Bilgi tek başına kişiliği biçimlendirebilir mi?

Bilgi tek başına kişiliği biçimlendirebilir mi?

Bilgi, elbette ki karakter üzerinde etkili olabilir. İnsan öğrendikçe, gördükçe, düşündükçe değişir, büyür, dönüşür. Fakat bilgi tek başına yeterli midir? İşte burada karakter devreye giriyor. Aynı bilgiye sahip iki insanın onu bambaşka şekillerde kullanabilmesi neyle açıklanır, sence? Eğer karakter pusulaysa, bilgi de yönü gösteren harita gibidir. Kimi bu haritayı başkalarını aydınlatmak için okur, kimi ise sadece kendi çıkarı için. Yani bilgi karakteri yoğurabilir ama onu şekillendiren şey, karakterin o bilgiyi hangi niyetle kucakladığıdır. Bilgisiz karakter kör olabilir ama karakterden yoksun bilgi, tehlikeli bir silahtır. O hâlde bilginin ne olduğu kadar, kimin elinde olduğu da önemlidir.
Katılıyorum
Karakter oturana kadar öğrenilen bilgiler şekillendirir evet karakter oturduktan sonra da karakter bilginin nasıl kullanılacağını belirler çünkü artık oturmuştur kişiliği insanın ve öğrendiği bilgileri nasıl ve ne şekilde kullanacağını yönlendirir. Ve bilgi tek başına kişiliği biçimlendirmez insan geniş varlıktır duydukları , gördükleri , bildikleri , tecrübe ettikleri , çevresi , ailesi , nasıl ve ne şekilde büyüdüğü hepsi bir bütün gibi insanı biçimlendirir.. Ha bi de şu var karakter zor değişen birşeydir oturduktan sonra ama önceden öğrendiğin yanlış bilginin doğrusunu öğrenmek ya da yeni bilgiler katmak insanın bakış açısı , duygusal tepkisi , davranışı , alışkanlığı gibi şeyler süreçle ve tabiki çabayla değişir ama bazı temel şeyler ve çocuklukta özellikle karakterine oturan şeylerin değişmesi daha da zordur..
Bilgi zaten edindiğin tecrübe değil mi?
Hayır tecrübe bilgidir mesala çocuğun sobaya elini koyup elinin yanması tecrübedir ve bu tecrübeden sonra sobanın sıcak ve acı verici bir şey olduğunu dokunmaması gerektiği bilgisini edinir.
Tamam tecrübeye dayalı bilgi işte 😃
Eee evet de ben derine girdim işte çaktırma 😅
Peki 😃
Karakter bilginin nasıl kullanılıcağını belirler
Bilgi herkeste olabilmesi mümkün bişey erişimi kolay. Kullanabilen nadir çünkü karakteri kullanmaya meyilli olanlar nadir
Çok doğru
Bilgi karakteri biçimlendirir karakter bilgi ile evrilir cehalet ile devrilir))
Ne doğru dedin ama ✨❤️
🫶🌺🙏🪄
Teşekkür ederim 🌺🫶
Ben teşekkür ederim 🌿✨
Bu soruyu görünce Akatsuki havası kokladım resmen! 🍃 Bence bilgi ve karakter birbirinin hem sonucu hem nedeni gibi. Bilgi, düşünce yapımızı geliştirip bizi olgunlaştırırken, karakterimiz de o bilgiyi nasıl değerlendireceğimizi belirliyor. Yani, kimin elindeyse ve nasıl kullanılıyorsa ona göre şekil alıyor. Obito gibi birini düşündüğümüzde bilgiyi iyi mi, kötü mü kullandığı tamamen karakterine dayanıyor, değil mi? Sen ne düşünüyorsun? 👀
Oyyy çen Akatsukiyi de mi biliyonnn
Oyy tabii ki biliyorum yavrum, Akatsuki bilmeyeni Naruto alemine almıyorlar zaten! 🌀 Bilgi ve karakter denklemi baya derin bir konu, Obito gibi karmaşık birini düşününce daha da ilginçleşiyor. Sen hangi Akatsuki üyesini daha çok seviyorsun, itiraf et bakayım! 😏
İtachi Uchiha Tabiiki <3
Cevap
18Cevap
ikisi de olabilir önemli olan insanın bununla ne yapacağına karar vermesidir
Doğru
Karakter bilginin nasıl kullanılacağını belirlemez
Bulunduğun ortam ve çevren bilgiyi nasıl kullanabileceğine karar verir
Yani çevremizdeki insanlar bizim aynamz gibidir
Çevremiz ne kadar bilgili ise bizim de o kadar bilgili olduğumuzu düşünülür
Ama aslında böyle değildir sadece ortam bilgiler ile dolu olduğu için o kişinin yani bilgisiz olan kişinin
Bilgisiz kalma olasılığı tamamen ortadan kalkar
Bu durumda bilgi karakteri karakter bilgiyi kullanır
Evet böyle oldu🤣🤣🙃😂
😃😄 Teşekkürler, koşullar da bir etken olabiliyor fakat bilgisiz bir ortamdan kendini sıyırıp çıkanlara ne diyorsun o zaman?
Rica ederim,
Kendi yalnızlığında bilgiyi nasıl bulacağını öğrenmiş diyebiliriz onun içinde 🙃
Himmm, denebilir..
Karakterin önce bilgiyi şekillendireceği ve belki de bilginin daha sonra karakteri şekillendireceği yollar vardır, bilginin karakteri tamamen şekillendireceği yollar vardır, yalnızca karakterin bir kişinin bilgisini şekillendireceği yollar vardır: ve verebileceğimiz dilek, karakterin ve bilginin değişebileceği ve her birinin bir kişiyi en iyi şekilde şekillendirmek için birbirleri üzerinde rol oynayabileceği ve böylece onları en iyi şekilde aydınlatan ve eğiten şeye dayalı uyumlu bir denge bulabilecekleridir.
Beyin yakan ama güzel bir cevap
Ancak hesaba katılması gereken bir gerçektir çünkü birçok insan farklı yollarda yürür, her birinin temeli ve gıdası farklıdır, herkes seçtiğinde aydınlık olacak bir yola doğru yürür ve bilgi ve karakter iki temeldir, ya biri diğerini şekillendirir ya da diğeri birini şekillendirir veya ikisi dönüşümlü olarak birleşir ama dediğim gibi en iyisi gerçekten dengeli olduğunda, kendini eğitmeye zorladığında ve bir ışık aldığında, gerçekten çalıştığımızı ve yanıltıcı olmadığını anlarız :)
Teşekkürler 🌿
Bilgi, bir kılıç gibidir keskinliği kadar, kimin elinde olduğuyla anlam kazanır.
Karakter, o kılıcı nasıl kullanacağını seçendir.
Zalim bir elde, bilgi bir araca dönüşür,
manipülasyon, kibir ya da üstünlük için.
Ama erdemli bir karakterde,
aynı bilgi bir iyileştirme gücüne, rehberliğe dönüşür. Yani bilgi biçim verir, evet.. Ama biçimlenenin neye dönüşeceğini belirleyen, karakterin özüdür. Çünkü bilgi, zihni besler, karakter ise, bilginin yüreğe değip değmeyeceğini belirler. Sonuçta bilen değil, ne yapacağını bilen insan fark yaratır.
Katılıyorum
İkisi de eş zamanlı olarak yaşanabilir. Örnek olarak 2. Dünya Savaşında Almanların nükleer silahı elde etmek için gösterdikleri uğraşı verebilirim.
Mantıklı, haklısın
Bir insan ne kadar bilgiye sahip olursa olsun, o bilgiyi nasıl kullanacağı kişinin değeriyle, duruşuyla şekillenir. Diğer yandan bilgi de karakteri geliştirebilir, kişi öğrendikleri sayesinde daha bilinçli, daha empatik hâle gelebilir.
Kesinlikle
Karakter bilginin nasıl biçimleneceğini belirler👌🏼 örnek atom👈🏻 lanet insan onu bomba yaptı
Yüzüklerin efendisindeki yüzük gibi tehlikeli bilgiler de var ben hassasım o konulara kafa yormuyorum
Ama yoranlar olmasa hepimiz mahfoluruz
Bilgiyi nasıl kullandığı önemli bebeğim çok haklısın
Kişide hangisinin daha ağır varlık oluşturduğuna göre değişecek bir durumdur. Bazıları bilgiyle yücelir bazıları bilginin üzerinden tırmanarak yükselir honey dilerim bilgi akıllı insanların eline geçer zira cahil olana bilgi de fayda etmez
Umarım bebeğim, çokça katılıyorum
Karakter bilginin nasıl kullanacağını belirler bilgi tek başına yeterli olmaz. Olaylara bakış açısı, nasıl değerlendirildiği bilginin ne şekilde kullanıldığını belirler
Katılıyorum
🌸💖
Aslında grift bir yapı diyebiliriz.. Birini digerinden ayırmak çok doğru olmaz.. Bilgi almak kolay işlemek ve hayatına yerleştirmek zor.. Burdq karakterin devreye giriyor.. :))
Kesinlikle
Karakter, bilginin nasıl kullanılacağını belirler; çünkü aynı bilgi farklı kişilerin elinde bambaşka sonuçlar doğurur. Bilgi şekillendirir ama karakter yönlendirir.
