Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Okumak kadar zihin açıcı bir şey yoktur. Beynimize yapıp yapabileceğimiz en iyi şey kitap okumaktır.

Okumadan öğrenebilir mi insan?
Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Az da olsa faydalı olabileceğini düşündüğüm naçizane Bence'mi sizler için yazmak istedim.

"İçinde iyi yanı bulunmayacak kadar kötü kitap yoktur."-Geothe
Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Faydalı olmayacak bir kitap olabilir mi? Her kitaptan bir öz almalıyız, ki her kitapta az da olsa çok da olsa bir öz, fayda var. Kitap kokusunu içinize çekin ve okumaya başlayın, ne demek istediğimi anlayacaksınız...

Dinimiz bize "Oku!" "İkra" diye emretmiştir.
Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Dinimizin bize emrettiği şeylerden biri de okumaktır. İlim, irfan dinimiz açısından da oldukça mühimdir. Okumayan dinini de anlayamaz, ibadette edemez.

"Kitapları seviyor musunuz öyleyse hayatınız boyunca mutlu olacaksınız demektir."-Jules Chore
Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Kitap okuduğunuz andaki mutluluğu size hiç bir şey veremez. Her şeyde ayrı bir mutluluk vardır tabii ama kitapta apayrı bir mutluluk vardır. Okurken ilimlendiğinizi, bilgilendiğinizi, beyninizin rahatladığını hissedersiniz. Dünyadaki hissedilmesi gereken en güzel duygulardandır bunlar ve bunları kitaplar hissettirebiliyorsa niçin okumuyoruz?

"Bilge kişiler hayatın dertlerine çareyi kitaplardan bulurlar."-Victor Hugo
Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Kitaplar öyle bir araçtır ki okuduğunuz anda dalar gidersiniz. Bir de bakmışsınız ki çareyi bulmuşsunuz kendinize. Kitap okumak zaman doldurmak değil zamanı değerlendirmektir. Adı üstünde okumak bir değerdir. Bu değeri para verip alamayız ama en önemli olan, zamanımızdan veririz. Çaresizsen ilk yapacağın şey dua etmektir, sonra da okumak.

Japon bir vatandaş bir yılda 25 kitap bitirirken, Türk bir vatandaş 10 yılda bir kitap bitiriyor!
Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Söylediğimi okurken benim gibi üzüldünüz öyle değil mi. Maalesef gerçek bu. Bazen halkımı anlayamıyorum. Paraya verdiğin önemi, eğlenceye verdiğin önemi, şu gereksiz kutuya verdiğin önemi on dakika bir kitaba veremiyor musun?

Kimsenin iki günde bir kitap bitirmesini beklemiyoruz elbette ama ben sokağa çıktığımda herkesin elinde bir kitap görmeyi ne kadar çok isterdim. Otobüse biniyorum gözleri telefona abanmış bir sürü insan! Ya hu o telefonu değil telefon onu kullanıyor sanki. Öğretebiliyor muyuz? Öğretemiyoruz. Peki hiç olmazsa biz öğrenemez miyiz bu güzel alışkanlığı?

Az ve öz oku, saatlerce oku ama yine de oku!
Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!

Bana göre az ve öz okuyan da saatlerce okuyan da birdir. Çünkü kitap başlı başına bir faydadır zaten. Bir oturuşta 20 dakika okuyan da fayda alır, 2 saat okuyan da. Yeter ki bu alışkanlığı beynimize öğretelim.

Okumak güzeldir azizim. Okumak güzeldir...

#BuseHatun

Beynimize Yapabileceğimiz En Büyük İyilik: Okumak En Güzel Terapidir!
Cevapla