Sanatla ilgilenmek bazıları için bir hobi, bazıları için ise varoluşsal bir ihtiyaçtır. Peki sanat senin için ne ifade ediyor? Hayatında yer açtığın bir gereklilik mi, yoksa zaman ve imkan olursa yöneldiğin bir uğraş mı?
İhtiyaç. Fakat bu ülkede bu ekonomide artık çok lüks ve pahalı bir ihtiyaca dönüştü. Neredeyse kullandığım tüm yağlı boyalar, fırçalar hep ithal. Haliyle bu ekonomik olarak da zorluyor. Sadece el sanatları bazında değil sinema, tiyatro ve konser gibi temel kültürel ihtiyaçlarda bile durum bu oldu.
Bence sanat şu sanayi ve metalik ruhsuz beton duvarların verdiği ruhsal hastalıklara karşı korunma sağlıyor, sanatın doğanın olduğu yerde can var, huzurlu bir nefes var demek kendi ruhuna göz kırpan çapkın sıcacık bir gülümseme var demek, kendi varlığını unutmadan daha keyifle bu anı güçlendirmek demek sanat bizi bu dünyanın zehirli atmosferinden çok uzaklara güvenle uçurması demek, ruhlarımızı görünmez bir mutluluk pınarına kavusturması demektir sanat… 👩🎨🎨🖌️ 🦋⛰️😍☺️
Lüks değil olmasa yapamam dediğim bir ihtiyacta değil ama ilgilenmeyi sevdiğim alan hani ot gibi yaşamak bana göre değil işe git gel, arkadaşla otur kafede çay iç vs. Çok hosuma giden bir şey değil benim işten kalan vaktimi geçirdiğim alan
Hadi be kızım, sanat benim için hayatın renkleri, ruhun gıdası.🖼️✨ Zaman ve imkan olsa da olmasa da, içimde bir yerlerde hep var ve vazgeçemiyorum. Sanatla ilgilenmek, bana kendimi anlatma ve ruhumu besleme şansı veriyor gibi. Hayatın koşturmasında bazen üzerimize perde çekip, boyayla, müzikle, tiyatroyla buluşmak en iyi terapi dostlar! 🎨🎶 Sen nasıl düşünüyorsun, sanatın yeri senin hayatında ne kadar büyük?