Aralık Ayında Okuduğum Kitapları Sizlerle Paylaşıyorum!

Herkese selam milleeet, nasılsınız bakalım?

Umarım iyisinizdir :) Tesadüf edenler görmüştür Kasım ayında da böyle bir Bence paylaşmıştım ve aldığım olumlu geri dönüşler sayesinde bunu her ay tekrarlamaya karar verdim. :) ❣

O zaman hazırsak başlayalım! 😍

1. Malafa

Merak edenler için malafa bir kuyumculuk terimi, hem alete hem de yapılan işe verilen bir ad.
Merak edenler için 'malafa' bir kuyumculuk terimi, hem alete hem de yapılan işe verilen bir ad.

Hakan Günday'ın benim açımdan çok ama çok özel kitabı. Sayesinde, alışveriş yaparken dolandırılma ihtimalimin artık olmadığını düşünüyorum :D Nasıl mı? Kitabın konusu şu; İstanbul'da oldukça yaygın olan kuyumculuk mesleğinin ve bu mesleğin erbaplarının iç dünyası bizlere aktarılıyor. Kitapta işlenen esnaflar tam kunduz. Zaten okurken mutlaka ''ben de bunun aynısını geçen sene yaşamamıştım ya'' falan diyeceğinizden eminim. Ya bizzat yaşamış ya da ortam içinde kulak misafiri olmuşsunuzdur. Özellikle yolu Kapalı Çarşı'ya vs bir kez olsun düşmüş olanlar ne demek istediğimi anlamıştır :D :D Esnafların iç dünyasını anlatan muazzam bir bilgi aktarımı olmuş bence, kesinlikle tavsiye ederim.

2. (Adını görselden okumanız gerekiyor minnoşlar :D )

İsmi ile müsemma :)
İsmi ile müsemma :)

Bu eser benim için 1. sınıf bir eser. Hakan Günday'ın hayata bakış açısının, kişi analizinin ve psikolojik tahlillerinin ne kadar kusursuz olduğunu anlayacağınız türden bir eser. Biliyorsunuz kendisi yakın zamanda Haluk Bilginer'in 47. Uluslararası Emmy Ödülleri'nde 'en iyi erkek oyuncu' ödülünü almasında bir yapı taşı oluşturdu. O yüzden yazdığı her eserin oldukça başarılı olduğundan emin olabilirsiniz. Belki size hitap etmeyebilir o ayrı. Mesela bu kitabında eser miktarda olsa da Malafa'da oldukça yaygın bir argo kullanımı var. Hatta kitabın her cümlesi argo ile başlayıp bitiyor. Bu da bazılarına ters gelebilir ya da dilini anlayamayabilir.

Bu kitabına dönecek olursak; kitapta birkaç arkadaşın bir arada sürdürdükleri hayatlarını anlatıyor. Bu arkadaşların birden fazla ortak özellikleri var ki bunların başında zengin bebesi olmaları yatıyor. Hepsi zengin ailelerinden kaçıp birbirlerine sığınmış ve boş beleş bir hayat sürdürmeye başlamış. fakat sonları tek tek açıklandığında bir süre kitabın şokundan çıkamayacağınızdan eminim. 👻

3. Vurun Kahpeye

Bir öğretmen olarak ağlayarak okudum...
Bir öğretmen olarak ağlayarak okudum...

Ah bu kitap... Beni öyle derinden yaraladı ki keşke okumasaydım dedim :( Bazı kitaplarda insan kendinden bir parça bulur ya da kendine rastladığını düşünür, bu kitap da bir öğretmen olarak bana bunu hissettirdi. İçim parçalandı okurken. Gözyaşları içinde bitirdim...

''Toprağınız toprağım, eviniz evim; burası için, bu diyarın çocukları için bir ana, bir ışık olacağım ve hiçbir şeyden korkmayacağım; vallahi ve billahi!”

