Elbette var. Eğitimini alan mutlak sûretle daha başarılı ve etkili bir sanat ürünü ortaya koyabilecekken alaylı olan şahsına münhâsır bir ilerlemeden öteye gidemeyecektir. İkisi de başarısız ya da biri daha kötü/iyi diyemeyiz belki ama mutlaka teknik farklar olacaktır.
Bilmiyorum. Sanatı çok seviyorum ama uzun süredir takip etmiyorum. İşini iyi yapan eğitimli insan her daim var. Her kulvarda olduğu gibi sanatta da alaylı olarak geçen bir kesim olabilir.
Yıllar öncesinde 1900'lü yıllarda psikoloji geliştiği zamanlarda psikolojiyi pozitif insan doğası olarak gören psikologlar da vardı. İnsan doğasının negatifliğine dikkat çekenlerde. O zamanlar çıkmış, eserler vermiş yazarlardan birkaçı deneylerde kullanılan sağlıklı bebeklerin zihinsel ve bedensel sağlıklı olan. Bu bebeklerin deneylerden birkaç yıl sonra zihinsel boyutta öğrendiklerinden ölmesine neden olmuştu. Psikolojiyi de iyiye yoran vardı kötüye kullanan da. Eğer ortada bir sanat varsa bu sanat matematik de olabilir müzikte bunu eğitimli bir şekilde kullanan da çıkar. Alaylı kullanan da. İyi ve kötünün birbirini dengelemesi gibi...
ben sanata düşkün değilim.. bazı resimler abuk subuk gelsede kendilerini tarif etmeye çalışan sanatçıların eseri gibidir... misal şöyle örnek verelim..
Bir adam Picasso'ya şöyle der: -Renkleri karıştırmaktan ve içiçe geçmiş çizgiler yapmaktan başka resim yeteneğin yok gibi geliyor bana... Picasso fırçasını alır ve yere bir buğday tanesi resmi çizer. Öyle gerçekçi olur ki bir tavuk yemek için gagalamaya başlar. Gördüğü durumdan şaşkına dönen adam Picassoya: -Bu kadar mükemmel resimler yapabiliyorken niçin bu garip resimleri yapmakta ısrar ediyorsunuz? Picasso yanıtı yapıştırır: -Çünkü ben resimlerimi tavuklar için yapmıyorum...
Bence vardır. yani bazı insanlar mesela kendi emekleri ile oluyor bazıları doğuştan gelen yetenekleriyle oluyor.. ama eğitim çok çok önemli burada.. kişi baştan yeteneğim yok diye vaz geçmemeli.. sonuna kadar çalışmalı
Sanat, cok bireysel bir algı.. sanatı icra edenin egitiminden ve kültürel alanından esintiler eserde hissedilse dahi bunu yorumlayan kişinin aldığı eğitim bence daha fazla ayrım kabul görebilir 😏
Alaylı insanlarinda kendini aşırı iyi egittigi ve isin akademik tarafini da ogrendikleri durumlar var Evet eğitimli alaylı sanatta da var ama bu 2 - 3 senelik insanlar asla degil