Kitabın özetini okursak tamamını okumuş gibi olur muyuz?

Sizce bir kitabın özetini okumak mı daha iyi olur yoksa tamamını okumak mı?
Malum romanlarda aşırı detaya girildiği diğer tür kitaplarda da gereksiz yazı kalabalığı oluyor.
Özetini okuyup kitabın ne anlatmak istediğini 15-20 dk gibi kısa bir sürede öğrenmek daha mantıklı değil mi sizce de?
Kitabın özetini okursak tamamını okumuş gibi olur muyuz?
Cevapla