
öylesine girdiği lichess de adamın satranç oynama hızına bakar mısınız? bu nasıl bir beyin anlamadım

tanıyorum ve komik. satranç ile zekayı aynı tutma olayı yani. akşamları bir mekan var, orada sık sık uğrar oynuyorum. bir tane çocuk var, tek onu yenemiyorum, geri kalanları elden geçiriyorum,-beni yendikleri de oluyor ama total de yeniyorum. her neyse, çocuk zeki birisi mi? buna ben karar veremem, ama beni yendi, ve kendi zekamla onun araısnda bir uçurum görmüyorum. dolayısıyla bu çok saçma. bu arada bu insanların oyunu ezbere bilmeleri de çok garipsiyorum, 8 yıldır oynuyorum neredeyse ama asla başlangıç hamlelerini ezberlemek istemedim. amacım karşıdakini yenmek değil, kendimi fethetmekk
zekayı işlemci gücü gibi görürsen haklısın.
ama yeteneklerin birleşimidir. Üstün yetenek olarak görürsen anlarsın :)
yetenek veya zeka, tek bir noktada birleştiremeyiz. satrançta çok iyiyse eğer, bu onu çok zeki değil, satrançta çok iyi bir usta yapıyor, bu da çok çalışmayla oluyor. mevcut zekanın etkisi yok mu? vardır tabi, ama neden mesela resimde değilde bu konuda iyi? neden ekonomist değil? neden satranç? neden poker değil? :) çünkü gözleri satrancın üzerinde, ve ilgi alanı o
Albert neden resimde iyi değilde fizikte iyiyse Mozart neden müzikte iyi olup matematikte iyi değilse Magnus da bu alanın dahisi
Asıl soru şu
sen bir magnus olabilir misin? ya da bir mozart?
asıl soru o değil, asıl soru: ben mozart olmaya, bir magnus olmaya ve bunlarında üstünde bir ütopyaya ulaşmaya, isteğim ve hayalim var mı? asıl soru işte bu :D insan kendine güvenecek ve ne kadar düşerse düşsün asla pes etmeyecek. ve örnek aldıklarının yerine değil, daha da iyisini hedefleyecek. ben ne bir mozart ne de bir magnus ve fazlası olmayı arzuluyorum odağım bu değil
başarı formülündeki azim değişkenini güzel açıkladın ( örnek aldığı profiller onun gözünde daha iyisi olduğu için örnek aldığı kısmını atlamazsak ) fakat neden asıl sorunun bunlar olduğunu albert , howard ve marilyn vos savant'tan açıklamasını istiyorum
“Aslında herkes bir dahidir… Ama siz kalkıp bir balığı ağaca çıkma yeteneğine göre yargılarsanız, balık tüm ömrünü bir aptal olduğuna inanarak geçirecektir.” A. Einstein
"Dehanın 10'da 1'i yetenek 10'da 9'u da çalışmaktır." Albert Einstein
![]()
Emin ol dostum asıl soru o :)
mesele şu ki bahsettiğiniz şey bir teori, elbette bu teori bir gerçeklik kazanabilir ama ben burada zekayı veya yeteneğe bir eleştirim yok, mesele insanın kendisi. yani ve burada bir çelişki var. eğer herkes mozart olamıyorsa, mozartı özel kılan bir şey vardı. iyi ama "Dehanın 10'da 1'i yetenek 10'da 9'u da çalışmaktır." Albert Einstein bunu baza alırsak, herkes dehasının 10/9;'unu çalışarak gösterebilir ve de bu onu mozart edebilir. ama olmuyor, çünkü genetik faktörler ve çevresel faktörler de var...
Eğer bana - Evet bir magnus olabilirim deseydin yanılıyorsun derdim
Hayır bir magnus olamam deseydin yine yanılıyorsun derdim
Bu soruyu bu yüzden sordum. Ve son soruyla iyice pekiştirmek istiyorum anlatmak istediğimi
Dahiler neden birbirlerine benzemezler?
Evet duymuştum yayında resmen şov yapmış hahaha. Satranç kitabindaki avusturyalı doktora benziyor oynayisi :))
Hayır tanımıyorum.
Ne dahiler var bu hayatta vay bee 😅 Kıskandım ya
Cevap
6Cevap
Ben hiç satranç çalışmadım ancak 2300 puanım var, çalışsam Carlsen falan tanımam. :D
gerçek dışı bir söylem
2810 oynanan oyun. sadece bullet. çalışma derken nasıl bir şey kast ediyorsun merak ettim.
Taktik, puzzle vs. sadece oynuyorum böyle
chess pratik tabanlı bir oyun sittin sene çalışsan tecrübenin pratiğin yerini tutmaz bunu benden daha iyi bilmen lazım öğrensen bile öğrendiklerini eyleme dökmen onlarca pratiği birleştirip kullanman yüzlerce pratiği gerektiriyor ki bu bile akıllıca oynanılırsa salmadan
sakın yanlış anlama küçümsemiyorum 2300 bile çok iyi ama zevkine oynadığın için çalıştığını fark etmemen normal.
Yani bilmiyorum öyle de olabilir, oynaya oynaya alıştım biraz da geçen sene 2000-2100 arasındaydı puanım. Bugün 2340'a yükselip düştüm yine
Ben de oynuyorum 1600 civarındayım, 5 ay oluyor. Bazen hesaba girmeden maç atıyorum. Bazen saatlerce oynuyorum. Puan önemli değil sadece oynamak istiyorsun. Zevkli. Saatlerce konsantre olabilen başarılı insanların sırrını böylece öğrenmiş oldum.
Chess bana ne kattı dersen 3 önemli öğretiyi kazandırdı.
-Ne kadar iyi olursan ol , mutlaka mat edilirsin. Asla egoizme kapılma
-Başarı istiyorsan başarısızlığı öğrenmelisin.(O kadar maç kaybediyorsun ki bir süre sonra hırsına gem vurmak zorunda kalıyorsun)
-Saatlerce çalışmak yüksek konsantrasyon , buda ancak zevk alarak çalışma sitiliyle mümkündür.
Buradan da hayatta ilerleyiş biçimimi değiştirdim. Sende bende biliyoruz ki puan önemli değil zevkli oluşu ve bize kattıkları.
Tabi minimal hırslar daima olacak.
gaza getirdin beni olanlara bak :D
😂😂😂
Evet satrancı çok severim bir maçını izlemiştim ama orda kaybetti
Tanıyorum çocukken Kasparov ile oynamış ve adamı zorlamış biri
Tanımaz olur muyuz reisi ya
Hayır
Hayır
Tanımıyorum amcaoğlu
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar