Bizim millet neden Osmanlı’dan utanıyor?

Orta çağda koca bir imparatorluk bizim aramızdı, ama nedense şimdiki gençlerin çoğu Osmanlı’dan utanıyor. Çoğu tek bir tarih kitabı bile açmamış. Elbette şimdiye göre o zamanlar cehalet vardı, dediğim gibi orta çağ, ama dünyanın her yetinde cehalet vardı. Avrupa’da cadı avcılığı vardı mesela? Ya da Avrupa’da Osmanlıdaki gibi kadılar yoktu, kişinin eli yakılır, yanık üç güne geçmezse suçlu, geçerse suçsuz sayılırdı. Avrupa’da nadiren yıkanırlardı, soylular bile leş gibiydi, parfüm sıkarak kokuyu bastırırlardı. Soylu kadınlar hariç kızlar eğitim almazdı, Osmanlı’da belli bir yaşa kadar alırlardı. Be bunun gibi bir sürü karşılaştırma yapabilirim. Avrupa o uyanılan osmanlıdan beterdi ama bugün hangi Avrupalıya sorsanız, geçmişlerinden atalarından gurur duyar. Bizim millet niye böyle anlamıyorum, kendi imparatorluğunun çökmesine sevinen tek millet olarak anılıyoruz.

Bizim millet neden Osmanlı’dan utanıyor?
Cevapla