Selamm✨
Bence yazmak isteyen ve kafası karışık olan üyelerimiz için yazdığım benceme hoş geldinizz! Bu bencemiz, bencelerle ilgili yazdığım son benceydi. Yani muhtemelen artık nasıl iyi bence yazabileceğinizle ilgili fikirlerinizi bu benceyle de birlikte oturtmuş olacağız.😊
Bu bencede, iyi bir bence yazarı olmak için sizde bulunması gereken 5 özellikten bahsedeceğim. Keyifli okumalar dilerim🏖️

Daha önceki iki bencemi de şuraya eklemek istiyorum konunun pekişmesi için👇
Nasıl İyi "Bence" Yazarı Olunur Anlatıyorum!
Hangi Durumlarda Benceniz Süper Bence Seçilmeyebilir Gelin Anlatıyorum!
Başlayalım!
✍️Duru, akıcı bir dil!

Duruluk, takılmadan okuyabilmektir. Takılmadan, seri bir şekilde okuyabildiğiniz bir bence "duru anlatımlı" bir bencedir. Akıcılık da durulukla ilişkilidir. Akıcı olmayan bir bence demek; telaffuzu zor kelimeler kullanmış, uzun cümleler ile boğulmuş, bağlaçları iyi kullanamamış, yabancı dildeki kelimeleri fazlaca kullanıp anlatımı boğmuş bir bence yazarı demektir.
Duru olun. "Çok şey anlatacağım." diye uzun cümleler ile okuyucuyu boğmayın. Cümle aralarına "O yüzden, bu sebeple, ama, fakat, lakin, velhasıl, ve, ile, ki" tarzındaki bağlaçları serpiştirirken elinizi cimri tutmayın.
Tek tük yazım yanlışları insanlık halidir. Ama tek tükten fazlası, okuyucu için zorlayıcıdır.
✍️Geniş bir kelime dağarcığı!

"3 kelime biliyor, ateş yakabiliyor" esprisini bilirsiniz. Böyle biriyseniz işiniz zor gibi.😂 Ya kelime dağarcığınız geniş olacak, ya da bildiğiniz kelimeleri iyi kullanacaksınız. Mesela benim şahsen kendi halinde, orta halli bir kelime dağarcığım var. Ama bildiğim kadarını nasıl daha etkili bir cümle haline getirebilirim diye düşünüyorum. Sizde öyle yapın. Sönük bir cümle, doğru ve başka kelimeler ile sihirli bir cümle haline gelebiliyor. Kelimelerinin gücünün farkına varın...
✍️Okuyucuyu cezbeden bir üslup!

Okuyucuyu chatbot üslup cezbetmez, hakiki bir okuyucuyu diyelim. Okuyucular bilgili gibi gözüken chatbot üslubu severler ama genelde bir şey anlamazlar. Robot üslup o çünkü. Biraz onların anlayacağı, samimi bir dil kullanacaksınız.
Chatbot üslup nedir? Genelde her cümlenin sonu "olabilir, edebilir, karşılaşabilirsiniz, gelebilir, gidebilir, gitmelidir, olmalıdır, ediniz, yapınız" tarzında bitiyorsa; dikkat edin her cümlenin sonu böyle bitmeli, yani resmi bir üslupla bitmeli. İşte biz buna chatbot üslup diyoruz. Ne kadar da sıkıcı bir anlatım değil mi? Üslup içerikten daha önemlidir. Dünyanın en saçma konusunu harika bir üslup ile makaleye bile çevirebilirsiniz. Her şey sizin elinizde...
✍️Atasözlerini, deyimleri ve laf oyunlarını iyi kullanabilmek, sağlam mizah!

Herkes roman okur ama herkes makale okumaz. Neden? Romanda kurgu vardır, senli benli samimi bir üslup vardır, mizah vardır, kelime oyunu vardır, ailemizden biri gibi davranır roman. Ama makale öyle değildir. Makale ciddidir, laubalilik sevmez, şaka sevmez, samimiyete lüzum görmez, soğuktur, nesneldir, bilgi vermeye yöneliktir ve sanki bir görevi varmış gibi davranır. Bu yüzden "dış kapının dış mandalı" gibi benimsenir.
Buradan anlayacağınız üzere; ne kadar samimi bir üslupla ve sağlam bir mizahla yazınızı kaleme alırsanız benceniz o kadar benimsenecektir.
✍️Okuyucu kitlesini iyi tanımak!

KS'nin okuyucu kitlesi çeşit çeşittir:
- Bencenin üzerindeki +5 xperi kapmak için okumuş taklidi yapıp "güzel bence tşkler" diyenler apayrı bir alemdir.
- Derdi xper olmayıp, ama ne ilginçtir benceyi de okumayıp, "güzel bence tşkler" diyen üyeler vardır. Onları anlamak en zoru olsa gerek.😂
- Okuyup yorum yapmayan üyelerimiz vardır. Bu kişiler okurlar, ama fikir beyan etmeden giderler. Ama olsun, okuduktan sonra yazmasalar da olur. Okumuş olmaları bile sevindirici benim adıma.
- Okuyan ve yorum yapan üyelerimiz vardır, bu kişiler okurlar. Beğenir veya beğenmezler onlara kalmıştır ve fikir beyan etmek üzere yorum da atarlar. Kaliteli bir bence okuru diyebiliriz onlar için.
- Okuduktan sonra bencenizle ilgili biraz kafa yoran üyeler vardır. Bu üyeler kafa yorarlar ve benceyle ilgili eklemek istediklerim var deyip yorumlarda ekstra bilgi vererek size yardım ederler. Bu üyeleri de seviyorum. Benim eksiklerimi kapatıyorlar, bu güzel bir şey...
Kısacası okurlarımız bunlar. Bunları bilerek bencenizi kaleme alın derim.😇
Bencemiz burada sona ermiştir. Umarım bir kişiye dahi, bakın bir kişi dahi başarıdır. Bir kişiye dahi bence yazmayı sevdirmiş, ve en azından bir bence yazmasına sebep olabilmişimdir 😻
Okumak okumak diyoruz ama, yazmakta okumak kadar geliştirir. Unutmayınn.😌
Esen kalın!✍️
#ikizterazi
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar