• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Kültür & Sanat

Atatürk'ümüz neden arap alfabesini değiştirmiştir?

Gizli Üye
Gizli Üye
(30-35)
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
00
Yapay Zekaya Sor
Hep merak etmisimdir, sizce aciklamasi nedir? Neden degistirmistir?
Atatürk'ümüz neden arap alfabesini değiştirmiştir?
Cevapla
Nedir Soruları Sizce Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

En İyi Cevaplar

  • dudebrobuddy
    dudebrobuddy Takip Et
    Xper 2 Yaş: 36
    +1 yıl

    etrüskler(türk kavmi, günlüklerinde kazakistan dan geldiklerini çizmişler, dilleri de türkçe) romayı kurduklarında , fethettikleri yerleri asimile etmek için alfabe geliştirip latince öğretmişler. eski latin alfabesi farklıdır, etrüsklerin yaptığı 4-5 versiyonu olan Türk alfabesinden(son hali göktürk) devşirilmiştir. ama bir fark var, bizde mesela A at demek, B ök demek. biraz farklı yazılıyor bugünkü halinden ama çok benziyor ,etrüsklerin yazıtlarında da nasıl devşirdikleri belli. Etrüskler şöyle düşünmüş, eğer her harf tek ses olursa, herkese çok kolay okuma yazma öğretiriz. bu mantıkla devşirmişler, harfleri hece değil tek ses yapmışlar ve latinceyi basmışlar keltlere bu sayede roma bölünmemiş. Atatürk muhtemelen bunları bilmiyordu, çünkü bunlar 2006 da ortaya çıktı. ama bizim dilimize en uygun ve en kolay olan alfabe etrüsklerin türk alfabesinden devşirdiği alfabedir. Atatürk bunu bilmese de tam 12 den vurmuş :D

    1
    0 Yorumla

En İyi Cevaplar

  • karaoglan1979
    karaoglan1979 Takip Et
    Xper 7 Yaş: 46 , eic 35%
    +1 yıl

    aslında türkmenlerle konuşursanız harflerden başka değişen bir şey yoktur. gerisi aynıdır, sadece harfleri eski türk harfleri gibi yapabilmek adına latin harflerle değiştirmiştir. örneğin göktürklerde türük olarak geçer türk kelimesi, bey kelimesi beğ olarak geçer, yazılış kelimeyi değiştirmemiştir. ama benim fikrimi sorarsanız olmayan bir dil yapıldı gibi göstermekde hatadır değişimde, çünkü o kadar sıkıntı arasında milyonlarca insanı cahil hale getirmek büyük bir riskti halada türkçeyi bile öğrenemeyen bir neslimiz var bu yüzden.

    0
    6 Yorumla
    • karaoglan1979
      karaoglan1979
      +1 yıl

      latin alfabesi sonrası dünyaca ünlü bir yazar veya şair duydunuzmu? oysaki sanat şiir ve edebiyat gibi akımlar osmanlıda yaygındı. yüzde 5 diyenler bunu görmezdi sanırım :)

      Yorumla
    • karaoglan1979
      karaoglan1979
      +1 yıl

      o zamanki edebiyat ve bilim alnındaki yazarları hiç inceledinizmi? bugün bu sayının yüzde birine razıyım ben. onuda incelemnizi öneririm.

      Yorumla
    • karaoglan1979
      karaoglan1979
      +1 yıl

      bunu bana değil bnce tarihçilerimize ve yazarlarımıza sormanız gerekir. neden çıkaramadığımız neden bilimsel alanda bu kadar geri kaldığımızı onlar daha iyi cevaplayacaktır.

      Yorumla
    • karaoglan1979
      karaoglan1979
      +1 yıl

      gericilik enteresan bir bakış açısı elbetteki ancak dindar olmak gericilik değildir. esas gericilik kendini üstün sanıp azınlık olarak çoğunluğu idare etmeye çalışıp adınıda demokrasi koymaktır. bir kez bile sormamaktır esas gericilik bu halk hep koyun biz kurtmuyuz diye :) saygılar değerli kardeşim.

