Sizce aylardır üzerine titrediğim kitabımın adı ne olmalı?

Aylarca üzerine titrediğim, gecemi gündüzüme katarak yazmaya çalıştığım, zaman zaman silip baştan başladığım kitabımın ismi konusunda sizden öneri rica ediyorum.

Konusu özetle, insanların hapsolmuş olduğu ve tamamen mutsuzlaştığı evrende, günlük yaşamın ne denli zorlaştığı, herkesin biraz biraz yalnızlaştığı dünyayı absürd bir dille konu alması. Ben yola çıkarken İmtihan dedim, sizin fikirleriniz de önem arz ediyor.

Küçük Bir Bölüm :

... Hayatın olağan akışına buğulu bir camın ardından bakıyor gibiydi Efilda. Camı koluyla silmesinde ki amaç ise gördüklerine inanamıyor oluşundan olsa gerek. Kapana kısıldığını hissettiği odasında, korkunç senaryolar içeren harika bir hayatın başrolündeydi. İnsanlara baktıkça, ya o yaşamıyor gibiydi ya da insanlar zombilerden farksız. İçinde cevabını bulmaya korktuğu derin mânâlar içeren sorular vardı. Bu soruların en önemlisi, "Neden kartalın kalktığı dal sarkıyor?" olmamalıydı. Ayrıca "yanlızlık" sadece bir yazım yanlışından ibaret olmalıydı. Camdan insanları izlese iyi olacaktı, öyle de yaptı Efilda. İnsanların hüzünlerine baktı, mutlu kimse yoktu. Derin bir "Oh!" çekti, "Ben değilim sadece esaretin timsâli, baksana herkes esir, hem de özgürlüklerine." diye iç geçirdi. Hiç kimse duygularında samimi değildi. Bunu çok iyi biliyordu, analizine güveniyordu neticede, cam buğu yapmasa daha da güzel olacak aslında her şey, ama o da işte küçük bir perdeydi özgürlüğe çıkan yolda.

Mesela biliyordu ki, kına gecesi ağlayan gelinin asıl amacı, yüksek yüksek tepelerin eteklerinin imara açılmış olmasıydı. Yoksa çok umurunda değildi, aşrı aşrı memleketler de, o tripli kızlar da. Kendini tekrar yalnızlığına hapsetmek için kuruldu koltuğuna. Baktı uzun uzun İran'ın varlığından bihâber halısına. Sofralara serilen gazeteden farksız olduğunu düşünüyordu, son derece kıymetli bilgiler içerse de, kimse ne dediğini önemsemiyordu. Para üstü niyetine verilen sakız misâli, hem derin anlamlar ifade ediyor hem de olmasa da olurdu. Birazdan yine insanların samimiyetsizliklerine odaklanmak için sabırsızlanırken, herkesin bir gün Kutadgu Bilig gibi, derin anlamlar içereceğini, herkesin bilip ama kimsenin asla okumayacağından emindi. O yüzden olsa gerek onun için en büyük problem camın buğusuydu...

Sizce aylardır üzerine titrediğim kitabımın adı ne olmalı?
Sizce aylardır üzerine titrediğim kitabımın adı ne olmalı?
Cevapla