Insanoglu 1609 yilindan beri zamanda yolculuk yapabiliyor.
Şuanda tamı tamına 13.4 milyar yıl geriye gidebiliyoruz,
Yalan değil gerçek, 1608 yılında Hans Lippershey tarafından icat edilen bu alet 1609 yılında Galileo Galilei tarafından zamanda yolculuk için kullanıldı ve adına teleskop denildi.
Ve zamanla ışık hızı ve yansıma keşfeldildi, Işık bir saniyede 300 bin km kateder, bu neredeyse dünya ile ay arasında ki uzaklık kadardır. Buna göre
Dünyadan aya baktığın zaman 1 sn öncesini görürsünüz Güneşe baktığınız zaman 8 dakika öncesini Neptün'e baktığınız zaman 4 saat öncesini görebiliyorsunuz Başka galaksilere baktığımız da milyonlarca yıl öncesini görebiliyorsunuz
Bu gerçekten de zamanda yolculuk değil mi? Gökyüzünde gördüğün yıldızların birçoğu onlarca yıl veyahut binlerce yıl önce yok olmuş olabilir.
Fotoğraftaki galaksi bahsettiğim 13.4 milyar ışık yılı uzaktan gelen ışığın ta kendisi
Zamanda yolculuk yapsanız hangi tarihe gidersiniz?
Teleskopun ilk icat edildiği zamana bakmak isterim. Merak ettiğim bir soru var: Aynı şehirde olan herkes aynı gökyüzünü mü görür? Farklı şehirlerde olanlar farklı göklere mi bakar? Yıldızların yeri, şekli, hızı hep değişir mi?
Baktığın aci aynıysa aynı gökyüzünü görürsün fakat şehir ışıkları fazla olduğu için gök yüzünü herkes farklı görebilir
Şimdi yildizlarin yeri şekli hızı hep değişir mi sorusuna net bir cevap vermek iddialı olur bilemiyorum bilen var mıdır onu da bilmiyorum ama genel olarak gezegenlerin belirli rutinleri var belli bir hızda belli bir yörüngede dönüyor çok karışık bir cevap bu benim veremeyeceğim.
Senin sorabilecegin bir şey değil zaten bunlar bilimsel makaleleri okuman lazım sorarak cevap alınacak soru değil bunlar kimse açıklama zahmetine girmez ingilizcen yoksa evrim ağacını takip et onlar bazı bilgiler veriyor
Böyle bir kitap okumuştum bir gidiyordu böyle minik minik yaratıklar var konusamiyorlar seni inceliyorlar falan geri dönemiyordu ama onu hatırlattın bana haha
Babam şimdi doktor ve 46 yasinda mezun oldu desem... aracı oldum ona ama dedem kardeşlerine baksın diye okuldan bile almış babamı üstelik kardeşleri bir iki yaş büyük babam tarlada çalışıp onlara bakmış yine yaranamamis