      Yorumla
    • karaoglan1979
      karaoglan1979
      +1 yıl

      size bir liste gönderiyorum bu fikrinizi değiştirir.


      link


      bu listedki isimler sizin dinler teorinizin çürüdüğü noktadır. unutmayınki islam devletleri tuvalet kullanırken avrupalılar daha hala dut yaprağı kullanıyordu. gerilemenin dinle değil kişilerle alakası vardır.

      Yorumla
    • Everloving
      Everloving
      +1 yıl

      Yakın mı? Günümüz Türkçesindeki kelimelerin büyük çoğunluğu Fransızca ve Latincedir!

      Yorumla
  • Freyja88
    Freyja88 Takip Et
    Master Yaş: 37 , eic 75%
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 309 cevap paylaştı.

    Osmanlılarda 2 dil kullanılıyordu..Osmanlıca ve Arapça

    Arapça günlük ve sıradan insanların kullandığı bir dil idi..

    Osmanlıca ise Arapça ve Farsça karışımı bir dil olup yalnızca yönetici kesimin ve eğitimli seçkinlerin kullandığı bir yazışma ve eğitim dili idi..Ve gerçekten zordu..Kuralları arapçadan tamamiyle farklıydı..Osmanlı Türkçesi de denilen bu dil hiçbir zaman günlük hayatta kullanılmamıştır..

    Bir devletin eğitim dilinin, günlük hayatta kullandığı dilden farklı olması okur yazarlık oranını etkileyen en baş nedenlerden biridir..Dil her kesime, herkese uygun olması gerekir ki oran yükselsin..

    Atatürk bu 2 dili de kaldırarak yerine, en kolay öğrenilebilen, hem günlük hem de eğitim dili olan Latin harflerinden oluşan Türkçe'mizi getirterek okur yazar oranını % 5-10 lardan % 80'lere vardırmıştır..

    Bir ülkenin gelişebilmesi için o ülkenin tek bir dili olması gerekir..

    2
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Harf Devrimi'nin başlıca gerekçesi; bu yazının Türkçe'nin ünlü seslerini ifade etmekte yetersiz kalmasıydı. Bu sorundan doğan imla kargaşası, yazılı basının ve resmi okul kitaplarının yaygınlaşması ile daha çok hissedildi. 1870'lerden itibaren Türkçe'nin standart bir sözlüğünü oluşturma çalışmaları da imla konusunu gündeme getirdi.

    1
    0 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

6

Cevap

16

Cevap

  • reisaga
    reisaga Takip Et
    FenomenMaster Yaş: 36
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 1,9b cevap paylaştı.

    koşullar gereği.

    osmanlıca zordu. okur yazar oranı azdı.

    latin harfleri ile hem okuma yazma kolaylaşmış hem de batıya ayak uyduurlmuştur.

    tabi bir yanlış algılama var batının herşeyi alındı diyorlar. neden batıdaki gelişmeler alındı diyorlar.

    batıdaki gelişmler alındı çünkü batı modern idi.

    0
    0 Yorumla
  • gece-kuşu
    gece-kuşu Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37
    +1 yıl

    Valla orasını bilemeyiz artık obur tarafta gorurseko zaman sormak lazım.

    Ben katilmiyorum ama bu olay bence elim bir durum bizim kendi öz alfabemiz osmanlicaydi 6 kitada 7 denizde at koşturan ecdadin dili..

    Yani bir günde alfabe degissmemeliydi büyük yanlis simdi bitane osmanlica eserde kalmadi olsada okuyamiyoruz zaten ..

    2
    0 Yorumla
  • esteban84
    esteban84 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 41
    +1 yıl

    Atatürk ön görüşlü birisi olduğu için her zaman ki gibi , bir adım önde olarak , globalization yani globalleşmede ki en önemli olan unsurlardan birisi olan dil sorununu latin harflerine geçerek halletmiştir. Ticaret , kültür kaynaşması olarak ortak bir yazı kurallarının kullanılması her zaman daha iyidir.

    0
    0 Yorumla
  • simulation
    simulation Takip Et
    Guru Yaş: 35
    +1 yıl

    Şuanki arap ülkelerinde bile genel olarak latin alfabesi kullanılıyor zaten dünyanın kullandığı dil olduğundan uyum sağlamak adına olduğunu düşünüyorum

    1
    0 Yorumla
  • Observer
    Observer Takip Et
    Guru Yaş: 37 , eic 35%
    +1 yıl

    Arap alfabesi degildi.

