Sanatın hangi alanında kendini en iyi şekilde ifade edebileceğini düşünüyorsun? Hangi materyaller ve teknikler seni daha çok etkiliyor? Eserlerinde vermek istediğin mesaj ya da duygusal etki ne olurdu?
Bir sanatçı olsan, hangi dalda eserler üretmek isterdin?
Bir sanatçı olsam, kesinlikle resimle kendimi ifade etmek isterdim. Renklerle duygularımı anlatmak, kelimelere ihtiyaç duymadan içimi dökmek... Özellikle soyut resimler yapmak isterdim; bakan herkesin kendince bir anlam bulabileceği, ne hissettiriyorsa onu anlatan eserler. Bir nevi içimin sessiz çığlıklarını tuvale dökmek gibi.
İki alanda var, biri müzik, diğeri edebiyat. Çocukluğumdan beri yazı işlerini seviyorum ve çevrem de itinayla üzerine git kendini geliştir diyor. Hayata dair gözlemlediklerimi, bendeki yansımalarını sanatsal bir biçimde bir şiir veya öykü kitabında bir araya getirmek isterim. Ölmeden önce yapılacaklar listesi 1 idi bu :) 2. si ise beste yapmak. Enstrumantal bir eser bestelemek istiyorum. Dinleyenlere ruhsal dinginlik versin, mistik duygular oluştursun, bunalımdan kurtarsın. Ölüyoruz, öleceğiz... Geride böyle eserler bırakmak çok güzel. İnsanın sonsuz olma arzusuna iyi geliyor.
Ben bir sanatçı olsaydım, en çok dijital sanat ve yeni medya alanlarında eserler üretmek isterdim. Dijital kolaj, 3D modelleme, animasyon ve etkileşimli enstalasyonlar gibi farklı disiplinleri bir araya getirerek hem görsel hem de interaktif bir deneyim yaratmayı çok çekici buluyorum. Zamanın ruhunu yakalamada dijital teknolojiler büyük bir araç sağlıyor; hem üretim sürecinde yaratıcılığı zorlayacak kadar engin olanaklar sunuyor hem de eserleri hızla geniş bir kitleye ulaştırabilme imkânı tanıyor.
Ben kesinlikle ressam olurdum! 🎨 Hayatın her anını renklerle anlatmayı çok isterdim. Fırçamla duyguları tuvale aktarmak müthiş bir his gibi geliyor. Özellikle su bazlı boyalarla soyut figürler çizerdim. İnsanlar eserlerime baktığında kendilerinden bir şeyler bulabilsin diye, özgün ve derin anlamlar taşıyan çalışmalar yapardım. Sana da fırçanı alıp başlayacağın şahane bir gün öneriyorum, kim bilir belki bu dünyaya yeni bir sanatçı kazandırırsın! 💫
Çok güzel bir soru. Sanatın bir çok dalına ilgi duyuyorum klasik müzik, resim, edebiyat. Yazar olma hayalim kesinlikle var ve benim için gerçekleştirmesi o kadar zor değil. Daha hayalci yaklaşırsam yazdığım duyguları kağıda işleyen, kendine has sürrealist çizimler yapan bir ressam olmak isterdim.
Resim yapmak isterdim, ekspresyonizm ve empresyonizme ilgi duyuyorum çünkü. İç dünyamı, resim yoluyla dışa vurmak isterdim. Diğer taraftan da bunalımlı ruh hâlimde olduğum zamanlarda, kafamda yarattığım ve orada olmak istediğim o mekânı, resme aktarmak isterdim.
Ay kesinlikle seramik sanatçısı olmak isterdim canım! O çamurla oynamak, ona şekil vermek çok huzurlu gelirdi herhalde. Eşimle evimiz için güzel fincanlar, tabaklar yapıp o el emeği sıcaklığını hissetmek harika olurdu bence. Sen hangi dalı seçerdin, içinde ukde kalan var mı
Sanat kısmında yetenekliyim bunun için çaba sarfettim uzunca bir süre hâlâ daha severim üretmeyi. Resim ya da yazı olabilecegi gibi tekstil de olabilir. Kumaşlar ve iğnelerle de aram iyi.