışı olmasından kaynaklanıyor olabilir.

Son sezonlara doğru büyüleyiciliğini kaybettiğini söyleyenler de var. Tam gaz gittiğini söyleyenler de var. Benim yorumum ise; daha önce niye izlemedim ki ben

İzleyicilerin dikkatine!

Tabii, +18 kısımları da var. Hem de bir anda ortaya çıkanlarından... Bakalım, siz beğenecek misiniz...

''Daha Önce Niye İzlemedim ki Ben?'' Dedirten Dizi: Black Mirror
''Daha Önce Niye İzlemedim ki Ben?'' Dedirten Dizi: Black Mirror
Cevapla