Haklı bulduğum taraflarıda var 500 ýıllık bir tablo bu kadar önemliyken neden tablonun esinlendiği yer ler bu kadar önemsemiyor insan? Neden kendi çıkarına bir hayat sürme pesinde. Ama en sonunda yinede bunu görmek için tabloya zarar verilmemesi gerektiğini düşünüyorum.
Bunu yapan topluluklara aktivist deniyor ve birçoğunun dikkat çekmeye çalıştığı alan iklim. Tarihi eserlere zarar vermek amacı ile bu eylemi yapmıyorlar biliyorlar ki o tarihi eserler korunakta. Ancak halkı düşündürmek ve harekete geçirmek için bu eşsiz eserler üzerinden protesto yapıyorlar. Uyguladıkları şeyin anlamı da şu: siz bu tabloların korunakta olduğunu bilmenize rağmen onlara acıma ve merhamet içerisinde görüyorsunuz, halbuki çevre korunaklı değil ve her gün bu çevreyi kirletmek dışında bir şey yapmıyoruz. İnsanları harekete geçirip çevreye karşı bilinçlendirmeye çalışıyorlar çünkü dünya da eşsiz bir eser. Yaptıkları şey mantıklı mı değil ama dikkat çekmek için ve istedikleri alana vurgu yapmak için de güzel bir hareket