Her öğretmen bir değil elbette ve kitaptaki kadar koca yürekli birine rastlamak da çok zor artık bu devirde, ne acı! Kitapta kendi arzusu ve isteği doğrultusunda ücra bir köye öğretmen olarak tayin edilen bir hanım öğretmenin başına gelen vahşet anlatılıyor. Zannediyorum filmi de yapılmış. Cehaletin, eğitilemezliğin, ihanetin ve sadakatin bir arada işlendiği acıklı bir başyapıt. Kesinlikle tavsiye ederim!

4. Tek Kanatlı Bir Kuş

Yaşar Kemal naifliği :)
Yaşar Kemal naifliği :)

Düşündürürken güldüren bir kitap :)

''Korkmanın kendisinde korku. Kendimizi korkuya bu kadar teslim etmesek ve birbirimize bu kadar hızlı bulaştırmasak belki biz de kanatlanıp uçacağız…''

İnce bir kitap olmasına rağmen merak uyandıran kurgusu okuru içine çekebiliyor. Yaşar Kemal sıradan bir konudan sıra dışı ve etkileyici mesajlar vermiş bu kitabında. Bir trende başlıyor olaylar. Anadolu’nun Yokuşlu Kasabası'na tayini çıkan posta müdürü Remzi Bey ve karısı çileli tren yolculuklarında gidecekleri yerin yakınlarında bir yerde inerler. Lakin karşılarına çıkan herkesin suratı beş karıştır. Vakit varken geri dönmelerini söyler hepsi. Halk Yokuşlu’yu çoktan terk etmiştir. Evler, binalar, çarşılar artık bomboştur. Bu kasaba tekinsiz, uğursuz bir yer olmuştur onlara göre. Sebebi? Belli değil.

5. Canavar

Görsel rahatsız edebilir ama konusunu bilseniz bağrınıza basarsınız...
Görsel rahatsız edebilir ama konusunu bilseniz bağrınıza basarsınız...

Kitap sadece 75 sayfa, hemen bitirebilir ama bir o kadarını da sözlü olarak oturup tartışmak gerekir bana göre. Kitabın ana konusu ırkçılık. Böyle hikayeler beni zaten derinden etkiliyor, üstüne bir de çocuklara yapılınca of of... :(

Kitap, beyaz ırktan olan bir çocuğu yangından kurtaran siyahi bir gencin nasıl dışlandığını anlatıyor. Siyahi gencimiz yangın esnasında yüzünü feci bir şekilde yakıyor (kitabın kapak tasarımı o yüzden böyle) aynı zamanda beyni de hasar görüyor ve bu yüzden de hareketleri anlamsızlaşıyor. Kasabadaki herkes ondan korkmaya başlıyor ve artık adını kullanmak yerine ''canavar'' şeklinde hitap etmeyi tercih ediyorlar. Öyle ki; herkes bu gencin ölmesini ya da bir yere kapatılmasını istiyor. Genç, hayatı pahasına bir iyilik hatta kahramanlık yapıyor ancak bu nedense hatırlanmıyor bile...

Bu kitabı ayın bonusu olarak sona sakladım sizin için. Okursanız beni anmanızı çok isterim :)

Diğerleri;

Yaşasın Demokrasi - Haldun Taner

On İkiye Bir Var - Haldun Taner

Konçinalar - Haldun Taner

Kırmızı Zaman - Mine Söğüt

Muhtelif Evhamlar Kitabı - Ömür İklim Demir

Çocukluğun Soğuk Geceleri - Tezer Özlü

Eski Bahçe - Tezer Özlü

Mahur Beste - Ahmet Hamdi Tanpınar

Eveeet bunlar da yine bu ay okumuş olduğum diğer kitaplar. İçlerinden sormak istedikleriniz varsa yorumlarda seve seve cevaplarım :)

Umarım faydası olur ve beğenirsiniz :)

Saygılar şelale, öpüldünüz #mekanınsahibinil

Aralık Ayında Okuduğum Kitapları Sizlerle Paylaşıyorum!
Cevapla