    Osmanlıca ve latincenin karısımı olan bir etkilesmis dil idi.

    Arapca yani kuran alfabesi ile o dil arasında cok fark var.

    1
    0 Yorumla
  • hustlersanthem9
    hustlersanthem9 Takip Et
    Xper 3 Yaş: 32 , eic 31%
    +1 yıl

    Cagdaslasicaz cunku cagdas bir ulke olucaz farsca arapca kaba kibar olucaz bu alfabe nerden gelmis onuda anlamadim zaten islami acidan iyi olmamis

    1
    0 Yorumla
  • -Şavk
    -Şavk Takip Et
    Yoda Yaş: 36 , eic 69%
    +1 yıl

    Cagdaslasma adina diyorlar ama...ben buna inanmiyorum.

    Arap alfabesi bizi cagin gerisinde birakmazdi...

    ...

    Hic mantikli degil.

    7
    8 Yorumla
    • -Şavk
      -Şavk
      +1 yıl

      Peki size bir soru...

      Japonlar...cagin gerisindeler mi?

      Yorumla
    • -Şavk
      -Şavk
      +1 yıl

      Yapmayin Allah askina.

      Osmanli devleti döneminin cok ilerisindeydi.Tüm avrupanin kac yüzyil ilerisinde.

      Alfabesi Latin miydi yani?

      Sil bastan baslatildi her sey...bir adim yol kat edemedik.

      Ben burada milletleri kiyaslamiyorum.Sadece alfabeyi baz aliyorum.

      Alfabenin degistirilmesi cagdaslasma adina mantikli bir adim degildi bana göre.

      Bunlar benim düsüncelerim.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Osmanli devleti donemin cok ilerisindeydi diye bir sey yok. Bu yalani kim uydurdu bilmiyorum. Osmanli padisah sultan Suleymandan sonra cokmeye baslamistir. Yani Osmanli Imparatorlugu tam olarak 356 yil cokmekle mesguldu.

      Yorumla
    • -Şavk
      -Şavk
      +1 yıl

      Komik olmayin.

      Besbelli sizin Osmanli ve dine karsi benimkinden cok ayri düsünceleriniz var.

      Burada söz konusu alfabe ve caglaslasma iken siz üstü kapali dini ve Osmanliyi,müslümanlari asagiliyorsunuz.

      Bu tartismaya daha fazla devam etmek istemiyorum

      Fakat size önerim objektif olarak okuyun yeni bastan.Osmanliyi,tarihini...

      Yorumla
    • -Şavk
      -Şavk
      +1 yıl

      @Soran

      Size de ayni seyi öneriyorum.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Osmanli tarihini benim kadar iyi bilemezsin.

      Yorumla
    • -Şavk
      -Şavk
      +1 yıl

      Peki.

      Yorumla
    • -Şavk
      -Şavk
      +1 yıl

      Ayni öneriyi tekrarlayarak sizlere iyi günler diliyorum.

      Yorumla
  • kontrpiyedekaldım
    kontrpiyedekaldım Takip Et
    Yoda Yaş: 35
    +1 yıl

    cünkü arap alfabesi zordur. arapca ögrenmesi zordur. ama latin alfabesi yazması ve konusması daha kolaydır. ayrıca dünya devletleriyle ticaret yapmak istiyorsan onların kullandıgı dili kullanman avantajdır.

