Sizin için de huzuru hatırlatan özel bir koku ve ona eşlik eden bir hikaye var mı?

​"Benim için böyle olan iki koku var: Birisi akasya, diğeri ise iğde ağacının kokusu... Bana her zaman huzuru hatırlatan bu iki koku ve o huzura tutunma hikayem için kısa bir şiir yazdım."

Sizin için de huzuru hatırlatan özel bir koku ve ona eşlik eden bir hikaye var mı?

Huzuru hatırlatan koku...

Geride kalan o gri, fırtınalı günlerin ardından,

Yeni bir eşikten geçtik ailece, sessizce...

Yol boyu dizilen akasyalar karşıladı bizi,

Salkım salkım kokularıyla "hoş geldiniz" der gibi.

O koku, yeni evimizin koruyucu gölgesiydi,

Annemin mutfaktan süzülen şefkatine karışan huzur mevsimiydi.

​Gece olup da dünya sustuğunda,

Yatak odamın penceresine bir dost el uzatırdı.

O iğde ağacı, o devasa ve tatlı kokusuyla,

Bir yorgan gibi sarardı beni karanlıkta.

Sokakta akasya, uykumda iğde kokusu;

Ruhumun zorluklardan sonra bulduğu en güvenli kuytusu...

​Sonra bir gün, soğuk bir kararla geldiler,

O canım akasyaları tek tek köklerinden söküp ettiler.

Yerine kokusuz, ruhsuz çamlar diktiler süs niyetine;

İnat eder gibi o güzel baharın asil geçmişine.

Şimdi ne zaman akasyaları özlesem,

Gecenin o derin sessizliğinde penceremdeki o sadık iğdenin kokusuna sarılarak uyuyorum.

O koku beni sarıp sarmalıyor,

Giden akasyaların hoşçakalını fısıldıyor...

Sizin için de huzuru hatırlatan özel bir koku ve ona eşlik eden bir hikaye var mı?
Cevapla