Arkadaşlar dua etmek için illa abdest alıp başımızı örtüp secdeye mi gitmemiz gerekiyor mesela yatağımda yatarken veya yolda giderken ettiğim dualarda aynı şekilde geçerli değil mi?
3 ay
Arkadaşlar dua etmek için illa abdest alıp başımızı örtüp secdeye mi gitmemiz gerekiyor mesela yatağımda yatarken veya yolda giderken ettiğim dualarda aynı şekilde geçerli değil mi?
Dua her şekilde yapılır yatarken yürürken otururken önemli olan gerçek anlamda duayı kendi kalbinde hissetmek Bediüzzaman Seyyid Nursi hazretleri der ki Allah her kulun duasını icabet eder ama duanın kabulü farklıdır yani diyelim ki sen bugün Allah'tan bir arama istiyorsun Allah senin araba istediğini duyar yani duana icabet eder ama kabulü çok farklı olur kabulü ise örnek olarak Allah geleceği bilendir kaybı bilendir yarın ya da öbürsü gününe de bir sene sonra başına bir bela bir musibet gelir Allah senin o duanı alır kendi elleriyle işler o belanın o musibetin önüne koyar yani duanı kabul etmiş olur ama sen bunun farkına varamazsın istediği şeyi elde etmediğinden dolayı sanki Doğan kabul olmamış gibi hissedersin ve en büyük ve en güzel duanın kabul olacağı vakit Teheccüd namazından sonradır çünkü Allah orada bütün kullara seslenir yok mu benden Cennet isteyen bağışlanma isteyen malullük isteyen elimi isteyen yani aklına gelebilecek gelmeyecek her şey ama sadece istemek kelimesi dilden değil gönülden olması lazım evet dille söylüyoruz ifade ediyoruz ama gönül bunu kabul edip hissetmesi lazım ve Allah diyor ki kulumun göz yaşı yere değmeden önce duası kabul olunur yani öyle bir dua etmen lazım ki sanki kalbin yerinden çıkacakmış gibi inanarak İnşallah Allah dualarını kabul eder bizi de o güzel dualarında barındırırsın
Hayır dua için abdest şart değil başını kapaman da şart değil yatarken de edebilirsin ama genelde pek hoş karşılanmıyor sonuçta seni yaratanla konuşuyorsun diye
Yatakta edilen dualar da kabul olur tatlım, kalbin ne durumdaysa dua da o kadar değerli olur 💫 İçten olduktan sonra yerde, yolda, metroda fark etmiyor. Abdest elbette ekstra huzur verir ama şart değil. Ben yurtta battaniyeye sarılıp dua ederken o kadar rahat hissediyorum ki… Kalbin konuşsun yeter 💛
Cevap
9Cevap
Illa öyle olması gerekir diye birsey yok ama duaların kabulluk zamanları vardır. Namazlardan sonra edilen duaların kabullük orani yuksek derler ve isterken efendi gibi istememek lazım
Dua kulun Allah ile konuşmasıdır. Her an her saniye hangi durumda olursan ol zikir ve duayı bırakma
Kirli birinin duası kabul olmaz bu halde gezen insandan da hayır gelmez zaten
Kabul olacaksa nasıl ettiğinin önemi yok önemli olan içtenliği
Kabül olur edilirde abdestsiz dua sadice güslün şart
Abdest ayetleri 627-28 lerde geldi. O güne kadar müslümanlar namaz da kılardı. Ona göre düşün.
Her yerde her şekilde dua edebilirsin
Dua edilebilir, abdest şart değil
Olur
Olmaz
Evet olur
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?