Herkes kitap yazabilecek bir yeteneğe sahip değildir. Bu gerçek bir yetenek işidir.
Ancak ben yazarım. Cidden yazabilirim. Fantastik, aşk romanı, tarihi roman, şiir kitabı gibi kitap üretebilirim. Bu yetenek bende var. Ancak açığa çıkarmıyorum ve hiç hevesim yok. Ama şunu belirteyim, yazmaktan kimse korkmamalı. Yazmak dilden kağıda dökmektir. İçeriği ne olursa olsun. Gerekirse kafiyesiz olsun yazılanlar hiç bir önemi yok. Okumak ne kadar değerliyse, yazmak aslında daha değerli. Çünkü yazılanlar olmasa okumak hiç olmazdı.
Çoğunun hayatı aslında diğer milyarlarca insan gibi aynı. Farklılıkları yok. Dolayısıyla ortaya çıkacak hikaye kalitesiz kremalı bir bisküvi gibi olacaktır. Herkes kitap yazmak ister ama kimse yazamaz. Yazanlar çıksa bile yayınlayamaz.
Aslında bakıyorum da eline kalemi alan kitap yazıyor. Pek tabi bunu raflarda da görebiliyorum. Evet herkes kitap yazar. Kime sorsan “hayatım roman olur” der. Ama önemli olan o kitap karşı tarafın ruhuna işleyecek mi asıl mesele o. Yoksa bende kalemi alırım yazarım bastırırım. Hayır olay bu değil. Olay yazarsın evet ama duyguları aktarabilmektir.
1. si herkes yazar. Ama bir kitap yazmak roman yazmak kolay şey değil. Kendiniz daha önce yazma disiplininiz olmalı çoğu yazar öyle yapıyormuş yani. Bende sürekli yazarım. Ama bu gün kitap yazmak emek ve süreç isteyen bişey. Ne kadar yaşanmışlık olsa. Hele okumak yazmak için ilk adımdır.
Yazamaz, diyelim yazdı hayatını, mutlaka kendini yeterince ifade edemeyecek bir yerden sonra mutlaka lisanı yetmeyecek hayatını açığa çıkarmak için, herkes kendi hayatının şairidir ama bu şair tecrübesiz bir şair duygusal bağlılığı yok duygularını kitaba aktaracak kadar dağarcığı yok, insanlar kendi hayatının hikayesinde zaten ama bunu anlatacak bir şey yok ortada, bazen öyle bir duygu hali alıyor ki bizleri duyguya isim vermek nasıl bir duygu olduğunu anlamak zor çok zor hemde.
Herkes yazamaz, herkes duvardaki yazıyı okur ama aynı anlamaz veya herkes şiir yazabilir ama şair olamaz... Ben de 2 gündür roman yazmaya başladım zor akıcılık istiyor sonu güzel olan emek isteyen iş🙂
Kitap yazabilmek hiç kolay gelmedi bana. Uzun süredir yazmaya çalışıyorum. Gerçekten tüm yazarlara hürmetler. Kendisine güvenebilen, hayal dünyası ve betimleme yeteneği geniş insanlar yazabilir. Ben beceremiyorum.
Çok güzel bir soru. Herkes yaşadığı kadar birer şair, dizelere döküldüğü kadar birer dünyası vardır. İnsan mısralarda ki kadar kendisidir. Gerisi buna şahit olanların nasıl gördüğüdür.
Herkes yazar , herkes ünlü , herkes şarkıcı , herkesin sesi güzel , herkes en iyisi falan böyle saçma bir çağdayız bu yüzden olur yani ama kalite ve okunurluğu tartışılır
Kitabı 'yazarım' kelimesi yazmayacağı için, her kimsenin kitap yazamayacağını söylemek gerekir, kaldı ki bu konu bir çok maharetsiz benliğin ellerinde çok kez işkence görmüş ve itibarı inceltilmiştir.
Bir kişinin kitap yazabilmesi için kelime haznesinin yeterli bir seviyede olmasi gerekli ayrica terimleri ve kelimeleri doğru bir telafuzla okuyucaya aktarmaya gayret göstermeli disiplinli bir şekilde sırasıyla ilerletilmesi gerken zor bir süreç o yüzen o cümleyi kuranlarin geneli boş yapıyor
Hayatı boyunca sıradan insan olmayı bile beceremiyen insanlar da o lafı kulaniyor derim kitap yazma konusuna gelirsek doğru eğitimi aldıktan sonra her insan yazar bence...
Çoğu insan; kendi doğrularını, gerçek doğrular zannettiği için, "Hayatımı yazsam roman olur" der... Bu cümleyi doğrular nitelikte bir hayat yaşanmışsa da, herkes kitap yazamaz...