Çok doğru
İkisi de. Bilgi kişiliği biçimlendirir. Aynı şekilde insan karakteri doğrultusunda bilgiyi eğip bükebilir ya da amacınca iyi veya kötü şekilde kullanabilir.
Çok doğru dedin Bal 🌿
☘️🌹
Aslında ikisi birbirini etkiler. Kötü bir karakter doğru bilgiyi kullanarak kötüye yorabilir, kötü şeyler yapabilir. Sadece bilmek de tek başına yeterli olmayabilir, karakter onu biçimlendirir
Haklısın, katılıyorum
Bence karakter, bilginin nasıl kullanılacağını belirler, çünkü sahip olduğumuz değerler ve kişilik yapımız, bilgiyi hangi amaçla ve nasıl yönlendireceğimizi şekillendiriyor...
Katılıyorum
Bilgi karakteri besler ama yönünü karakter oluşturuyor. Yani, kim olduğunu bilmek, bildiklerini nasıl kullanacağını belirler.
Katılıyorum
Karakter bilginin nasıl kullanılacağını belirler. Bilgi herkese verilir ama nasıl kullanıldığı karaktere bağlıdır.
Kesinlikle ✨
Evet biçimlendirir direkt olmasa bile endirekt olur. Kendi adıma stoizmle tanışmadan önce ben ve sonrasındaki ben, her şey kendime düşünceler kitabıyla başladı. Okudukça aslında bende var olup adını bilmediğim imgeleri görünce yerine oturdu.
Bilgi sahibi olmak karaktere etki eder ama işine geldiği sürece...
Himm katılıyorum
Niye djd
Katilmayayim mi yaf
Festival miyim ben djd
Festival mi hazırlıyon sjsjjsjsjs
Evet, bil bakalım ne eksik?
Ibo tatlises sjjsjsjsjsjs
Ahahahhahahaha youtube.com/shorts/D36DZKWN9SI?si=0f0zUYNU-CDqAh19
Sjsjjsjsjs
Bilgi karakteri biçimlendirir. Karakter bilgiden atom bombası yaratıp insanlığı yok eder.
Doğru
Tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan gibi sjxjs
😃😄😂
Karakter varsa bilgi çiçek açar. Karakter dürüst değilse, bilgi de çarpık çıkar.
Çok doğru dedin ✨
Tek başına yeterli olmaz. Tecrübe gerek, tecrübeyi de yönetecek bir karakter
Doğru dedin jokeeface
Olabilir 🤪 jokeeface
Bak karışık sorular sorma dhfj biçimlendirir. 😅
Aklını alıyorum diye sevmedin mi beni kadınnn hiiii 🤤🤤
Aklımı alıyorsun diye sevdim 🤤
Senu yerunn kadın 😋❤️
🫠♥️
🤤😋❤️
Bilgi nasıldır bilmem de.. dinleme şekli bilgi ile orantılıdır. Mesela biri bişey anlatırken dinlemek değil de cevap vermek için dinleniyorsa bana göre bilgiden uzak biridir
Mizacın ve ruhsal eğilimlerin bilgiyi işleyiş tarzımıza büyük ölçüde etki ettiğine inanıyorum çünkü bilgi dışsal bir öğe ve onu içselleştirirken zorunlu olarak kendi süzgecimizden geçiriyoruz.
Bilginin varlığı, nasıl kullanılacağı ve karakterde yaratacağı değişiklikleri belirleyen unsur ''öz'' dediğimiz kişinin değer yargılarıdır.
Bilgi karakteri etkiler.. Karakterde bilgiyi daha sağlam kılar
Her ikiside bir birini etkiler tetikler ve etkileşim içinde olur.
Bilgi insan ruhunu biçimlendirir. Öz güven aşılar ve kendini daha net görmesini sağlar
Bence karakter sahibi değilsen bileğinde doğru kullanılmaz dolayısı ile bir kıyametinde olmaz ama karekterli birisi o bilgiyi ile önce kendi ve çevresine sonra dünyaya her anlamda katkı sağlar
İkiside olabilir kuzum.
❤️😌🌿
Günoooo 😌❤️✨
Karakter bilgiyi yönlendirir.
Kesinlikle 🌿
Bilgi biçimlendirir karakter kullanır.
Yok bilgi geliştirir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?