Nasıl moderatör olunur?
Moderatör olmak isteyen değerli üye arkadaşlarım için, yardım sekmesinde yazılı olmayan bir kaç ipucu vermek istiyorum. Bu benceyi, moderatör olmak isteyen arkadaşlar faydalansın diye yazıyorum. Lütfen görüşlerde moderatörlük hakkında aşağılayıcı cümleler kullanmayız. Onu başka bir bence veya soruda beraber yaparız.

Şikayetin moderatörlüğe olan etkisi
Öncelikle yanlış bilinen bir konuya değinmek istiyorum. Moderatör olmak için bol bol şikayet etmek yeterli olmuyor. Şikayet ederken dikkat etmeniz gereken hususlardan bazıları şöyle;
- Şikayetin saati; Hangi saatler arasında online olduğunuz da aranan kriterler arasında. Herkesin uyuduğu zamanlarda siz sitede iseniz bir adım öndesiniz demektir. Saat 04:30 - 06:00 arası yapacağınız haklı şikayetler lehinize olacaktır.
- Şikayetin doğruluğu; Çok şikayet etmek yerine doğru şikayet etmeniz sizin faydanıza olacaktır. Adminler "hadi üyeler şikayet etsin, bizde kaldıralım soruları/görüşleri" gibi bir beklenti içinde değiller. Ve inanın onlar da görüş kaldırmak istemiyorlar.
Şikayet ettiğiniz soruları iki kere düşünün. Çok basit bir kaç örnek verecek olursam eğer; Soru biçiminde olmayan bir paylaşım, görüş bekliyor olabilir. Görüş bekleyen paylaşımlar kaldırılamaz. "Muslukları açık unutmuşum, evi su bastı?" Şeklinde sorulmuş ve detaylarda da derdini anlatmış bir üyenin sorusunu, soru biçiminde olmadığı için şikayet edemezsiniz. Çünkü görüş bekliyor.
Argo-küfür ayrımını iyi yapmalısınız. Üyelere yönelik olmayan argo ve küfre site yönetimi tölerans gösteriyor. Her gördüğünüz küfrü şikayet etmeyin.
İletişim amaçlı görüş ve soruları iyi analiz edin. Mesela telefon no, adres gibi paylaşımlar konusunda yönetim çok hassas. Siz henüz şikayet etmeye fırsat bulamadan yönetim soruyu kaldırır. Önce davranıp şikayet ederseniz iyi bir artı olur sizin için. Bu durumda dikkat etmeniz gereken bir diğer husus eğer üye özel mesajlara yönlendirme yapıyorsa şikayet edin.
Şikayetin dışında dikkat etmeniz gereken hususlar
- Polemik; Kesinlikle polemikten kaçının. Günde 1.000 haklı şikayette bulunsanız bile, üyelerle polemiğe giriyorsanız, moderatör olamazsınız.
- Yardımlaşma; Sorularda/görüşlerde topluluğa yardımcı olmalı ve görüşlerinizde yapıcı olmalısınız.
- İmla; İmlanın dışında akıcı ve güzel bir Türkçe kullanmalısınız.
- Saygı; Sitede her yaştan insan mevcut. Eğer burada vakit geçiren bir üye iseniz, saygılı olmak insanlık gereğidir. Peki saygı nedir?

Hakkında binlerce şey yazabilirim ama yukarıda ki tabloya uyarsanız en iyi moderatör adayı sizsiniz demektir.
Moderatör olduktan sonra
"m" moderatör olmayı başarmışsanız, "s" Mod olabilmek için soru şikayetlerine ağırlık vermelisiniz. Gizlediğiniz görüşlerinde önemi büyük tabii ki. Ama ne kadar çok soru şikayeti, o kadar şans demektir. "s" Mod olup hala yukarıdaki tabloya uygun hareket ediyorsanız eğer "u" Mod yolu size açık demektir. Bunun içinde yapmanız gereken bol bol kural-dışı profil şikayet etmektir.
Aslında tüm bunların dışında siteyi eğlence amaçlı kullandığımızı unutmamamız gerekir. Eğer moderatör olmak için uğraşıp, olamıyorsanız hatayı kendinizde aramalısınız.
Sormak istediğiniz bir şey varsa görüş bildirebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar