Hiç bilgi olmadan sanat üretilebilir mi yani kafamızda bir şeyler canlandırabilir miyiz bir bebek sanat üretemediği gibi böyle biriside sanat üretemez bence yani sanat keşif mi yaratım mı bence ikisinin etkileşimi keşfedilenlerin kişiyle reaksiyona girmesi gibi bir şey basitçe ve ortaya bir ürün çıkması bu da mesela bana her şeyin olacağına varması gibi geliyor yani her şey kimyasal reaksiyonlardan ibaret
AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
sanat hiçbir şey bilmeden üretilemez yaratımdır ve sanat sanat içindir, toplum için sanat yapılmaz
veya sanat sanatçılar içindir daha uygun sanki
sanat bilim gibidir birşeyleri birleştirerek ilerlersin elinde ne kadar malzeme varsa o kadar yaratıcı düşünürsün yani ne kadar donanım o kadar sanat
Bana yaratım değil de etkileşim gibi geliyor bilgi dediğimiz şey de doğadaki bir sürü şey ve sanatçıda bir insan genetik özellikleri var insan düşünüyor ama genetiğine uygun bir şekilde ve zihninde doğadaki diğer şeylerle etkileşime girip ortaya bir ürün çıkarıyor yani yaratım için tek başına bilgisiz bir şekilde yoktan var etmek gerekli sanat için üretim kelimesini doğru buluyorum ben insanı fabrika bilgiyi hammadde olarak düşünürsek fabrikanın makinelerinin özelliklerine göre hammadde işlenip ortaya bir ürün çıkıyor ama yaratma durumu yok çünkü olsaydı bunu bilgi yokken de yapabilirdik
Öyle zaten.
Peki sence böyle bir hayatta ne yapmalı şu an ki oluşumundan bu soruya ne yanıt gelir :D
Gelişim, gelişim, gelişim.
Hem fiziksel hem de zihinsel olarak.
Modernitenin senin olmanı istediği tüketen birey olma, üreten ol.
Hiçbir şeye zarar veremeyecek kadar zayıf birisi olma. İstediği takdirde dağları oynatabilecek kadar güçlü ama bir dağ kadar durgun ol. Vermediğin o zarar nezaketinden gelsin, yetersizlikten değil.
Hareketlerin zorunluluktan kaynaklı değil, bilinçten kaynaklı olsun.
Her daim geliş, öğren, güçlen.
Müzik olsun, resim olsun, edebi eserler veya genel olarak sanat olsun; sanat ve bilim üret, veya her ikisini birden.
Tüketmek kolaydır, üretmek zordur.
Zoru seçen ol, kolaya kaçma asla...
Benim felsefem bu. Sana verebileceğim en iyi yanıt da öyle.
Neden her zaman zoru seçmeliyiz ki ben hayatım boyunca hep zoru seçtim çok şey ürettim ama çoğunu kayıt bile etmedim genelde aşırı hayal kuran bir insanım farkındalığım da fazladır insanlara aklımla zarar da verebilirim ama sonra yaptığım şeyden pişmanlık duyan bir insanım fiziksel olarak pek iyi değilim ve son olarak zarar verememek neden zayıflık
Hemen bütün sorularına cevap vereyim. Biraz uzun olacak o yüzden sürebilir.
ö. d
Öncelikle neden her zaman zoru seçmeliyizle başlayalım:
Değerli olan her şeyin elde edilmesi zordur. Ortalama bir ailede koca, karısına tek taş alırsa o kadını çok mutlu edebilecekken zengin bir ailede kadın doğru düzgün umursamayabilir. Fiziksel olarak gelişmek kolayca elde edilebilen bir şey olsaydı herkes sokaklarda fit bir şekilde dolaşırdı. İcat yapmak kolay olsaydı herkes mucit olur ve düzgün bir müzik yapmak kolay olsa herkes müzisyen olurdu. Başarı zorlukları beraberinde getirir. İnsanın yaptıklarına değer katan şeyler o zorluklardır. Yoksa para kazanmak, zengin bir şekilde yaşamak o kadar da zor değil. Zor olan bunu kendine olan saygını koruyarak yapabilmektir.
İkincil olarak insanlara aklınla zarar verebilecek farkındalıkta olduğunu ama bunu yapmamayı seçtiğini çünkü pişmanlık duyacağını söylemişsin. Sanırım sen buradaki zarar verememeyi zayıflık olarak gördüğümü düşünmüşsün lakin benim kast ettiğim şey bambaşka. Seninkisi bir güç kesinlikle, zayıflık değil.
Kast ettiğim zayıflık, başkalarını incitebilecek güce sahip olamamak. Yapmak istemeyeceği için değil, yapamayacağı için. Aradaki fark bariz belli: Bir tarafta senin kontrolündeki bir canavar var, diğer tarafta ise yenilmek için bekleyen basit bir tavşan. Çoğu insan bu tavşan olmakta bir sorun görmüyor. Ben buna karşıyım. Elinde bir güç varsa bunu göstermekten çekinmemelisin, kullanmaktansa sonuna kadar kaçınmalı. Bu tür bir güç insanı başarılı yapar ve bu tür bir güç insanı beladan uzak tutar.
