Neden bizde toplum baskısı bu kadar güçlü? Ben kendimi bu kültüre ait hissetmiyorum?

Selamunaleyküm kardeşlerim hayırlı günler! Ben hiçbir zaman ‘el âlem ne der’ anlayışına inanmadım.
Başkalarının özel hayatını merak etmiyorum, dedikodulara kulak asmıyorum.
Ama toplumumuzda sanki herkes birbirinin hayatını denetliyormuş gibi bir baskı var.
Komşular, akrabalar, mahalle kültürü… İnsanların özgürlüğü hep bu ‘el âlem’ yüzünden kısıtlanıyor.

Bence birey > toplum olmalı. Birey olmadan zaten toplum da olamaz.
Kanada, Norveç, Amerika, BAE gibi ülkelerde kimse kimsenin özelini sorgulamıyor.
Bizde ise hâlâ ‘komşu ne der’ anlayışı var.

Sizce neden bizim toplumda bu kültür bu kadar güçlü?
Siz kendinizi bu baskının dışında hissedebiliyor musunuz?
Siz kendinizi bu topluma ait hissediyor musunuz?
#gündüzüngüneşisoruyor
#kizlarsoruyor
Neden bizde toplum baskısı bu kadar güçlü? Ben kendimi bu kültüre ait hissetmiyorum?
Cevapla