Kişilerin kendi kriterlerine göre bakıp değerlendirdiği eserlere "bu sanat, bu sanat değil' diye kategorize etmeleri doğru mudur? Beğenilmemesi o eseri sanat olmaktan çıkarabilir mi?
Kişinin kendisi beğenmeyebilir, sanatçının yaptığı eserleri eleştirebilir ama sanat değildir diyemeyiz. Ortaya bir sanat sunulmuş beğeniriz ya da beğenmeyiz emeğine saygısızlık etmek insanlık ayıbıdır. İstisnalar olabilir, genelde karikatürlerde çok olur bu sanat adı altında toplumun değerlerine saygısızlık yapıldığı olur. Geçmişte bir çok örnekleri var ve halen bazı zaman zaman oluyor. Ben bu ve bunun gibilere sanatçı - sanat diyemem.
Evet mümkün bazıları sanat yaptığını sanıyor havalanıyor. Buna herkes evet der. O çöpler yüzünden gerçek sanatçılar arada kayboluyor. Bir de çöp sanatçılar genellikle popüler olur. Mesela resimden ele alırsak altın oran bilmeyen biri tuvalin ortasına bir kırmızı nokta koyar ve ben bunun için aylarca uğraştım anlamıyorsan sanattan da anlamıyorsun bana değer vereceksin der. Tabi bu salatalıklara da tuzla koşan bir sürü sanattan anlıyorum sanan insanlar var. Sanat yapmak her zaman emek vermek değildir. Çok emek versen bile bazen sanatçı olamazsın. Mesela benim 11 yaşımdan beri kitap yazmaya çalışıp yazamamam gibi ama anna todd wattpad'den yazdı ve okuttu. Sanat yapmak kolay değil ve bir çok çöpe bu sanat değil diyebilmeliyiz. Yoksa onlar üzerimize çıkar ve çocuklarımıza miras bırakacağımız dünya postmodern adı altında zırvalıklar olur.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Bir şeyin sanat olup olmadığı nesneldir kişiye göre de değişmez bu yüzden. Mesela resim yapmak, heykel vs bunlar herkes tarafından sanat olarak kabul ediliyor ama birisi kötü bir resim yaptığı zaman onun yaptığı yine sanattır, kötü de olsa ( iyi veya kötü olması öznel zaten bu ayrı bir konu ).
Sanat insan içindir.. İnsanlar da değişik varyasyonlarla mütevellit bir topluluktur.. bir başkasına sanat gelen bir durum bir başkası için boş iş olabilir.. Evrensel sanat akımları dışında kabul görmüş belirli topluluklar tarafından yüceltilmiş olan akımlar dışında
Bazı konuların sanat ya da sanat olmadığı kişinin algısına göre değişebilir kaanatindeyim
Yapana göredir sanat. Benşm bakış açım içşn yaratılmıyor o eserler. Sanatçının kendi için yaptığı ve sanat olarak gördüğü bir şeye “sanat değil” demem ancak benim objektif fikrimdir.
Sanatın kendine hasta bir biçimi, anlayışı ve üslubu vardır. Sırf ben anlamıyorum, beğenmiyorum ya da ilgimi çekmiyor diye sanat niteliği taşıyan öğelere sanat değil diyemem.
Sanat, sanattır. İnsanların farklı bakış açıları bir sanatı sanat olmaktan çıkartmıyor. İyi, kötü yönlerini eleştirebilirsin ancak "bu sanat değil" diyemezsin.