Elbette burada "biri diğerinden daha iyi" diye bir çıkarım yapmayacağım. Sadece aralarındaki farkları bilmeyenler görsün, bilenler bir hafıza tazelesin diye yazmak istedim.
1-A) Avrupalılar çıplaklıklarını göstermekte daha rahat, sansürsüz bir şekilde televizyona da yansıyor bu.
1-B) Amerika ise bu konuda daha muhafazakar. Televizyonda göğüs göremezsiniz, sıfır toleranslıdırlar bu konuda. Emzirmek bile oldukça sıkıntılıdır, özel odalar vardır.
2-A) Avrupa'da birkaç yıl daha fazla yaşayabilirsiniz. Genelde mağazalarda XL beden satılmaz, bunun da etkisiyle kilolu insan sayısı azdır. E kilo azsa, ömür de birkaç yıl uzar. 80 üstüdür yaş sınırı.
2-B) Amerika'nın yaşam süresi ise 79'u nadiren aşar... Gıda sebebiyle birçok ölüm, çünkü gerçekten yoğun bir obezite sorunu var.
3-A) Avrupa'da dolaşmak daha kolay. Toplu taşıma ağı gerçekten gelişmiş, trenlerinden bahsetmek bile istemiyorum...
3-B) Amerika'daki toplu taşıma eyaletten eyalete değişse de, her türlü Avrupa'nın gerisinde kalıyor. Çünkü ABD'de insanlar arabalarına daha çok güveniyor, bu sebeple de toplu taşıma araçları "geç kalması" ile ünlü.
4-A) Avrupa'da devlet dairesinde çalışıyorsanız fazla mesai yapabilirsiniz. Normalde 40 saat çalışıyorsanız bu bazı haftalar 60'ı bulabilir. Ama iş yasaları, Avrupalıların yılda en az 4 hafta tatil yapmasını garantiliyor.
4-B) Amerika'da ise durum pek böyle değil. Tatil zamanını çok önceden belirlemeniz gerek, hadi belirlediniz diyelim, biraz uzun bir tatilse (hakkınız dahi olsa) kaşlarını çatan bir patronunuz olabilir.
Biri daha yüksekte kaldı sanırım, her ne kadar "bu daha iyidir demeyeceğim" demiş olsam da... :)
Bir Yanda Avrupa, Bir Yanda Amerika: İki Devin En Bilinen Farkları!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Eline sağlık. Merak edenler için çok aydınlatıcı bir bence olmuş. 😊
Değişik valla bende kanadaya başvuru yaptım bakalım
Güzel ve farklı bir payaşım