Olmazdım. Çünkü hiçbir kitap karakteri beni tam manasıyla yansıtmıyor. Kitaplardaki karakterlerin bir özelliği beni yansıtsa diğer özelliği yansıtmaz. O yüzden herhangi bir kitap karakteri için tam beni yansıtıyor diyemem.
Ben tek bir kitaptaki karakterin beni yansıttığını düşünmüyorum. Çünkü birçok okuduğum kitapta farklı karakterler de kendimi buluyormuş gibi oluyorum. Aslında o an ki ruh hali de önemli. Mesela yeni yeni filizlenen bir aşka doğru yelken açmışsındır, Gurur ve Önyargı okursun ve kendini Elizabeth Bennet karakteriyle bir tutarsın. Umutsuz, mutsuz bir andasındır Kafka'nın Dönüşüm'ünü okurken ağlarsın filan 😅