https://voca.ro/1eGguVRCJH7w
Edebiyat, şiir aşığı kimse yok mu be kardeşim?
https://voca.ro/1eGguVRCJH7w
Nadir ya da sizin sevdiğiniz şeyleri paylaşın öpüyorum hepinizi.
Anladım bu şehir başkadır
Herkes beni aldattı gitti,
Anladım bu şehir başkadır
Herkes beni aldattı gitti,
Yine kamyonlar kavun taşır
Fakat içimde şarkı bitti.
Cahit Külebi
Bazı günler, kendimce gün içinde okuduğum şiirlerden birini günün şiiri belirlerim ve arkadaşlarımla paylaşırım, bugün de günün şiiri bu eser:
Bir şey var aramızda
Senin bakışlarından belli
Benim yanan yüzümden
Dalıveriyoruz arada bir
İkimizde aynı şeyi düşünüyoruz belki
Gülüşerek başlıyoruz söze
Bir şey var aramızda
Onu buldukça kaybediyoruz isteyerek
Fakat ne kadar saklasak nafile
Bir şey var aramızda
Senin gözlerinde ışıldıyor
Benimse dilimin ucunda
Nahit Ulvi AKGÜN
Çok beğendim ^
benim için ise günün şiirini seninle paylaşmak isterim
“ki en kötüsüdür,
ölümden sonra da istemek.”
Benden firar eden dünyadan,
son isteklerimi taşırken bana,
dikkat et; aynı olmasın torbanın rengi,
ayağına giydiğin galoşlarla.
Şu bizim yan odada,
Kürt kaşlı kız çok inledi dün gece,
boştu yatağı,
bugün iyileşmiş, tahliyesi olmuş,
inandıramadılar bana.
Bir uçlu sakla da göğsüne,
teninin kokusu olsun izmaritinde.
Bu yalnızlığı biz yaratmadık,
bilakis tütünü bile dost eyledik kendimize.
Ya sen,
ellerini yıkıyorsun bana her gelişinde,
benimle aynı gün ölecek olan alyansında,
bir sabun parçası,
ne demekse.
Yarın belki de son kez,
ziyaret saatini özleyeceğim yine,
yemek yiyeceğim,
tadını tuzunu alıp, öyle veriyorlar yemeği,
mercimeğin içindeki böceğin bile hesaplı kalorisi.
Giydiğin eteğin yırtmacı ilk defa dokunuyor bana,
beni yolcu eden akciğer
kediye atsan yemez
geç kalmayacak randevusuna.
Gidince çürümeyeceğini bilsem,
ellerimizi değiştirelim derdim.
Ellerimin ellerinde verdiği güzel ve uzun mola,
ayrılık Allah’ın emri,
ölüm olmasa…
Özge Dirik
Cahit Sıtkı Şiirlerini severim. Çok şiir kültürüm yok ama kült şiirler ezberimde vardır.
Cahit Sıtkı dan var mı öyle direkt bu şiiri diyebileceğin senin için
Desem ki şiiri benim için çok anlamlı
Evimde şenliksin, bahçemde bahar;
Ve soframda en eski şarap.
Sözleriyle '
Çok kıymetli dizeler. Şiirle çok geç tanıştım. Ben roman-hikaye insanıyım daha çok.
Roman olarak önerin varsa alabilirim. benim ise Lisa Gardner - Saklambaç
En sevdiğim kitap açık ara farkla John Steinbeck- Fareler ve insanlar. Önerdiğiniz kitaba bir göz atacağım mutlaka.
Gönlümle oturdum da hüzünlendim o yerde,
Sen nerdesin, ey sevgili, yaz günleri nerde!
Dağlar ağarırken konuşurduk tepelerde,
Sen nerde, o fecrin ağaran dağları nerde!
Akşam, güneş artık deniz ufkunda silindi,
Hülya gibi yalnız gezinenler köye indi
Ben kaldım, uzaklarda günün sesleri dindi,
Gönlümle, hayalet gibi, ben kaldım o yerde.
