Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!

Selamlar, Bence'me hoş geldiniz.

Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!

Bu Bence'de sizlere genel olarak şikayet kutusunda gördüğüm yanlış şikayetlerden bahsedeceğim. İyi okumalar!

''Soru Biçiminde Olmayan Paylaşım'' Hakkında Yapılan Hatalar

Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!

Yönetim ''başlıkta veya açıklama kısmında soru cümlesi olması yeterli diyor'' yani sorunun her zaman başlıkta olmasına gerek yok. Detay kısmında da yer alabilir. Bizden yardım beklemesi, bir konu hakkında soru sorması yeterli. Örneğin;

  • Başlık; Aldatan sevgili?
  • İçerik; Aldatan sevgili geri döner mi sizce?

Bakınız başlıkta herhangi bir soru cümlesi, kelimesi yok. Ancak içerikte soru sormuş. Yardım bekliyor. Şikayet EDİLMEMELİ.

  • Başlık; Ağda kızarıklığı?
  • İçerik; Yüzüm kızardı acil yardım!!!

Bu soruda ise ikisinde de soru eki yok aslında. Ancak en başta da söyledim, ''bizden yardım beklemesi yeterli'' diye. Bu yüzden şikayet EDİLMEMELİ.

  • Başlık; Sevgilim bana ''seni sevmiyorum'' dedi?
  • İçerik; dün gece bana beni sevmediğini söyledi çok ağladım.

Bu soruda herhangi bir soru eki yok, yardım istemiyor. Sadece olanı söylüyor. Sevgilisi onu sevmiyormuş, ağlamış. Eee bize ne? :D Bu yüzden şikayet EDİLMELİ.

''İmla Hatası/Büyük Harf Kullanımı'' Hakkında Yapılan Hatalar

Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!

Bu tarz şikayetlere de çok rastlıyorum. Yine yönetim bu konu hakkında ''soru ya da görüşün tamamı büyük harf ise kaldırılır.'' diyor. Yani sadece başlık büyük ise soru kalkmaz, sadece içerik büyük ise yine kalkmaz. Örneğin;

  • Başlık; SİZCE EN GÜZEL MOBİL OYUN HANGİSİ?
  • İçerik; Ben en çok pubg oynuyorum. Siz hangi oyunu oynuyorsunuz?

Burada içerik küçük olduğundan soru kural dışı değil. Başlığın büyük olması yeterli bir özellik değil şikayet edilmesi için. Bu yüzden şikayet EDİLMEMELİ.

  • Başlık; Hayatımı nasıl düzene sokarım? Bana yardımcı olur musunuz?
  • ARKADAŞLAR BU ARALAR HER ANLAMDA ÇOK SALDIM TORPARLANMAK İSTİYORUM. ÖNERİLERİNİZ NELER?

Bu soruda ise tam tersi. Başlık küçük, içerik büyük. Yine kural dışı değil. Bu yüzden şikayet EDİLMEMELİ. Ancak BÜYÜK HARFLER AĞIR BASIYORSA şikayet edilebilir. Örneğin başlık küçük harflerle ama içerik çok uzun ve hepsi BÜYÜK HARF ise şikayet edilmeli.

  • Başlık; SINAVLARIMA AZ KALDI, STRES KONTOLÜMÜ NASIL SAĞLAYACAĞIM?
  • İçerik; ARKADAŞLAR HAFTAYA SINAVIM VAR NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM. ÖNERİ VERİR MİSİNİZ?

Burada ise göründüğü üzere hepsi büyük harf. Bu yüzden tak diye şikayet EDİLMELİ.

'' 18 Yaş Altı'' Hakkında Yapılan Yanlış Şikayetler

Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!

Bu da oldukça karşıma çıkan bir soru çeşitleri. Aslında mantığı kolay sadece biraz detaylı.

  • Yaş belirtmeyip, ''12. sınıfa gidiyorum'' diye belirtilen paylaşımlar ''18 yaş altı'' kapsamına girmez! Şikayet ETMEYİN.
  • Yaş belirtmeyip, ''11. sınıfa gidiyorum'' diye belirtilen paylaşımlardan soruları ve hesapları ''18 yaş altı'' olarak şikayet edin.
  • Bunların dışında açık açık 18 altı olduğunu belirten ya da ''9, 10. sınıfa gidiyorum'' diye belirtilen paylaşımları da şikayet edebilirsiniz. Hesaplar ile birlikte.

''İletişim Amaçlı Paylaşım'' Hakkında Yapılan Yanlış Şikayetler

Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!

Bu en popüler yanlış şikayet bana göre. Biraz insaf kullanıp kural bilmek yeterli.

  • Başlık; Konuşmak isteyen var mı?
  • İçerik; Haydi biraz dertleşelim.

Bu soruyu şikayet ETMEMELİSİNİZ. Yönetim görüşlerde sohbet etmeye izin veriyor. Özele davet yok, herhangi bir sosyal medya aracı olarak kullanılmamış. Bu yüzden ellemeyin.

  • Başlık; Biraz sohbet edelim mi?
  • İçerik; insta (******) ekleyin. ;)

Bu soru ise şikayet EDİLMELİ. Zira göründüğü üzere bir davet söz konusu. Yönetim buna izin vermiyor.

  • Başlık; Özelden mesajlaşmak isteyen var mı?
  • İçerik; Mesajım açık, yazabilirsiniz.

Bu paylaşım da aynı şekilde şikayet EDİLMELİ. Sosyal bir mecraya davet yok ancak sitenin mesajlaşma bölümünden bahsediyor yine. Bu yüzden şikayet etmelisiniz.

''3. Kişilere Ait Görsel Kullanımı'' Hakkında Yanlış Şikayetler

Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!

Burada genellikle ünlü fotoğraflarını bu şekilde şikayet edenler var. Gelin bakalım doğru mu, değil mi...

  • Ünlü fotoğraflarını soran paylaşımlar şikayet EDİLMEMELİ.
  • Ailesini soran(anne, baba, abi..vs.) paylaşımlar şikayet EDİLMEMELİ.
  • Arkadaş tarzı uzak bağ bulunduran ve bu bağı açıkça belirten paylaşımlar şikayet EDİLMELİ.
  • Kendi olmadığını açıkça belirten paylaşımlar şikayet EDİLMELİ.
  • Fake görseller ile sorulan ''nasılım'' soruları ''3. kişilere ait görsel'' değil, ''SPAM'' olarak şikayet edilmeli.

#umrubence

Şikayet Kutusunda Görmekten Bezdiğimiz Yanlış Şikayetler!
Cevapla