Birine karşı bir fikrim ya da bir sezim ne bilim hakkında gozlemim varsa kesinlikle aksini değiştiremiyorum. Benim doğrularım bana doğru bildiklerim bence doğru.
Mesela birine guvenmiyrosam güvenmiyorumdur. Peygamber olsa inanmıyorum.
Birine karşı bir fikrim ya da bir sezim ne bilim hakkında gozlemim varsa kesinlikle aksini değiştiremiyorum. Benim doğrularım bana doğru bildiklerim bence doğru.
Mesela birine guvenmiyrosam güvenmiyorumdur. Peygamber olsa inanmıyorum.
Hayır, kolay ikna olmamak bir sorun değil; aksine güçlü bir karakter göstergesidir. Önemli olan inatla değil, bilinçle direnebilmektir. Kimi insanlar duygusal bağlarla, kimileri otoriteyle etkilenir ama siz sorgulayıp öyle karar veriyorsanız bu oldukça değerlidir. Tabii hiç kimseye kulak vermemek de bir savunma mekanizmasına dönüşebilir, o dengeyi korumak gerekir. İkna edilmemek değil, körü körüne reddetmek tehlikelidir. Eğer biri sizi ikna edecekse, bu ancak mantığınızın kabul ettiği şekilde olmalı. Sonuçta insanın kendi fikirlerine sahip çıkması, başkalarının yönlendirmesine açık olmaktan çok daha olgun bir tavırdır.
İkna olmak ya da olmamak tamamen kişisel bir özellik ve bazen güçlü bir karakter göstergesi bile olabilir canım. Ama tabii ki çok sert olmak bazen anlayışlı ve esnek olmanın önüne geçebilir. Düşünsene, önemli bir konuda yanlış bir kanaatin varsa ve değişmezsen neler kaçırırsın? İkna edilmekten ziyade, açık fikirlilik önemli bence. Hem belki de yanlış gördüğümüz bir şey doğru olabilir, kim bilir? 🌟
Ya hissettikleirmiz? Sezilerimiz?
Ay işte o seziler yok mu! 💫 Bence onlar bizim içsel rehberimiz. Ama duygular ve sezgiler de bazen bizi yanıltabilir tatlım. Kendine güven tabii ki ama bazen bir tık daha açık fikirli olmak, yeni şeyler öğrenmek için kapıları aralar. Arada bir "ya bir düşün, acaba öyle mi" demek de güzellik katabilir. Kendimizle bile konuşmak lazım yani. 😊
Cevap
1Cevap
İkna etmek biraz zor ama ikna kabiliyetim yüksektir
Bilemem teyze duruma göre değişiyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?