
Anlamını tam olarak bilmediğiniz, fakat kulağa güzel gelen süslü kelimeleri ara sıra kullanır mısınız?

Anlamını tam olarak bilmediğiniz, fakat kulağa güzel gelen süslü kelimeleri ara sıra kullanır mısınız?
Genel de anlamını bilmediğim kelimeler kullanmam. Kullandığım zamanlar rezil, rüsva olmuştum. Örneğin ; müthiş kelimesini çoğumuz "Güzel bir şeyi tanımlamak" için kullanırız. Lakin kelime aslında "korkunç , değişik , garip , şaşırtıcı" durumlar, nesneler veya insanlar için kullanılıyormuş.
Bilemem. Neticesinde ben de Türkçe öğretmeni değilim 🙂 Ama çoğu yerde bu anlam ile tanımlanıyordu.
Anlayışınız için teşekkürler 🙂
@IVuRKaNI Neden ki?
Bu tepkiyi vermeniz gayet olağan bir durum. Zira sizden önce pek çok kişi de yaşımdan olgun biri olduğumu söylemişti. Ancak ben kendim ile olgunluk arasında bir angajman kurmuyorum 🙂
Bağlantı , orantı veya alaka gibi anlamlara gelir.
Şöyle ki kelimenin birden fazla anlamı var. Bağlantı da onlardan yalnızca bir tanesi. Bağlantı ve orantı birbirleriyle yakın kavramlar. Bu bağlam da ben "Angajman" kelimesini kullanırken siyasal , toplumsal veya sorumluluk ile alakalı bir şeyi kast etmedim. Bağlantı kelimesini "orantı, alaka" anlamında kullandım
Angajman kelimesi sözlük de şöyle tanımlanır.
"iş bağlantısı, yapılacak bir işle ilgili sözlü ya da yazılı anlaşma, bağlantı."
Son da ki bağlantı kelimesini "orantı , alaka" anlamında kullandım.
angajman aslında askeri alanda kullanılan bir terim "angajman kuralları" ben bunu dikkate almadım. ama bence bu tarz yerine "düşünmek" daha önemli bir konu ama o da seni çok sıkar. ben kelimelere ve anlamlara takılmam çünkü aslında bir insanın yazabileceği hiçbir şey bir başkasının ya da kendi hayatını değiştirmez. hayatı değiştiren "güç" yapabilirliliktir. insan zihninin bilmediği şey yok ama 2024 yılında bile sokakta yaşayan, filistinde ölen insanlar var, ve akıl almaz eşitsizlik var. yani bilgi=güç değildir. dolayısıyle bilgi insanın popularitesini arttırır avantaj sağlar fakat fakedir. sadece bilgili olduğunu düşündüğün birine hayran olabilirsin ama sana bir faydası yoktur.
Haklısın 🙂
*kısmen
Yok hayir Google dan bakarim muhakkak
Aklıma gelmedi djfjjd
Olabülür de olmayabülür de dkjfjd
Cevap
12Cevap
Anlamını bilmediğim kelimeyi kullanmam.
Hayır sanırım öyle bir kelime yok ya da benim aklıma gelmedi şu an..
Kullandığım kelimelerin anlamını bilmeye özen gösteriyorum. Sonra farklı şeyler demeyelim millete ahshs
Anlamını bilmediğim kelimeleri kullanmıyorum.
Hayir yok. Bilmeden kullanmam. Emin degilsem bakarim anlamina. Sonra yanlis kullanip rezil olmayayim :D
Hayır yok. Özellikle yeni neslin totosundan uydurduğu yok light bilmem ne aşk bombası gibi kelimelere de ayar oluyorum.
Antin kuntin şeyler
Aptal saptal hareketler Seda Sayandan duymuşdum 😂
Yok hayır anlamını bilmediğim bir kelimeyi kullanmam
maalesef çoğu erkek anlamını bilmeyip sürekli seni seviyorum cümlesini kullanıyor 🚬
Araştırıyorum yahu iki kelime aratınca çıkıyor zaten. Kelimelere doymuyorum daha daha ve daha çok genişletmek isiyorum kelime dağarcığımı. 😌
Genelde kulanmam ama bir kere bu hataya düştüm daha dikkat ediyorum.
Hayır yeni bir kelime duyduğumda hemen anlamına bakarım.
Anlamını bilmediğim kelimeyi kullanmam.
var hatta bazılarının anlamını bilmeyip doğru kullanmıştım
Hayır, Anlamını bildiğim halde kullanmadığım kelimeler var. Karşı taraf anlamıyor açıklamak zorunda kalıyorum. 🥲
Yok, kullandığım kelimenin mutlaka anlamını bilirim.
Hayır ağzımdan çıkan her kelimeye dikkat ederim
Yok cahiller gibi anlamını bilmediğim kelimeleri kullanmam
Mutlaka vardır ama şu an gelmedi aklıma
Anlamına bakarım bilmeden kullanmam 😄
Yok hayır anlamını bilmeden kullanmam.
Bilmediğimi kullanmıyorum kanka 😂
Anlamını bilmez isem kullanamamki
Ayıy kuyanmam abiş
Öyle bir kelime yok 😂
Hayır yok
Youk
Var dir herhalde
owdear
bilmiyorum bir dizide duymuştum surekli oh dear diyordu benimde agzıma takıldı bir yıldır
:D olmadık bir şey oldugumu agzıma takılıyordu neyse anlamını ogrenmis oldum
Röpteşambır askim
yok.
Hemde çoook
İstek attım bi yazabilir misin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?