Çok Kitap Okuduğunu İddia Edip İki Kelimeyi Bir Araya Getiremeyenler İnsanların Özellikleri

Günümüzde artık bu insanlar etrafımızı sarmış durumda. Kimin gerçekten kültürlü olduğu hakkında hiçbir fikrimiz yoktur, görüntüde... Fakat iş konuşmaya, bir şeyler tartışmaya ve birlikte sohbet etmeye geldiğinde, kimin gerçekten göründüğü gibi olduğu ortaya çıkar.

Eğer siz de bu "Ben çok kitap okuyorum, çok zekiyim kahretsin!'" imajı takınarak gezen insanları tespit etmek istiyorsanız, Bence'm sizlere yardımcı olacaktır.

İşte çok kitap okuduğunu iddia edip iki kelimeyi bir araya getiremeyen insanların özellikleri!

Çoğu öz güven eksikliği yaşamaktadır.

Çok Kitap Okuduğunu İddia Edip İki Kelimeyi Bir Araya Getiremeyenler İnsanların Özellikleri

Bu kişilerin en önemli özelliği kendilerine olan güvenin azlığıdır. Kendilerini çok iyi ifade edemedikleri için de bir tek kitap okumalarıyla öne çıkarlar veya bu alışkanlığını sürekli gözümüze sokma ihtiyacı hissederler. Artık o kişiyi gördüğünüz zaman aklımıza sadece o müthiş kitap okuma alışkanlığı gelir, başka hiç bir şey canlanmaz.

Bilgilerini yüzeysel bir şekilde göstermeye çalışırlar.
Çok Kitap Okuduğunu İddia Edip İki Kelimeyi Bir Araya Getiremeyenler İnsanların Özellikleri

Bu kadar okuyan kendini geliştirdiğini her fırsatta dile getiren biri nasıl tek kelimelik cevaplar verebiliyor insanlara? Hadi diyelim ki şans eseri 1-2 paragraf kurmayı başardı, içinden konuşur gibi konuşur mutlaka. Ama ifade ve vurgulama yetenekleri zayıftır hatta pasif kalırlar.

Okudukları kitap sayıları ile övünürler.

Çok Kitap Okuduğunu İddia Edip İki Kelimeyi Bir Araya Getiremeyenler İnsanların Özellikleri

Öyle okuduğu kitap sayısıyla övünen tipler maalesef var. Tamam iyi güzel de okuyorsan kendin için okuyorsun, ne yapalım ödül mü verelim.

'Entelektüel' yazılar paylaşırlar.

Çok Kitap Okuduğunu İddia Edip İki Kelimeyi Bir Araya Getiremeyenler İnsanların Özellikleri

Çoğunluğu ''bak ben bu kitabı okudum çok bilgili ve entelektüel bir insanımdır.'' demek isteyen tiplerdir. Çok küçük bir azınlık olan, kitabı hava atmak için değil bilgi ve değişik bakış açısı elde etmek için okuyanları es geçerek diğer insanları hedef tahtama aldığımı belirteyim.

Kitap okumayı olağanüstü bir eylem sanırlar.

Çok Kitap Okuduğunu İddia Edip İki Kelimeyi Bir Araya Getiremeyenler İnsanların Özellikleri

Başlık kitap okumanın önemsiz, gereksiz bir eylem olduğu gibi bir izlenim veriyor. Esasen söylemek istediğim şu; kitap okumak aynen televizyon izlemek, internete girmek, bulaşık yıkamak kadar gündelik hayatın bir parçası olan, daha doğrusu olması gereken bir eylem. Ama kitap okuyarak kendini çok olağanüstü bir şey yapıyormuş gibi gören insanlar var. İşte bu tam da Bence'mde anlatmak istediğim insan tipi.

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

#Mireya

#Kitaplar

Çok Kitap Okuduğunu İddia Edip İki Kelimeyi Bir Araya Getiremeyenler İnsanların Özellikleri
Cevapla