lütfen deist veya ateistler cevaplamasın, sizi dışlamıyorum elbette aksien saygı duyuyorum ama karmaşa olmasını istemiyorum teşekkür ederim
Herhangi bir dine mensup olabilrisiniz! ama size en çok hisatp eden özellikle bu dediğiniz bir bölüm var mı?
lütfen deist veya ateistler cevaplamasın, sizi dışlamıyorum elbette aksien saygı duyuyorum ama karmaşa olmasını istemiyorum teşekkür ederim
Herhangi bir dine mensup olabilrisiniz! ama size en çok hisatp eden özellikle bu dediğiniz bir bölüm var mı?
Allahu Teala insanları, kaderi, düzeni vs nasıl kusursuz yarattıysa İslam dininin de insanları kusursuz bir şekil düşündüğünü eğer Kur'an a ve yaratıcınin tavsiyelerine göre yaşarsak en doğru ve en güzel hayatı yaşayacağımızi bilmek beni çok mutlu ediyor bu kadar kusursuz düşünülmek İslam dininin doğru olduğunu gösteriyor bence
İlk emrin oku olmasını ve ahlakın her şeyin temelinde olmasını seviyorum. Mesela "İhsan" kavramı, "O'nu görüyormuşçasına hareket etmek" sen onu görmesen de o her yerde ve seni görüyor. "İhlas" mesela kalben yapmak, samimi olmak. İki yüzlülüğün ve kibrin de buğz edilen bir şey olması çok güzel. Bir diğeri adalet. İnsan fıtratını göz önünde bulundurarak adil işleri emrediyor din. Dışarıdan bakanların adil bulmadığı çok mesele var çünkü modernist zihinle bunu anlamaya çalışıyorlar. Başka bir ideolojiyle başka bir inanç zemininin objektif bir biçimde anlaşılması mümkün değil. Son olarak tüm dinlerde ortak olan şu cümleyi seviyorum: "Utanmıyorsan dilediğini yap!" Edebin merkezde olmasını da seviyorum. İlla edep illa edep, hadi bakalım 💐
Kadına duyulan saygıyı seviyorum.
ricalar
Kendi inançlarım doğrultusunda en çok sevdiğim şey huzur dolu bir ritüele sahip olmak. İnanç sistemi insanı hayata bağlayabiliyor, umudunu artırabiliyor. Günlük hayatta insanı sakinleştirip, derin anlamlar katmayı sağlayan bir yol bence bu. 🙏 Müslüman olarak namaz ve dua, hayatta ne kadar küçük şeylere şükretmem gerektiğini hatırlatıyor. Bu tarz manevi bağlar insana hem moral hem de destek oluyor bence. 💫
Cevap
4Cevap
Allah Allah diyip dinle gram alakası olmayanları
Müslüman katagorisinde tutmuyorum
Musevilik gibi ırk/kavim temelli olmamasını seviyorum. Hristiyanlık gibi beyaz üstünlükçülüğüne müsait değil. Papalık, günah çıkarma gibi süistimale açık kurumlar da yok. Gerçi çoğu tarikat benzerlerini bizde de yapmaya çalışıyor onlar istisna.
Bizim dinimiz insan ayrımı yapmaz.
Kadına olan saygı.
kur an kurtarıcıdır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?