İngiltere'nin sadece 22 ülkeyi sömürmediğini biliyor muydunuz?

Özellikle 15'inci yüzyıldan sonra sömürgecilik faaliyetleri arttı ve bunu başlatan ülke ise #Portekiz oldu. Hatta daha sonraları #İspanya ile 1494 yılında #Tordesillas Antlaşması imzalayarak dünyayı kendi aralarında paylaştılar. Buna okyanuslar bile dahildi. Antlaşmaya göre dünyanın bir yarısı Portekiz'in, diğer yarısı ise İspanya'nın olacaktı. Daha sonraları Portekiz gerilemeye başlayınca İspanya egemenliği altına girmişti ve ardından #Hollanda sömürgeciliğe adım atmıştı.

Sömürge deyince akla ilk #İngiltere gelir çünkü sömürmedikleri sadece 22 ülke vardır. Bu 22 ülke dışında geriye kalan 192 ülkeyi sömürüp zenginlik elde etmişlerdir. Bugünkü zenginliklerinin temelinde, #Afrika'da öldürülen masum insanların kemik kalıntıları vardır.

İNGİLTERE'NİN SÖMÜRMEDİĞİ O 22 ÜLKE
İngiltere'nin sadece 22 ülkeyi sömürmediğini biliyor muydunuz?
İngiltere'nin işgal edip sömürmediği sadece 22 ülke var. Bu, #İngiliz tarihçi Stuart Laycock'un ''All the Countries We've Ever Invaded: And the Few Never Got Round To'' (İşgal Ettiğimiz Tüm Ülkeler: Ve Hiçbir Zaman Ayak Basamadıklarımız) adlı kitabında da ifade edilmiştir.

İngiltere'nin işgal etmediği 22 ülke:

#Andora
#Belarus
#Bolivya
#Burundi
#Guatemala
#Kırgızistan
#Moğolistan
#Monako
#Paraguay
#İsveç
#Çad
#Tacikistan
#Özbekistan
#Vatikan
#Lüksemburg
#Mali
#Liechtenstein
#Fildişi Sahili
#Marshall Adaları
Demokratik #Kongo Cumhuriyeti
Orta #Afrika Cumhuriyeti

PEKİ OSMANLI İMPARATORLUĞU NEDEN SÖMÜRGE FAALİYETİNE GİRİP KISA YOLDAN ZENGİNLİK ELDE ETMEDİ?
İngiltere'nin sadece 22 ülkeyi sömürmediğini biliyor muydunuz?
#Osmanlı İmparatorluğu, şerî ve örfî kanunlara göre yönetilirdi. Şerî kanunlar gereği; #İslam dininde sömürmek yasaktır. Bu yasak sebebiyle Osmanlı İmparatorluğu sömürme faaliyetine girmemiştir.
İngiltere'nin sadece 22 ülkeyi sömürmediğini biliyor muydunuz?
Cevapla