Dinler doğası gereği insanlar için bir rehber ve ahlak sistemi sunar ama maalesef her dinin istismara açık noktaları vardır. Bu, inancın kendisinden ziyade onu kullanan insanların niyetine bağlıdır. Tarih boyunca hem İslam, hem Hıristiyanlık, hem Yahudilik, hem de diğer dinler farklı biçimlerde politik, ekonomik veya sosyal çıkarlar için araç olarak kullanılmıştır. Yani hangi dinin daha fazla istismara açık olduğu değil, insanların dini kendi çıkarları için manipüle etme eğilimi belirleyici olur kardeşim.
Bana sorarsan en istismar edilmiş inanç gök tanrı dini.😃
Mis gibi dinimiz varmış, ama araplar tecavüz ede ede bize islamı dayatmış. Yok efendim Türklerindir isteyerek Müslüman oldu falan. Yalan yok öyle bir şey. Türk kadınlarına tecavüz ede ede dayattılar islamı.
Kim dinini terk etmek ister? Hele de Türk gibi kanına soyuna anasına bağlı bir milletse?
Ama en çok istismara açık olan din Sanırsam İslam. Yanlışım varsa düzeltilsin.
Günümüzde en çok savaş, fakirlik ve kan Müslüman ülkelerde döküldü. Bu da onların istismara çok açık olduğunu gösterir.
Budizm sadece bir "öğreti" din olması için Allah tarafından gönderilmesi gerekir ve sadece üç din var. Herkese göre en fazla istismar edilen kendi dinidir fakat zaten şu son iki yılda Müslüman Filistinli insanların uğratıldıkları haksızlar açık ve net cevabı İslâm yapıyor. Ayrıca yeryüzünde bilinçli olarak yayılmaya çalışılan İslamofobi mevcut. Dünya dini de yanlış bir söylem, tüm dinler "semâvi" dinlerdir, hepsi Allah tarafından yeryüzüne gönderilir, NET.
Hangisinde yok ki? Bu sadece bir dine özgü değil. Katolik kiliselerinde çocuk istismarı, peygamberin 6 yaşındaki bir kadınla evlenmesi, tarikat cemaatlerinde zorla çocuk yaşta bir kızın evlendirilmesi, budist rahiplerin benzer bir şekilde skandalları... Her dinde otorite kötüye kullanıyor. Sadece problem dinlerde de değil, güç yapılarında da. Ki dinler dogmatik ve hiyerarşik ve dogmatik olduğu müddetçe istismar riski bir o kadar yüksek olur.
Dinler, toplumsal yapıların bir parçası olduğu için her biri istismara açık hale gelebiliyor. Temelde sorun dinler değil; insan eliyle yapılan yanlış yorumlar, çıkar ilişkileri ve kötüye kullanımlar oluyor. O yüzden hangi din olursa olsun, sevgi ve barış temelli öğretilerini insanlığın yararına kullanmayı öğrenmeliyiz. ❤️ Dünya biraz daha tolerans ve anlayışla güzelleşir. 🌍✨
En açık din yahdulik ve Hristiyanlık İngiltere kraliyet sarayının altında sadece imsaliyeti istismar etmek için kurulmuş özel bir birim var ama başaramıyorlar... Hıristiyanlık 1. İzmir konsülünde istismar edildi...
Engizisyon mahkemeleri, endüljans ticareti, bilimsel gelişmelere yapılan baskı ve halkın gözünü boyama, "cennetten arsa satma gibi" onlarca tarihsel argümanla hristiyanlık derim. Lakin günümüzde Yahudilik ve İslam'da bu konuda çıkarcı ve art niyetli insanların ağzında pelesenk olmuş durumda. Tabii her inanç sistemi farklı biçimlerde istismarlara mâruz kalabiliyor ne yazık ki.. Kesin bir şey söylemek mümkün değil.
Müslümanlık diğer dinlerde 2-3 kol varken İslamda 72 çeşit cemaat tarikat var 4 mezhep hadi mezhepler ufak farklar dışında birbirine çok benziyor ama bir çok tarikat ya arap ya yahudi siyonisti
Bizim ülkemizde müslüman geçinenler erkek çocuklarına edilen tecavüze sessiz kaldı yalanladı bizimkiler gbi olan daha yoktur sanrm diğer dinlerde de vardr ama zirveyi sollayanlar bizimkiler
Her cinsel soruda 18-24 erkeklerin sorusuna cevap yazmışsın cevaplar kısmından kendin pedofilisin onlar kendilerini müslümanim diye savunuyor şimdi sende savunuyorsun. d
Soru sorarken sorana bakmıyorum soranla ilgilenmiyorum soruyu sorup geçiyorum Ferhunde. Ayrıca burdaki kimsenin profilindeki bilgisi doğru dglken hatta kadın olup mavi hesap kullanan erkek olup pembe hesap kullanan bı sürü kullanıcı varken bunu mu sorguluyorsun ve kim olark. Yorumumun neyi seni rahatsz etti de atlama gereği duydun kendi engin fikrini soruya cvp vererek belirtebilrdin pekala