Eskiden beri müziğe ilgim vardı piyano calmak isterdim hep.. İçimde bir ukte olarak kaldı.17 yasıma kadar köyde büyüdüm köyde okula gittim sonra küçük bir ilçede liseye gittim piyano calabilmek hayalim oldu ama imkanım olmadı. Şimdi üniversiteye gidiyorum cocukluk hayalimi gerçekleştirmek için geç kaldım belki de ama piyano çalmak benim içimde sönmeyen bir ateş oldu daima.. Şu an büyük bir şehirde üniversite öğrencisiyim. Artık bu hasrete son vermek ve hayalimi gerçekleştirmek için kursa gitmek istiyorum. Sorum şu ki 22 yaşında piyano çalmaya baslamak sizce çok mu geç?😥
Yaşım 22 piyano çalmayı öğrenmek için geç mi kaldım?
Enstürman çalmak temelde organ hafızasıyla alakalı bir meseledir. Eğer bestekar olmayacaksan yetenek işin içinde hiç yok gibi bir şeydir. Bu sebeple erken yaşta enstürman çalmaya başlayan insanlar daha avantajlıdır. Zira çocuk bedeni ve zihni kolay adapte olabildiği için daha kolay öğrenir. Ancak yaşın ilerlemesi öğrenmeye engel değildir. Düzenli egzersiz ve çalışmayla başarılamayacak bir şey değil. Şöyle düşün bir çocuk 10 günde öğrenecekse sen 20-30 günde öğreneceksin. Kaybın sadece bu kadar.
bildiğim birkaç tane ünlü piyanist piyanoya üniversitede yıllarında başlıyor. Yani hiç birşey için geç değil önemli olan senin başladıktan sonra ne kadar çalıştığın...
yan komşum saadettin amca 44 yaşından sonra gitar çalmayı öğrendiyse bence hiçbirşey için geç kalınmış sayılmaz. Müzik altlerinin öğrenmesi kolay ama geliştirmesi zormuş öyle demişti.
96 yaşında bir kadın röportajında bu kadar yaşayacağımı bilseydik 40 yaşındayken keman çalmaya başlardım demişti ismini hatırlamıyorum. geç falan değil yani hayat senin
Enstruman çalan birisi olarak hiçbir zaman geç kalmayacağını söyleyebilirim. Yeterki isteğin ve yeteneğindeki olsun. Hemen başla ve sıkıca çalış. Çok koşa sürede yol kat edeceğini göreceksin.
En İyi Cevaplar