    0
    0 Yorumla
  • bubenim1
    bubenim1 Takip Et
    Xper 2 Yaş: 31
    +1 yıl

    bizi geçmişimizden,dinimizden kültürümüzden koparmak için ingilizlerden aldığı emir üzerine değiştirdi

    2
    4 Yorumla
    • dudebrobuddy
      dudebrobuddy
      +1 yıl

      kardeş bizim köyde ilkokul mezunları var farsça arapça biliyorlar, eski kaynakları okuyorlar. kimse sana okuma demiyor, isteyen öğrenir alfabe dediğin 1-2 haftalık iş, dile de 3-5 ay kursa gider öğrenirsin tutan yok sen yeter ki öğrenmek iste. ingilizlermiş şunlarmış bunlarmış kendine güven bize bizden başka kimse zarar veremez.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ne fantasi ama

      Yorumla
    • bubenim1
      bubenim1
      +1 yıl

      @dudebrobuddy tamam öğrenilir ama sorun o değil.çağdaşlaşmak,muassır medeniyet seviyesine çıkmak vs. gibi şeyler saçmalayarak değiştiriyorlar dilimizi.ama gel gör ki elin rusu,japonu,iraillisi vs. latin alfabesi kullanmamasına rağmen son derece gelişmiş ülkeler.bunu benim değil devletin öğretmesi gerekirdi.hadi ben öğrendim halkta öğrenecek mi?kürtçeyi de böyle yaprak öğretmediniz bize.ingilizler türkleri özünden kopardı.türklerde kürtleri özüden koparmak,asimile etmek için uğraştı yıllarca.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Senin o saydigin ulkeler hem kendi alfabelerini hemde latin alfabesini ogreniyorlar. Yani iki alfabe ogreniyorlar, sence Turk milleti bir alfabeyi zor ogreniyorken ikincisini nasil ogrenecekti?

      Yorumla
  • derinson
    derinson Takip Et
    Xper 3 Yaş: 42
    +1 yıl

    cagdaşlasmak için degiştirilseydişu anbaya aydınlanmamız gerekiyordu şahsen

    bi japonyadan ya da çinden daha ileri bir ulke olurduk en azın dan.

    2
    2 Yorumla
    • kızımbakgit
      kızımbakgit
      +1 yıl

      panpa insanlar çağdaşlaşmak yerine molozlaşmakla meşguller ilerlemek insanlaşmak pek umurlarında değil

      Yorumla
    • derinson
      derinson
      +1 yıl

      panpa da dil klturunun yozlasması

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    değiştirdiği iyi olmuş. araplardan da, onların harflerinde hoşlanmıyorum.

    2
    0 Yorumla
  • oleninsan
    oleninsan Takip Et
    Xper 5 Yaş: 32
    +1 yıl

    Eğer değiştirmeseydi, gelişmiş batı ülkeleriyle ilişkimiz zorlaşırdı.

    0
    0 Yorumla
  • agartha
    agartha Takip Et
    Xper 5 Yaş: 32
    +1 yıl

    Bunu değiştirmesi bizi 1 adım ileri götürmüştür bence

    0
    0 Yorumla
  • yigitkerem
    yigitkerem Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31
    +1 yıl

    neden değiştirmiştir bilemem ama bu yeniliğinden ötürü hep eleştirdiğim bir liderdir. elbette saygı duyarım ama bir gecede alfabeyi değiştirip halkı cahil bırakmak kabul edilir değil.

    1
    5 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Halk zaten cahildi, halkin sadece 5% okuma yazma biliyordu. Yani cahil halk daha fazla cahillesmedi.

      Yorumla
    • yigitkerem
      yigitkerem
      +1 yıl

      Osmanlıda okuma yazma oranı yüzde 87 lerde idi ve halk aynı zamanda fransızca ve farsça bilirdi sadece İstanbul için söylüyorum bunları yoksa taşra için değişen bir şey yoktu araştır istersen hatta mektebi sultaniye yani Galatasaray lisesinin bölge araştırmaları kaynaklarını araştır

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Hayir senin dedigin gibi degildi. Halkin nereden 87% okuma yazma bilecek? Senin yazdiklarini gozlerin okuyor mu? Sacmalama lutfen. Okullar bile paraliydi Ataturk bedava yapmistir.

      Yorumla
    • yigitkerem
      yigitkerem
      +1 yıl

      Tartışmayacağım bu konuyu sadece gerçek olduğuna inandığım kaynaklar bunlar ve dediğim gibi İstanbul için bu söylediklerim

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      O kaynaklari tekrar gozden gecir derim. Cunku emin ol ki dogru degiller.

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Atatürkü bu yuzden sevmiyorum kılık kıyafetin degismesi yuzunden arapcanin degistirilmesi yuzunden degistirmeseydi açık kapalı kadın bisey olmucakti .

    2
    7 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ne demek istiyorsun sen herkes kapali mi olacakti?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Cumhuriyeti kim kurdu basortulu analarimiz yardim etti bunun ne zarari var.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ataturk insanlar kafalarini acsinlar diye zorlamadi ki? Bas ortu davasi 1980lerde baslamistir. Yani Ataturkun bu davayla bastan sona alakasi yoktur. Insanlara secim hakki vermistir.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Hayir klık kifayeti degistiren o .

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Adam ozgurluk verdi sen begenmiyorsan kilik kiyafetini degistirme. Seni zorlayan mi oldu?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Kapalilara ne zulmler yapildi.. . Ben kapali degilim ama keske boyle olmasaydi .

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Musluman degilmisin sen ?

      Yorumla
  • erennnn
    erennnn Takip Et
    Xper 2 Yaş: 37
    +1 yıl

    bilemezsin bilsen bile işin aslını bilemezsin senin anlayacağın bildiğin tek şey hiç bir şey bilmeğedindir

    0
    0 Yorumla
  • dindarjigola
    dindarjigola Takip Et
    Xper 4 Yaş: 34
    +1 yıl

    Dünyaya uyabilmek için arapça zor bir dildir latin harflerine geçmemiz çok iyi olmuş

    0
    0 Yorumla
  • NoraLotta
    NoraLotta Takip Et
    Xper 5 Yaş: 34
    +1 yıl

    Çünkü biz Arap değiliz.

    6
    0 Yorumla
  • -Elvis
    -Elvis Takip Et
    Guru Yaş: 36 , eic 40%
    +1 yıl
    Kültür & Sanat konusunda 583 cevap paylaştı.

    Başka bir milletin dilinin ne yeri var bizde..

    2
    1 Yorumla
    • dudebrobuddy
      dudebrobuddy
      +1 yıl

      başka bir milletin değil, etrüsklerin geliştirdiği alfabe. onlar da türk kavmi.

      Yorumla
  • Meeliis
    Meeliis Takip Et
    Xper 2 Yaş: 31
    +1 yıl

    Irkımız bir değil.

    Doğru olanı buydu.

    4
    0 Yorumla
  • BurakEnes61
    BurakEnes61 Takip Et
    Xper 2 Yaş: 30
    +1 yıl

    Çağa ayak uydurmak için.

    0
    0 Yorumla
  • mOtiOn
    mOtiOn Takip Et
    Xper 7 Yaş: 37
    +1 yıl

    Canı sıkılmıştır

    0
    0 Yorumla
Devamını Gör(7)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kültür & Sanat > Sorular > Atatürk'ümüz neden arap alfabesini değiştirmiştir?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Atatürk öğrenmiş olduğu Arap alfabesini halka neden yasakladı? 15 cevap verildi
Atatürk, Kur-anı Kerimi Neden Tercüme Ettirdi? 8 cevap verildi
Babam dedi ki Atatürk alfabeyi değiştirmese Kur'an'ı daha iyi anlardık. Ne düşünüyorsunuz? 10 cevap verildi
Atatürk ün Latin harflere geçmesini nasıl değerlendiriyorsunuz? 5 cevap verildi
Arapça harfleri Atatürk’ün kaldırmasının kötü olduğunu düşünüyor musunuz? 7 cevap verildi
Atatürk harf devrimi yüzünden Osmanlıca okuyamıyoruz diye üzülmek mantıklı mı sizce 🤔? 9 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Büyük konuşur musun?
  • Besiktas7834 ile neye ihtiyacınız var söyleyebilir miyiz?
  • Ya " kader" dedikleri şey sandığımız gibi değilse, bir çok şey için bahanemizde yok olurdu, insanlık nekadar tembel değil mi?
  • Sana hangi yemeği ısmarlardım söyliyim mi?
  • Manipülatif biri misiniz?
  • Aşk oyun mudur?
  • Kolera oldunuz mu?
  • Hiç churro yediniz mi?
  • Pancar salatası sever misiniz, siz nasıl tüketmeyi daha çok seviyorsunuz?
  • İnsan bazen kendinden bile yorulur mu?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