









Sanat sanat için yapılmamalıdır. Toplumda yapılan sanat topluma adanmalıdır. Sanatçı demiyorum ama yapılan sanat topluma yapılmalıdır.
Bir müzik, bir resim, bir dans, bir söz, bir yazı ne olursa olsun topluma yol gösterici bir özeliğe sahip olması gerektiğine inanıyorum.
Sanatçı için ise aynısını söylemek istemiyorum çünkü birilerine göre yaşamak her zaman zordur. Topluma yol gösterici eserler vermesi o kişinin hayatının da ön planda olması gerektiğini göstermiyor. Ben sanatçının sanatına bakıyorum ve sanatına göre yargılarım onun dışında özel hayatında yaşadığı olaylarla yargılamanın doğru olmadığını düşünüyorum. Fakat toplumda bu çok fazla var. Etik bulmuyorum. İnsanların yaptıkları işler çıkardıkları müzikler, yazdıkları kitaplar benim ilgi alanım onun dışında hiç kimsenin yaşantısını bana örnek olup olmaması açısından yargılamam.
Biraz uzun oldu sanırım:-) İyi akşamlar:-) soru güzeldi:-)
Cevap
12Cevap
Böyle bi sorunun olmaması gerekiyordu aslında. Niye sorulmuş anlam veremiyorum. Tavuk mu yumurtadan misali.
İnsan her şeyin ölçüsü olduğuna göre, küçük bir denklemle yüzyılın sorusunun cevabını bulabilirsiniz küçük hanım
Sanat sanat için olması gerekse de çoğunlukla topluma hitap eder ya da ona yöneltilir
Sanat toplum içindir bence ama ben sanat yapsam sanat icin yaparim
Sanatçı sanat İçin yapar insanların beğenip beğenmediğini çok da umursamaz
İnsanın içinde olduğu her şey insan içindir kimse şov yapmasın
Sanatkarlik yapmak sanata değer katmak içindir, ancak değerli sanat insana hitap etmelidir.
İnsan olmasa kim varlığına varacak
insan
Ben yapsam keyfim için yaparım bana ne milletten
Para için
Sanat icin
Insan için
Bence insan içindir
Sanat içindir
İkisi için de bemce
ikisiyim çıtık :)
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?