Ahlaka aykırı sanat eseri savunulabilir mi, rahatsız eden sanatın sınırı ne olmalı?

Ahlaka aykırı sanat eseri savunulabilir mi, rahatsız eden sanatın sınırı ne olmalı?

Bence ahlaka aykırı görünen bir eser, neden rahatsız ettiğine bakılarak değerlendirilmelidir. Psikolojik açıdan bakınca, böyle eserler çoğu zaman bastırılan duygulara, yüzleşmekten kaçtığımız taraflarımıza dokunduğu için tepki çeker. Eğer bir eser yalnızca kışkırtmak için değil de insanın karanlık yönlerini görünür kılıyor, sorgulatıyor ve farkındalık yaratıyorsa savunulabilir. Çünkü rahatsız eden her şey zararlı değil; bazen en çok rahatsız eden şey, en çok gerçeğe yaklaşandır.


Siz ne düşünüyorsunuz?

#KültrüveSanat

Ahlaka aykırı sanat eseri savunulabilir mi, rahatsız eden sanatın sınırı ne olmalı?
Cevapla