Grafik tasarım sanatı ülkemizde pek kimsenin ilgisini çekmese de aslında çok önemli bir sanat dalıdır. Kitap kapaklarından firma logolarına, trafik işaretlerinden ülke tanıtım objelerine, ürün tanıtımlarından reklam görsellerine, web portallarından mobil uygulamalara, hatta giydiğimiz kıyafetlere kadar hayatımızın her yerindedir grafik tasarım sanatı. Düşünün ki bugün akıllı telefonlarda kullanılan yüzbinlerce uygulama var ve her birinin de kendine özel bir simgesi var. Belli semboller bütün uygulamalar için ortak kullanılıyor ve bunların da hepsi grafik tasarım sanatının eseri. Sizce ülkemizde grafik tasarım sanatı hak ettiği değeri görüyor mu?
Bugün ünlü grafik tasarım sanatçımız Sait Maden'in ölüm yıldönümü. Sizce grafik tasarım sanatı hak ettiği değeri görüyor mu?
Grafik tasarım gerçekten çok önemli bir 'sanat' dalı mi bilemiyorum. Ama önemli bir meslek olduğu kesin. Kendini geliştirmeye açık, yaratıcı olmanın olmazsa olmaz olduğu bir alan. Dediğin gibi sanat ise eserleri 'marka' oluyor.. Bu alanı tercih eden ve basariyla yürüten herkesi tebrik ediyorum.. 💜
Aslında grafik tasarımın daha çok öne çıkmasını isterim ama ülkemiz geneli için değerlendirme yaparsak her geçen yıl daha çok bu sanata bir şeyler katılıyor ama elbette yeterli olduğunu düşünmüyorum. Yurt dışından gelen tasarımlarının ülkemiz ürünlerinde kullanımı söz konusu olduğu aşikar.
maalesef göremiyor hiçbir ilerleme kaydedemiyoruz insanların aşırı baskıcı geleneksel ve aşırı eleştri adı altında dışlamaları yüzünden hiç ilerleyemiyor
Ana Sayfa > Kültür & Sanat > Sorular > Bugün ünlü grafik tasarım sanatçımız Sait Maden'in ölüm yıldönümü. Sizce grafik tasarım sanatı hak ettiği değeri görüyor mu?