Bugün hayatta olmayan bir yazarla tanışma şansım olsaydı, kesinlikle Doğan Cüceloğlu ile kahve içmek isterdim. Ona, insanın içsel gücünü keşfetme yolculuğunu nasıl bu kadar sade ama derin anlatabildiğini sorardım. Hayata bakışını dinlemek isterdim.

Bugün hayatta olmayan bir yazarla tanışma şansım olsaydı, kesinlikle Doğan Cüceloğlu ile kahve içmek isterdim. Ona, insanın içsel gücünü keşfetme yolculuğunu nasıl bu kadar sade ama derin anlatabildiğini sorardım. Hayata bakışını dinlemek isterdim.

John Steinbeck, yazdığı tüm kitapların nasıl bu kadar kusursuz ve derin olduğunu sorardım. Dönemin toplumsal yapısı ve sınıfların yaşantısı hakkında saatlerce sohbet edebilirdim. Bu kadar harika anlatıma sahip kitaplar ortaya çıkaran birinin eminim muhabbeti de çok ilgi çekici olurdu.
Seni fazlasıyla etkilemiş
Okuyacağım :)
Sait Faik Abasıyanık’la bir kahve içmek isterdim. Burgazada’da, denizi gören bir köşede oturup insanların hikâyelerini nasıl böyle içten ve sade bir dille anlattığını sorardım. “İnsanları bu kadar iyi tanımayı nereden öğrendin?” derdim. Bir de şunu sorardım: “Bugünün kalabalığında hâlâ insanı sevmek mümkün mü sence?”
Vaaay, zevklisin abim :D
Eyvallah abi😄😄
Karar veremem Hepsi birbirinden değerli yazarlar var bazılarının kitabını okumaya Nail olamadım hepsi değerli zor cevap vermek
Çok haklısınız :)
Teşekkür ederim: ))
Nazım hikmet nasıl vera ve piyareyi aynı aşkla severek aşık ettin de aynı güzellikte şiirlere yazdın diye sorardım 😄
Şairleri severim, şiirleri severim, şiir de yazıyorum, hatta kitabım da çıkacak. Fakat hangi şairi sevmiyorsun derseniz, kesinlikle Nazım Hikmet derim. Aşk anlayışından tiksiniyorum. Kadını şiirde araç olarak kullanan birisi benim gözümde. Aşık falan değildi o
Dedigin dogru olabilir, sormak için işte sonuçta şiirleri güzel 😄
Bak yine sinirlerim bozuldu hahah :D
Olur öyle😄
Derin derin nefes alıyorumm :D
Nazımı kıskanmadıgını ümit ediyorum yapma o nazım hikmet ran 😄 hikayelendirmiş adam kendini olayı bu belkide hikayelendirmek önemli 🙏🏻
İnan onu gram kıskanmıyorum, asla kıskanmam da. Hatta şiirlerimin samimiyetinden dolayı, duyguyu ondan daha çok hissettirdiğimi düşünüyorum. Ben sadece iki kadını şiirine oyuncak yapmasına, başka birçok kadınla da olmasına sinir oluyorum
Sonuçta müzik dinlerken şarkıcıların aşk hayatına sinir olup bilenmiyor dinliyoruz şairler de aynı şekilde bence güzel duygular hissettiriyorsa okunur, dinlenir
Okunur elbette, ama ne bileyim, aşkı anlatıp böyle davranması garip geliyor
İş başka aşk başka ben işini beğeniyorum özetle
Saygı duyuyorum ressam hanım :D
Teşekkürler
Ben kesinlikle Virginia Woolf ile bir kahve içmek isterdim! Ona "Bir kadın olarak yazmak ve hayatta kalmak senin için ne demekti?" diye sorardım. Kadınların sanat dünyasındaki yeriyle ilgili sohbet etmek eminim çok ilham verici olurdu. Böyle bir kahve buluşmasında zamanın nasıl geçtiğini anlamazdım. Bir de, favori kitabını öğrenmeye de çok merak ederdim! 📚☕✨
O da mükemmel bir yazar O-Pera'cım :)
Cevap
7Cevap
Virginia Woolf’u seçerdim. O derin iç dünyası, zamanın ötesine geçen anlatımı, insan ruhunu böyle ustalıkla çözümlemesi… Beni hep etkilemiştir. Karşısına oturup şöyle sorardım: “Bunca karmaşanın içinde kendin olmayı nasıl başardın? Sessizliğin içinde en çok hangi cümleyle savaştın?” Belki de cevap vermez, sadece bakardı. Ama o bakış bile bir roman olurdu.
