17 Ağustos 1999 Gölcük Depreminin Yıl Dönümünde, Sakarya Deprem Kültür Müzesi'ni Geziyorum!

Deprem olgusu ülkemizin gerçeği, her uzmanın dediği gibi bununla yaşamayı öğrenmemiz gerek. Bu bilinci kazanmamız ve yaşadıklarımızdan da ders çıkarmamız gerek. Türkiye'nin ilk Deprem Kültür Müzesi, yaşadığım şehir Sakarya'da bulunuyor. Depremin 19. yılında bu müzeyi gezerek gördüklerimi ve müze hakkında bilgileri size aktarmak istedim.

Müze, Sakarya Merkez'inde, Cumhuriyet Mahallesi Kavaklar Caddesi'nde yer alıyor.
Müze, Sakarya Merkez'inde, Cumhuriyet Mahallesi Kavaklar Caddesi'nde yer alıyor.

2004 yılında ziyarete açılan müze binası, göçük şeklinde tasarlanmış olup fotoğraf, tablolar ve depremle ilgili eşyaların sergilendiği bir sanat galerisi şeklinde dizayn edilmiş. Ayrıca müzede sanal deprem platformu da bulunuyor. Ziyaretçilere 17 Ağustos depreminin şiddetinde bir sarsıntı yaşatılabiliyor.

Müze, dünyadaki dördüncü Deprem Kültür Müzesi

Müzede, 1967 ve 1999 yılı depremlerine ilişkin fotoğraflar sergileniyor.
Müzede, 1967 ve 1999 yılı depremlerine ilişkin fotoğraflar sergileniyor.

Gerçekten insanı fazlasıyla etkileyen gerek ulusal, gerekse yerel basının yakaladığı, depremin fiziksel yıkımının yanında insanların üzerindeki etkilerini oldukça iyi yansıtan fotoğraflar yer alıyor müzenin duvarlarında.

17 Ağustos 1999 Gölcük Depreminin Yıl Dönümünde, Sakarya Deprem Kültür Müzesi'ni Geziyorum!

Müzenin bir bölümünde yer alan bilgiye göre; 17 Ağustos Marmara ve 12 Kasım Düzce depremleri sonrasında ortaya çıkan 5 milyon metreküp enkazın yarısı, yani 2.5 milyon metreküpü sadece Adapazarı şehir merkezinden çıkmış.

Müzenin göçük şeklinde tasarlanan mimarisini bu görselde daha net görüyorsunuz.
Müzenin göçük şeklinde tasarlanan mimarisini bu görselde daha net görüyorsunuz.

Fotoğrafların yanında mimarisi ve atmosferiyle de fazlasıyla etkiliyor. Ben birçok kez ürperdim gezerken.

Ve beni en çok etkileyen kısmı...

Depremde Sakarya'da yaşamını kaybedenleri temsil eden kristaller...
Depremde Sakarya'da yaşamını kaybedenleri temsil eden kristaller...

Depremde yaşamını kaybedenlerin temsil edildiği kısım beni fazlasıyla etkiledi. Oradaki kristal ikonların her birinin; bir insan, bir hayat olduğunu bilmek gerçekten derinden etkiliyor. 17 Ağustos 1999'da, merkez üssü Gölcük-Sapanca olan 7,4 büyüklüğünde yaşanan depremde Sakarya'da 3891 kişi hayatını kaybetmiş.

Ders almak, bilinçlenmek ve bir daha bu kadar büyük acılar yaşamamak dileğiyle; sağlıcakla kalın 😇

17 Ağustos 1999 Gölcük Depreminin Yıl Dönümünde, Sakarya Deprem Kültür Müzesi'ni Geziyorum!
Cevapla