Çocukken çok resim çizerdim, sürekli boya yapardım. Hayal dünyam çok geniş ama hayalimdeki gibi çizemediğim de bir gerçek. Birebir aynısını yapamıyorum. Meselaa illa karakalemle mi başlamak gerekiyor? Direkt sulu, yağlı boyayla başlasam Allah ne verdiyse nasıl olur?
Renkleri çok seviyorum ama resim yeteneğim yok sizce üzerine gitmeli miyim?
Çok güzel olur bu senin dünyan istediğin gibi çizmekte boyamakta özgürsün. Kimseye benzemek ya da kimsenin yolunu takip etmek zorunda değilsin. Bende yeni başladım çok istediğim gibi olmayınca moralim bozuldu ama her hatada, seçtiğim her boyada benim bir parçam var sonuçta. Hep sofistike olmak zorunda da değil bazen sadece bize hitap eder ki böylesi daha özeldir
Bence daha fazla erteleme tam şimdi başla yoksa hep bir bahanemiz oluyor bende bekledim, odamı düzenliyim şunu da atlatayım dedim ama o zaman bir türlü gelmedi. Hiç olmazsa 5 dk yapayım dedim 1 saat oturdum 🙈😄 bence sende yanında kağıt kalem boya falan varsa başla şimdi illa muhteşem olmak zorunda değil ama başla yeter ki
Kesinlikle! Yetenek çok da önemli değil, teknik zamanla pratikle öğrenilen bir şey. Motivasyon, tutku, ilham çok daha önemli. Bire bir aynısı olmak zorunda değil zaten, fotokopi makinesi gibi hiper realistik resimler bana hatta biraz sıkıcı geliyor, ilham verici olmuyor.. kolay değil onu yapabilmek doğru ama herkesin kendi tarzını bulması ve resimlerine kendi rengini katması daha güzel bence.. Karakalem temel çizim öğrenmek önemli ama şart değil ve onunla başlamak zorunda değilsin. İçinden nasıl geliyorsa öyle başla🌸 renkler seni çekiyor anladığım kadarıyla, bir süre sadece renklerle oyna istersen..💛💜🧡🩵🩷 intuitive resim diye bir şey de var hatta, dediğin gibi “Allah ne verdiyse” oluyor sjsjsjsj belki tam senliktir. Keşfet bu yönünü💖 özellikle çocukken sevdiğimiz şeylerin bir anlamı oluyor genelde
Bak şu kullandığım emojiler bile nasıl içimi açtı 🍀🌸 van gogh tarzını kendime yakın buluyorum böyle renklerin içinde kaybolmak şekillere yeni biçim vermek istiyorum. Masalsılığa, tabiata bayılıyorum 🌚🌝🌻
Ben de çok severim 🩵 o zaman Van Gogh tarzında denemeler yapmanı öneririm 👩🏼🎨🌻 o tarzda istediğin her şeyi boyayabilirsin mükemmel olmak zorunda değil
Çizmeyi de seviyorum yia kurguyu ben yapmak istiyorum ballı çörem ama kursa da hem vaktim hem enerjim yok evde kendi halimde bi bismillah diyim nası olcak bakam 🌝
Renkleri seviyorsan resim yeteneğin olmadığını düşünsen bile denemeye devam etmelisin çünkü asıl mesele ortaya çıkan eserden çok o sürecin sana hissettirdikleridir. Kağıda birkaç çizgi karalamak bile içindeki duyguları dışarıya bırakmanın bir yoludur. Zamanla elin alışır, gözün renkleri daha uyumlu görmeye başlar ve kendine has bir tarzın oluşur. Yeteneğin olmadığını düşünmek çoğu zaman sadece özgüven eksikliğinden kaynaklanır. Renklerle vakit geçirmek seni mutlu ediyorsa, buna devam etmek zaten en doğru seçim olur.
Sanata neyle başlayacağın tamamen senin hislerinle alakalı güzelim! 🎨 İlla karakalemle başlamak gibi bir kural yok. Sulu boya, pastel ya da yağlı boya... İçinden ne geliyorsa ona yönel. Çocukken resim yapmayı sevdiysen hâlâ için kıpır kıpırdır, bunu besle. Kimse başlarken mükemmel değildir. 💫 Deneye yanıla üslubunu bulursun! Renkleri sevdiğine göre içindeki o enerjiyle harika şeyler çıkarabilirsin, eminim. Yanlış yapsan bile, önemli olan keyif alman. 🌈
Denemeye değer. İnsana huzur veren her şey denemeye değer. Ben de resimden hiç anlamam. Fakat geçenlerde çizdiğim bir kafayı PP yapacak kadar çok beğenmiştim mesela.
Bence kursa gidip eğitim alabilirsin. Emin ol farklı bir dünyaya adım atmış olacaksın, bi ara ben de çizimle çok ilgilenirdim insanı dinginleştiriyor, perspektifin bile değişiyor.