Zor soru.. Çok yazar var.. Dostoyevski.. Tolstoy.. Dickens.. Hemingxay.. Fakir baykurt.. Kemal Tahir.. Homeros.. Sait Faik.. Hasan Hüseyin.. Dqhq çok ya say say bitmez.. Seçemem :)).. Kahvemi tek iceyim:))
Doğru 😄😄😄
Rabbim mekanını cennet eylesin annesine dair söyledikleri çok kıymetliydi hala Hatırlıyorum annen yoksa kimsen yok diyerek konuşması bunu söylerken gözlerinin dolup yutkunması hala gözümün önünde
Amin :)
Ben bir kez kurduğu müzesinde Fuat Sezgin hocam ile karşılanmıştım. O da çok kıymetli bir insandı. Mekanı cennet olsun onun da
Geçmişte sorulan sorularda ben de Doğan Cüceloğlu diyordum bu sorunun cevabına hep... Psikoloji konularını çok güzel işliyor ve araya bilimsellikte katıyor. Sohbet etmek isterdim onunla...
Gerçekten müthiş bir yazar :)
Mehmet akif , necif fazıl , yaşar kemal, sezai karaç ve benzeri. Sadece sohbet muhabbet etmek isterdim.
Güzel isimler :)
Evet.
Cemal Süreya sevdiğim bir yazar.. 💕
Onunla çay içer aşkla ilgili konuşurduk..
Kendisi ucundan biraz sapığımsı da bir şair :D
Ne fark eder? 😃
O derece diyorsun hee :D Adınız gibi cesurmuşsunuz hanımefendi, saygılar :D
Teşekkür ederim 🙏😄
Rica ederim cesurcum, radara alınacak bir cesurluk sergilediğin için, radarıma minicik alıyorum :D İyi akşamlar :D
İyi akşamlar abim 😄
Doğan Cüceloğlu ona aşığım ben ya çok severim
Mükemmel bir yazar kendisi...
Gençken bı kızı sevmiş kız demiş senin paran var mı durumun iyi mi o sıra üniversitesini okuyormuş Cüceloğlu kız olumsuz hayır demiş orada kalakaldım diyor yolda ki biri dünya sen üzüldüğün için durmayacak demiş öyle bı hikayesi vardı güzel adammış
Yaşar Kemal.. ona sormak istediğim soru ise travmalarını nasıl atlattın olurdu
İlginçtir, rahmetli ile bi kahve içme şansım olmuştu, ki bayağı trajikomik bir şekilde tanıştım kendisiyle İzmir'de, Dünya Kadınlar Günü bahanesiyle
Ah benim dibimdeymiş de, ben öldükten sonra öğrenmiştim...
Ben sunum yapacağı yeri, yansı cihazını ve laptopu hazırladım, beni göndermişlerdi, dediler ki Doğan Cüceloğlu gelecek. Neyse, biri geldi böyle beyaz saçlı, efendi, kibar sesli; dedi "hayırdır, ne var burada bugün" 😂 dedim Doğan Cüceloğlu gelecekmiş sunum yapacakmış, çıkardı USB belleği, tak bakalım falan, dedim kusura bakmayın tanıyamadım.. öyle bi ilginç karşılaşma olmuştu
Bilmiyorum ki fazla kitap okumadığım için favori bir yazarım yok
henüz ölmedi ama Orhan Pamuk ile içmek isterdim masumiyet müzesi beni çok etkilemişti üstüne müze falan yaptırması çok hoştu
Orhan Pamuk gerçekten müthiş bir yazar
evet bencede
Dogan cuceloglu bana kitabını imzalamıştı yıllar önce. Kütüphanede görünce oturup ağladım. Kendisi çok acılar çekmiş çok zorluklar yaşamış büyük adam
Hayat hikayesi etkileyici
Nazım hikmetle tabiki
Aşkın tanımını sormak isterdim ona ❤️🙏
Gerçekten aşk adamı olsaydı, Piraye öldüğü gibi Vera ile sevgili olmazdı :)
Bilemezsin içindeki duyguyu sevgiyi sebebini nedenini 😊 bu devirde bekleyen adam mı var belkide verada pirayryi gördü bilemezsin
Sevdiğim kadının başına gelenlerden sonra 2 yıl nefes alırken bile zorlanıyorum. Sevmek ve beklemek devirle olmaz, karakter ve kalple olur. Verda'da Piraye'yi görme kavramına da inanmıyorum... ama düşüncene saygı duyarım :)
Sevdigim sanatçıyı söyledim sormak istedgim aşktı sanırım yanlış kişiye sordum😊
Estağfirullah :))
Ama teşekkür ederim en azdan içindeki aşkı gördüm 😊
Rica ederim
Abdülhak Hamit Tarhanın karısının cenazesinde zenci kadınlarla takıldığı anısını dinlemek isterdim
Yok artık hahaha :D
Nazım Hikmet Ran, Sabahattin Ali
Sabahattin Ali candır
Atatürk
EİC seçeceğim. Lütfen uzunca sebebini de söyle
1881 den ölene kadar yaşadıklarını ve dikkat edilmez ise ileride tekrar aynı sorunları yasayabileceğimizi anlatan NUTUK adlı tarihî eser i yazdığı için.
Yusuf Atılgan
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?