Her insan belli başlı şeyler yaşadıktan sonra "asla bunu yapmayacağım!" diye kendine söz verir. Bu söz kişinin bir prensibi haline gelebilir ve bu prensip kişiliğin daha güçlü olmasında en önemli rolü oynar. - Kendinize verdiğiniz sözleri tutmak için neler yapıyorsunuz?
Kendinize verdiğiniz sözleri tutmak için neler yapıyorsunuz?
Bu konuda oldukça titiz yaklaşıyorum. Dediğin gibi insanın kendine verdiği sözler kişiliği üzerinde etki sahibi ucu kişiliğime gelen bir şeyi basitçe değerlendiremiyorum. Bazen tutmakta zorlandığım sözler verip kendi karakter sınırımı zorladığım oluyor. Şuana kadar nadir kendime verdiğim sözlerden döndüm.
Prensiplerin nedeni vardır. Ve insanlar nedensizliği çok över. Dikkat edelim arkadaşlar, deşifre olmayalım... Ne için prensipli olduğumuzu saklayalım... :D
Eee bu özel bilgi karşılığında ne vereceksiniz? - Bunu söylemem için prensip olarak karşılığını beklerim.
Kendine verdiğin sözleri tutmak için önce söz vermenin göt vermeye benzemediğini bir anlamalı insan.. Bu çok yemin etmek gibi.. Kolay kolay vermem verirsem avantajını dezavantajını araştırır, faydasını zararını dengesizliğin neye maalolduğunun farkındalığını kazanır sonra veririm yoksa vermenin bir anlamı yok..
Genel de, dediğimi asla unutmam. "Lâf ağızdan bir kere çıkar" kafasında olduğum için, sözlerimi tutmazsam kendime saygısızlık etmiş olurum. Bu yüzden sabrımı sınarım. 💦
Eğer kendime bir söz verdiysem ve acaba tutabilirmiyim diye kendime sorduysam o sözü hiçbirzaman tutamıyorum. Kendimize verdiğimiz sözü tutabilmek bence insanın kendine inanmasından geçiyor.
En İyi Cevaplar