Son olarak bu dediğim güçle hava atmak yapılabilecek en aptalca harekettir benim gözümde. Ne fiziksel ne zihinsel olarak insanlara sürekli olarak onlara zarar verebileceğini göstermek eninde sonunda senin zarar görmene sebep olur.
"Bilge adamın korkusu" isimli kitaptan alıntılayayım: "Belinde kılıç taşıyan birisi bela arıyor demektir, cebinde bıçak taşıyan birisi ise belaya hazırlıklı.
Sana bahsettiğim bu felsefe içine girene kadar saçma görünebilir. Ama kesinlikle hem en barışçıl hem de en etkili yaşam biçimi olduğunu düşünüyorum. Tabii bu benim görüşüm.
Fiziksel olarak zayıf olduğunu söylemişsin ki bu benim kanımca önemli bir şey. Fiziksel olarak iyi durumda olmak insanın motivasyonunu arttırır, hormonlarının daha düzenli çalışmasını sağlar ve uyguladığı disiplin sayesinde iradesini kuvvetlendirir.
Ayrıca burada bahsettiğim fiziksel kuvvet kas kütlesi kazanmaktan ziyade kondisyon. İnsanın ihtiyaç duyacağı kaslar her daim hayvan gibi şişmiş, gösterişten ibaret değil; gerektiğinde sertleşen gerektiğinde de dinlenmesini bilen kaslardır.
Son olarak Sokrates'in bir sözünü aktarayım izninle: "Birinin, vücudunun nelere kadir olabileceğinin güzelliğini görmeden yaşlanması utanç vericidir."
Öncelikle çok açıklayıcı bir yazı olmuş teşekkürler insanlara aklımla zarar vermiyorum ama bunu nefret ettiğim halde yapmıyorum yapmamak öfkemi arttırıyor sıklıkla ben hayvan gibi yaşayan insanlara tahammül edemiyorum gelişim hızını yavaşlatıyorlar ama bir bir zararda verilmez ki zarar vermekte verimli olan da değil onların akılla şekillendirilmesi gerek sadece bence ve bir insana daha güçlü durumdayken zarar vermek özellikle zor durumdaki iyi insanlara bence çok yanlış bunu yapan insanları da hiç sevmiyorum ve bilginin gücün de sonsuz olması tatmini engelleyen bir şey gelişim de sonsuz ve bu da tatmini engeller gibi geliyor son 3 yıldır korkunç bir karmaşa içindeyim yanıt vermekte de zorlanıyorum hayatın sana da çok saçma geldiği oluyor mu her şey olmak ya da olmamak ama olsa da olmasa da aynı ve aklıma gelmişken sence ölümsüzlük kötü bir şey mi
Dediğini çok iyi anlıyorum ki benim bahsettiğim şey de insanlara zarar verme eğiliminde bulunmanın iyi bir şey olduğu değil ki iyi bir şey değil zaten. Bu konudaki görüşlerim Jordan Peterson'un görüşlerine oldukça benzer.
Diğer konuda ise sorunun hedefleme bazlı çalışmanda yattığını düşünüyorum. Andrew Huberman'ın "Grow mindset" dediği zihin yapısına dönmeye çalışırsan tatmine ulaşabileceğine inanıyorum. Zira bir şeyin sonsuz olması ve o konuda bir şey hedefleyememen onu tatminsizliğe sürüklemez. Gelişimin kendisinden tatmin olmaya başlarsan sorun çözülür.
Burada her şeyi açıklayamam ama hayat sana boş geliyorsa, saçma hissettiriyorsa, yaptıklarından bir tatmin duygusu alamıyorsan ihtiyaç duyduğun şeyi yapmıyorsun demektir. İstediğin şeyi demiyorum, ihtiyaç duyduğun şeyi diyorum.
Hayat sonu olmayan bir gelişme mi yani bunu yapan kişiye hangi durumda olursa olsun yaşamak boş gelmez mi hiç bir an hep inşa süreci devam edecek ve bir gün diyelim ki her şey olduk her istediğimiz hemen oluyor yenilik artık sıradan bir şey olduğu için değeri azalmaz mı
Azalmaz. Çünkü geliştikçe isteklerin de artar. Bebekken yalnızca yürümek-konuşmak için çabalıyordun. Şimdi o haline göre istediğin her şey olmuyor mu?
Bana mesaj atar mısın rica etsem düşünceler hayatımı mahfediyor belki mesaj kısmından daha hızlı olduğu için konuşsak yardımcı olabilirsin olursan çok sevinirim bu durumdan çıkmam gerek artık korkunç zaman kaybettim
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!