"Ney çalmak" ve "Ney üflemek"... Siz hangisini tercih ediyorsunuz? Neden?

Günlük hayatta biz neyzenler bu durumla yeri geliyor onlarca kez karşılaşıyoruz. Doğrusu elbette "Ney üflemek" olmasına rağmen, "Ney çalmak" terimiyle karşımıza gelen kişilerin de sözünü ağzına tepmiyoruz elbet, doğru olmaz zira. Ancak ney çalmak; ney sazını yasa dışı yollarla elde etme fiilidir. Hem bundan, hem de ney ile insan arasındaki benzerlikten dolayı "Ney üflemek" denir. Bunu; tasavvuf ve musıki ile hemhal olmuş arkadaşlarımız daha iyi bilirler. Bezm-i elestte ruhlar Allah'ın nefesiyle can bulmuştur ve Allah ruhlara musıki ile seslenmiştir. Bundan dolayıdır ki, insan-ı kamilin sembolü olan Neye de "çalmak" yerine "üflemek" kelimesi yakışır. Olması gereken bunlardır. Anlaşılmayan ya da farklı düşündüğünüz noktalar var mı?
"Ney çalmak" ve "Ney üflemek"... Siz hangisini tercih ediyorsunuz? Neden?
Cevapla