Analog Fotoğraf Makinesi Hakkında Bilgi (Zenit Em ve Fujica ST605) ?

Arkadaşlar merhaba. Daha önce analog fotoğraf makinesi olarak Fujifilm Clear Shot M dışında bir makine kullanmadım. Şimdilerde bir analog fotoğraf makinesi almak istiyorum, letgo'dan biriyle görüşüp makinesini inceleme fırsatım oldu. Analog fotoğraf makinesi alırken nelere dikkat etmem gerektiğini, nelerin sorun yaratabileceğini, sağlam iyi bir makine olup olmadığını anlamanın yollarını bilmiyorum. İnternette okuduğum kadarıyla inceleyip baktım. Temiz kullanmıştı, perdesi, arka kapağı, lensi ıvırı zıvırı temiz, kozmetik açıdan sıkıntısı olmayan bir makineydi. Bugün ise fotoğrafçılar bu işten anlar diyerekten 2-3 fotoğrafçı gezdim, en son girdiğim dükkandan daha önce alışverişim olmuştu. Analog makine için haber de bırakmıştım zamanında kendisine, neyse eline bir makine düşmüş. Fujica ST605. İki adet lensi ile (macro ve zoom) 300 Tl'ye verebileceğini söyledi. Letgo'dan görüştüğüm arkadaşın makinesi ise Zenit Em idi o da lensi ile 250 TL'ye satabileceğini söylemişti. Yalnız onun makinesinin zamanlayıcı ve pozometresi bozuktu. Sorum şu, bu iki makinenin artıları eksileri nelerdir? Hangisi başlangıç için daha iyi olur? Analog makineden anlayan bir arkadaş varsa iki makinenin de video ve fotoğrafını gönderebilirim. Bir yardımcı olun.
Analog Fotoğraf Makinesi Hakkında Bilgi (Zenit Em ve Fujica ST605) ?
Cevapla