Sürekli her konuda kendini haklı gören kişilere karşı nasıl bir yaklaşım sergileyebiliriz?

Suçlu olduğu konuda sürekli kendini haklı gösterme derdinde. Sadece kendisi olsa iyi annesi ve ablası da öyle. Mesela geç kalsalar özür dilemezler beklettiği için. Asla bu kelimeyi kullanmazlar ve tam tersi kendini haklı çıkartmak için seni suçlu gösterir. En yakınımdaki kişiler böyle yapıyor. Bu yüzden hayatımdan çıkaramam. Ama kendilerini suçlu olduğunu onların anlamasını istiyorum ve özür dilemelerini istiyorum ama onlar ise tam tersini yapıyor ne yaparsam onları özür dilettirebilirim?
Sürekli her konuda kendini haklı gören kişilere karşı nasıl bir yaklaşım sergileyebiliriz?
Cevapla