şeffaf plak yaptırdım bugün 2. günüm çok canım acıyor böyle bir 2 sene düşünemiyorum
3 ay
İlk 2–3 gün içinde dişlerde sızı baskı ve ağrı hissi oldukça normal çünkü plaklar dişleri hafifçe hareket ettirmeye başlıyor ve bu baskı özellikle ilk plakta daha fazla olabiliyor çoğu kişide bu ağrı birkaç gün ile bir hafta içinde hızla azalıyor ve alıştıkça neredeyse hiç hissetmiyor hâle geliyor 2 sene uzun geliyor gibi olsada süreci “ardışık 2 ay gibi zorluklar + sonrasında alışkanlık” şeklinde düşünebilirsin genellikle ilk her yeni plakta birkaç gün hafif ağrı oluyor ama sonra dinleniyor ve böyle aralıklarla gidiyor bu yüzden sürekli dayanılmaz bir ağrı beklenmiyor ama senin için ağrı çok şiddetliyse kesinlikle ortodontistine gitmen gerekir bazen plakta uyumsuz kısım soğuk iyi gelmeyen yiyecekler ya da uyumsuz baskı da ekstra ağrıyı artırabiliyor şu an için çok soğuk ve çok sıcak şeylerden kaçın çok sert yiyecekleri azalt mümkünse doktorunun onayıyla basit ağrı kesicilerle geçici biraz rahatlanabilirsin ama ağrı çok sertse aynı yerde devam ediyorsa veya dişlerinden biri çok hassaslaşıyorsa hemen bu plaklarıda kontrol ettirmen daha güvenli olur
şeffaf plakta köpek dişi özellikle çok acırsa bu başlangıçta normal ama tel tam olarak daha az acıttığı için tercih olmaz tel ilk günlerde hatta şeffaf plaktan daha kötü sızı verebilir en iyisi bu çok güçlü his için hemen ortodontistine git plakta baskı uyumsuzluğu varsa düzeltir böylece hem ağrı azalır hemde 2 seneye daha rahat hazırlanırsın
İlk günler çok normal kuzum, dişlerin resmen “taşınıyoruz” diye isyan ediyor 😅 İlk 3-4 gün acı daha yoğun olur, sonra vücut alışmaya başlar, hafif sızlama moduna düşer. Her plak değişiminde 1-2 gün böyle hassasiyet yaşayabilirsin ama 2 yıl boyunca bugünkü kadar sürmez, korkma. Ilık su, yumuşak yemek, gerekiyorsa ağrı kesici baya rahatlatır 💕🦷✨
Cevap
2Cevap
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?