-Yahya Kemal Beyatlı
çok güzel bu da gerçekten ^
Ben severim
yok mu kankam paylaşacağın bi' şeyler belki nasibimizi alırız
Necip Fazıl Kısakürek
Beklenen
Necip Fazıl Kısakürek
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar. Geçti istemem gelmeni,
Yokluğunda buldum seni;
Bırak vehmimde gölgeni
Gelme, artık neye yarar?
Üçüncü Şahsın Şiiri
gözlerin gözlerime değince
felâketim olurdu ağlardım
beni sevmiyordun bilirdim
bir sevdiğin vardı duyardım
çöp gibi bir oğlan ipince
hayırsızın biriydi fikrimce
ne vakit karşımda görsem
öldüreceğimden korkardım
felâketim olurdu ağlardım
ne vakit maçka’dan geçsem
limanda hep gemiler olurdu
ağaçlar kuş gibi gülerdi
bir rüzgâr aklımı alırdı
sessizce bir cıgara yakardın
parmaklarımın ucunu yakardın
kirpiklerini eğerdin bakardın
üşürdüm içim ürperirdi
felâketim olurdu ağlardım
akşamlar bir roman gibi biterdi
jezabel kan içinde yatardı
limandan bir gemi giderdi
sen kalkıp ona giderdin
benzin mum gibi giderdin
sabaha kadar kalırdın
hayırsızın biriydi fikrimce
güldü mü cenazeye benzerdi
hele seni kollarına aldı mı
felâketim olurdu ağlardım
GÜZEL HAVALAR
Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.
ORHAN VELİ KANIK
Eyvallah
Sessiz Gemi
Artık demir almak günü gelmişse zamandan
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
Hiç yolcusu yokmuş gibi sessizce alır yol;
Sallanmaz o kalkışta ne mendil, ne de bir kol.
Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli,
Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli,
Biçare gönüller! Ne giden son gemidir bu!
Hicranlı hayatın ne de son matemidir bu.
Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler;
Bilmez ki giden sevgililer dönmeyecekler.
Bir çok gidenin her biri memnun ki yerinden,
Bir çok seneler geçti; dönen yok seferinden.
en çok hangisini begendin? Hepsini oku , cevabını merak ediyorum
Hepsi okuduğum bildiğim şeyler. Sessiz gemi ve Güzel havaların yeri ayrıdır
Ben kızlara beklenen şiirinin ilk 3 satırını okuyorum. İşler yolunsa gitmezse geri kalanını okuyorum 😅
Cidden harika şiir beklenen.
Sessiz gemi çok anlamlı bir şiir olduğu için anlam yönünden çok severim.
Üçüncü şahsın şiiri de bizim hayatları anlatır gibi sanki ben varım o siiirin içinde , biraz fazla varım biraz eksik ama varım , o yüzden çok çeker.
Beklenen de ayrı zıt duygular harika bişi.
Ayırt etmek güç.
Cevap
4Cevap
Şiir pek sevmiyorum
bu beni üzer
şiirler hiç güzel şeyler anlatmadı ki sevelim. ne diyo mesela cahil kulebi "aldattı gitti" ee biz bunu yaşıyoruz zaten, hayatımız şiir.
yapma be olumm
Önce şu yazar eserleri ezberliyim sonra bir ara aşık olurum herhalde
düzelicez be
Seni marifetli sanacaklardı karşısında uçurumlar çağıldamayan herkes
Seni marifetli sanacaklardı kalbini rehnedebilseydin eğer..
Çok severim.
Amentu da ise
İnsan
eşref-i mahlûkattır derdi babam
bu sözün sözler içinde bir yeri vardı
ama bir eylül günü bilek damarlarımı kestiğim zaman
bu söz asıl anlamını kavradı.
aralıklarla açar dinlerim gerçekten çok farklı bir his
Lisede en nefret ettiğim dersti.
1. dönem severdim 2. dönem hoca değişti saldım ben kankam
Nööö odunum ben
Olur öyle şeyler, çok şey yapmamak lazım
Aslında dinlemeyi severim tabii okuyan kişi duyguyu geçirebilecekse
Güzel okuyan kişiler var gerçekten bir arkadaşım çok başarılıydı gerçekten bu konuda
Orhan veli severm
ne kadar güzel, bunu direkt attığında yanıtlayaacaktım yanıtıda unuttum ^ :D
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?